Citat:
Intressant reflektion. Skuld kan i och för sig förekommer hos många föräldrar, inte minst när man har separerat. Men här kanske det var något utöver det, som du tyckte dig ana?
Välkomna ni bägge till tråden.
Blir lite tagen.
Kanske kan tråden tjäna några syften för den med personlig erfarenhet av TN? Ventilera? Läsa. Hoppas det.
Har du hunnit läsa i tråden något under den här tiden?
För oss är det mycket intressant och man får så många frågor i huvudet som man bara vill bombardera. Men kan försöka att fråga några saker:
- Hann ni komma så långt att han nämnde något om t ex bodelningstvisten? (Ifall du har läst om den). Jag skrev ett inlägg till Oila nyss om den (helt kort).
Även om du kanske inte kände red flags utan det mer handlade om inte rätt match: kan du känna igen något som flera beskrivit om kontrollerande drag?
Välkomna ni bägge till tråden.
Blir lite tagen.
Kanske kan tråden tjäna några syften för den med personlig erfarenhet av TN? Ventilera? Läsa. Hoppas det.
Har du hunnit läsa i tråden något under den här tiden?
För oss är det mycket intressant och man får så många frågor i huvudet som man bara vill bombardera. Men kan försöka att fråga några saker:
- Hann ni komma så långt att han nämnde något om t ex bodelningstvisten? (Ifall du har läst om den). Jag skrev ett inlägg till Oila nyss om den (helt kort).
Även om du kanske inte kände red flags utan det mer handlade om inte rätt match: kan du känna igen något som flera beskrivit om kontrollerande drag?
Citat:
Hur mycket har du läst i tråden, så man inte upprepar sånt du redan känner till?Kan nämna: Det har framkommit att barnens mamma ska ha gjort orosanmälningar vid kanske två tillfällen ang. TN och barnen.
Citat:
Hörde inget om bodelningstvisten. Vi träffades även vänskapligt en gång och hördes glatt på tele..men jag kände att jag hellre skulle lägga tid på mina rikigta vänner än dejter som inte var en match. Han drack alkoholfritt då men vin andra ggr, men alkohol var inget fokus. Ett mkt prydligt hem, vacker frukost, allt estetsikt, bara ngt jag uppskattade just då, tog inspiration. Men jag är väldigt postiv, tänker, vad kan jag spegla mig i, vad kan jag få, vad kan jag lära mig. Hann som inte hamna i red flags då vi inte hade ngt att mötas i som var kontrovers. Upplevde honom trevlig och tillmötesgående...kanske därför min sorgsenhet... såg inget konstogt mer än att jag kände att han var för insnöad på sitt, för konstnärlig och för allvarstyngd för mig. När han hoppade fram på Götgatan framför mig i aug förra året blev jag upplivad och sa ja till en middag och vi skämtade om det, att det var "out of his character" att vara så spontan och glad...hoppa fram...
Ja sorgligt. Livet blir aldeig destamma, framförallt inte för BO och hennes närstående.
Men detsamma gäller ju för TN - och hans barn.
Förstår att du har känt dig sorgsen. Naturligt.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-09-06 kl. 22:44.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-09-06 kl. 22:44.