2026-09-04, 04:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Efter att nyligen sett ett inslag där en av de största plattformarna utelämnade alla viktiga fakta för istället göra en incident till en snyfthistoria så vet jag inte vad jag ska tro längre. I just det här fallet så ser jag inte det helt omöjligt att det var en helt oprovocerad knuff dock. Vi är rätt många som är jävligt trötta på de har el-skotrarna så jag ser det inte som helt orimligt att mannen i fråga bara tappade det, inte ens kollade vem han puttade utan bara agerade instinktivt. Hur många är det egentligen av de som kör på dessa förbannade saker som behöver dem? Man ser bara en massa ungar på dem och de behöver inte dem för att ta sig till ett jobb som annars inte varit möjligt. Förbjud skiten eller sätt 18 års gräns på dem.

Verkligen. Hur fan får barn köra elsparkcykel? I Holland är det 16-årsgräns
Det sjuka är att Sveriges regering tillåtit detta, barnfetma är ju en grej. På en e-scooter står de ju bara stilla. Det finns för fan vanliga cyklar.
Citera
2026-09-04, 04:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”När hon passerar mannen i full fart knuffar han henne hårt i sidan samtidigt som han säger ”jävla muslimjävel”, säger hon till Dagens ETC. ”
Alltså, hon kommer körandes i full fart och får en hård knuff.
Ett moment över på en halv sekund.
Men samtidigt hinner mannen säga jävla muslimjävel vilket hon även till fullo lyckas uppfatta.
Och detta när hon slår i backen och studsar vidare in i en stolpe.

Och varför ingen bild på skadorna, något litet skrubbsår borde hon väl fått?
Känns lite märkligt. Och, som sagt, känns igen.

Ofta han sa det. Det har familjen och ETC lagt till. Problemet är att familjen låter sina barn köra elsparkcykel öht, ännu mer i full fart böand folk.
Citera
2026-09-04, 05:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse-kaka
Oavsett härkomst så är flickstackarn 13år.
Vad har medmänsklighet och empati tagit vägen I samhället. Funderade på o rösta höger i det här valet men så räckte ett besök här ikväll för att jag skulle bestämma mig för att inte göra det. Jag har själv en 12årig dotter o jag skulle inte bli så glad om någon knuffat henne. O ja jag är etnisk svensk har tom släktforskning som stödjer det med dna dessutom. hur många kan styrka sitt ursprung härinne?

Du funderade på att rösta på Moderaterna för att du vill ha borgerlig politik men för att anonyma flashbackare som du inte vet finns öht inte tror på denna historia så tänker du nu rösta på Vänsterpartiet som stöttar Hamas.
Hamas som våldtog 13-åriga flickor till döds med knivar och massakrerade bebisar den 7 oktober.
Något väldigt många i Sverige firat som röstar vänster.
Kan säga att det är det som håller mig ifrån att rösta på något parti i vänsterblocket.
Citera
2026-09-04, 05:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vad är en kartongkasse? Menar de papperskasse?

Om du inte vet vad en kartongkasse är så kanske du inte besökt Sverige?
Citera
2026-09-04, 05:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
Varför åker hon runt själv och visar upp sig som en hora på stan?
Har familjen ingen heder?

Alla kan inte sitta och gömma sig hemma i källarens garderob som du gör
Citera
2026-09-04, 05:48
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Precis.

Dessa grupper är de mest professionella i våld, mord och tortyr, ändå är det alltid mest synd om dem, absolut ingen får göra någonting mot dem för då har världen hamnat på fel sida.

Man är bara så jävla trött på dem och deras offermentalitet och som sedan vänstern upprätthåller.

Ja verkligen. Bra att folk börjar få upp ögonen, och även att en och annan av oss (likt du och jag i denna tråd) börjar öva oss på att att uttrycka våra kritiska tankar och observationer.

Det kanske inte är så mycket till revolution att skryta med, men det är miljarder gånger bättre än ingenting. Och jag tror ändå vi befinner oss i ett andligt krig, lika mycket som ett fysiskt.

Men i praktiken så behöver vi tuffa till oss på alla plan.
Senast redigerad av busy-signal 2026-09-04 kl. 05:53.
Citera
2026-09-04, 05:56
Medlem
Saker som inte har hänt, del 244..
Citera
2026-09-04, 06:07
Medlem
Buhuhu….

Vi är så förbannat less på er.
Citera
2026-09-04, 06:26
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Kanske körde utan lampa, vårdslöst och på fel sida och för nära osv. Det är troligt. Sen kan hon inte kört hur fort som helst för då hade nog båda skadats eller mannan inte kunnat tima knuffen, men där kan ja ha fel.

Sen ska vi inte ha muslimer här. Det är fel väg o gå att knuffa barn dock. Finns många svenska barn som kommit o kört chicken race omkörningar utan minsta känsla, och me 2 på cykeln så ja måste tvärnita som jag velat köra på. Men de gjorde jag såklart inte.
Citera
2026-09-04, 06:30
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Ja verkligen. Bra att folk börjar få upp ögonen, och även att en och annan av oss (likt du och jag i denna tråd) börjar öva oss på att att uttrycka våra kritiska tankar och observationer.

Det kanske inte är så mycket till revolution att skryta med, men det är miljarder gånger bättre än ingenting. Och jag tror ändå vi befinner oss i ett andligt krig, lika mycket som ett fysiskt.

Men i praktiken så behöver vi tuffa till oss på alla plan.

Fetade: Det tror jag med. Bra formulerat.
Citera
2026-09-04, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Klocka 19:30 förra torsdagen var 13-åriga Yasmine från Helsingborg på väg hem från fotbollsträningen. Hon berättar om hur en man attackerade henne:
13-åriga Yasmine från Helsingborg berättar att hon var på väg hem från sin fotbollsträning i torsdags vid halv åtta på kvällen då hon körde förbi en äldre man på sin elsparkcykel. När hon passerar mannen i full fart knuffar han henne hårt i sidan samtidigt som han säger ”jävla muslimjävel”, säger hon till Dagens ETC. Yasmine, som inte har en chans att hinna reagera, kastas rakt in i en stolpe och slår därefter ansiktet i marken.

– Först blir jag helt chockad. Men sen när jag gick upp från marken blev jag jätteledsen. Vad har jag gjort honom liksom? Varför är inte jag värd samma som andra människor, säger hon.

https://www.etc.se/inrikes/13-aariga-yasmine-knuffades-av-elsparkcykel-islamofobiska-utspel-paaverkar-maenniskor
Yasmine klarade sig med lindrigare skador men det kunde ha slutat värre. Händelsen har polisanmälts:
När dottern kom hem var Mariam i tvättstugan.

– Yasmine var extremt ledsen. Hon grät och förstod inte varför någon skulle vilja ge sig på henne med våld.

Mariam ringde polisen på en gång och gjorde en anmälan.
Även HD har skrivit om historien som på nätet (https://x.com/BusuladzicSead/status/2093752055454175550) naturligtvis påståtts vara uppdiktad:
Yasmine, 13, knuffades till marken på väg hem från träningen

När 13-åriga Yasmine var på väg hem från fotbollsträningen blev hon kallad ”jävla muslimjävel” och knuffad till marken av en man. Det berättar hon för HD när tidningen träffar henne några dagar efter händelsen, som fått stor spridning i sociala medier. Nu försöker polisen identifiera mannen.

https://www.hd.se/helsingborg/yasmine-13-knuffades-till-marken-pa-vag-hem-fran-traningen/

Nu ska jag inte vara som alla andra i tråden och misstro historien men finns lite frågetecken i händelsen, "barnet har alltså färdats i fullfart? Vad innebär det? 35 km/h? För att se att människan är muslim får man anta att hon inte bar hjälm utan hjiad vet inte om det stavas så men en sjal på huvudet? Rakt in i en lyktstolpe? Sen rakt ner i asfalten med ansiktet före? Detta utan större skador? Vilken jävla über människa?

Sossarna hade alltså rätt? Muslimerna är verkligen A- befolkning som kommer rädda vår pension!

Stort ändå att inte belasta sjukvården för en kontroll av hjärnskador...
Citera
2026-09-04, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
13åring som kör "i full fart" på trottoaren förbi fotgängare, tillräckligt nära för att bli omkullputtad.

Det är olagligt att köra elspark på gångbanor, idiotjävel.

Förstår att folk (äntligen) börjar lacka ut ordentligt på det respektlösa beteendet. Att hon kallades "muslimjävel" kan man ta med en grov skopa salt, det är alltid "rasistattacker" när det saknas vittnen.

Någonting säger mig dock att flashbackincels aldrig hade behövt ”vittnen” om det var en utlänning som puttade en stackars svensk liten tjej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in