Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Socialen var inblandade i händelsen när Ciara skulle lämna barnen till MånsPetter. Hon råddes av kvinnojouren att flytta till skyddat boende men hon ville inte utsätta barnen för det traumat. Hon var rädd och tog med sig ett par väninnor som vittnen för att MånsPetter inte skulle bli våldsam.
Du är också en av dem som bistår MånsPetter i hans eftervåld. Det är tur att Ciara har vänner som stöttar henne mot er. Jag kan lova dig att MånsPetters rykte och heder är draget i smutsen efter boken han skrev till Ciara. Det finns ingen normal människa som har övereende med en ickeman som ger sig på kvinnor. Sådana avarter föraktas.
Du har förstås läst hela boken redan. Så du kan uttala dig. Eller hur?
Mitt ex kommer först på torsdag.
Så jag har svårt att uttala mig innan dess om innehållet.
Men det jag ser fram emot är att läsa om just denna händelse som du beskriver ovan.
Det är möjligt jag är ute på tunn is nu men som jag minns det skrev MZ på sitt Insta att han fick köra hem till främmande människor och hämta hem sina barn sedan. Han tog bort inlägget snabbt från sitt Insta efteråt. Och en bekant till honom skrev (har glömt var) att MZ tvingades köra till socialen i Staffanstorp för att få reda på adressen där hans barn befann sig.. Jag har aldrig återfunnit dessa uppgifter i tråden så därför ser jag fram mot boken. Men om det är sant så har CJ inte bara utsatt MZ för ditt uttryck "eftervåld" utan även utsatt deras barn för väldig psykisk stress.
Det finns många bra talesätt. Ett som jag tycker passar här är "Man ska inte hugga den hand som föder en."
Vad förväntade sig CJ efter detta helt fruktansvärda som hon gjort bakom hans rygg och både utsatt honom o barnen för?
Det var inte mer än rätt att hennes pantade väninnor fick försörja den bortskämda prinsessan sedan.
Och att MZ skulle gjort något ont mot sina egna älskade pojkar det tror du ju inte själv på.