2026-09-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag är faktiskt inte ens säker på att boken verkligen är så sågad som man kan tro vid första anblicken.
Det verkar - av förklarliga skäl - ha varit en ganska svår bok att recensera. Vilket gör att vissa koncentrerat sig på språket och eventuella tecken på offerkofta, mer än själva berättelsen.

Imorgon kommer mitt exemplar och då ska jag själv finna ut vad som kan tänkas menas med vissa saker.

Jag tycker tvärtom att boken verkar mycket lätt att recensera eftersom den förefaller sakna alla konstnärliga kvaliteter i såväl språk som innehåll. Utmaningen är väl bara att inte vara för elak så man blir anklagad för lyteskomik. Vilka är dina "förklarliga skäl"?
Citera
2026-09-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Jag får vibbarna av en ung ”Persbrandt”. Drog- och sexberoende som får honom att fucka upp hela sitt liv och familj. Tror inte en sekund att han lugnar sig till nästa relation…

Frågan är om det blir någon nästa relation.
Citera
2026-09-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det är inte eftervåld att försöka rentvå sitt eget namn.

Det är inte normalt att ha överseende med kvinnor som ger sig på män.

Det är definitivt inte okej att inte kunna förse sina barn med mat, kläder och tak över huvudet när man har en månadsinkomst på över 100k.

Var ligger hunden begraven?
Jag vet inte var du har begravt din hund. Om man själv erkänner att man har ljugit, knarkat och varit otrogen så har man inte mycket till namn att rentvå. Att offret som han har bedragit och ljugit för väljer att ta strid för sina barn innebär inte att hon ”ger sig på män”.

Barnen har nig mat, kläder och tak över huvudet. Till och med utan det där barnbidraget som MånsPetter var så noga med att ansöka.

Hur känns det att vara ett misogynt verktyg för eftervåld, är du stolt över dig själv?
Citera
2026-09-06, 22:29
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Nej, det är inte hela grejen. Det handlar också om att historien ändras.

Ciara skrev att städpersonalen hittade kokainet och ställde frågor. Nu skriver Adelina att de själva hittade det. Om båda uppgifterna stämmer får någon gärna förklara hur. Man kan inte bara säga att kokainet fanns och strunta i resten.

Och även om något hittades i hotellrummet bevisar det inte automatiskt vem det tillhörde eller vem som hade använt det.

Jo, det är självklart för gemene man vem det tillhörde och du kan inte snacka bort det.
Citera
2026-09-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Jo, det är självklart för gemene man vem det tillhörde och du kan inte snacka bort det.

Att du tycker att det är ”självklart” är inget belägg och förklarar fortfarande inte varför uppgifterna skiljer sig åt.

Var det städpersonalen som hittade kokainet och ställde frågor, som Ciara skrev, eller var det Adelina och de andra som hittade det, som Adelina nu skriver? Det är en enkel och relevant fråga.
Citera
2026-09-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Socialen var inblandade i händelsen när Ciara skulle lämna barnen till MånsPetter. Hon råddes av kvinnojouren att flytta till skyddat boende men hon ville inte utsätta barnen för det traumat. Hon var rädd och tog med sig ett par väninnor som vittnen för att MånsPetter inte skulle bli våldsam.

Du är också en av dem som bistår MånsPetter i hans eftervåld. Det är tur att Ciara har vänner som stöttar henne mot er. Jag kan lova dig att MånsPetters rykte och heder är draget i smutsen efter boken han skrev till Ciara. Det finns ingen normal människa som har övereende med en ickeman som ger sig på kvinnor. Sådana avarter föraktas.
Du har förstås läst hela boken redan. Så du kan uttala dig. Eller hur?
Mitt ex kommer först på torsdag.
Så jag har svårt att uttala mig innan dess om innehållet.
Men det jag ser fram emot är att läsa om just denna händelse som du beskriver ovan.

Det är möjligt jag är ute på tunn is nu men som jag minns det skrev MZ på sitt Insta att han fick köra hem till främmande människor och hämta hem sina barn sedan. Han tog bort inlägget snabbt från sitt Insta efteråt. Och en bekant till honom skrev (har glömt var) att MZ tvingades köra till socialen i Staffanstorp för att få reda på adressen där hans barn befann sig.. Jag har aldrig återfunnit dessa uppgifter i tråden så därför ser jag fram mot boken. Men om det är sant så har CJ inte bara utsatt MZ för ditt uttryck "eftervåld" utan även utsatt deras barn för väldig psykisk stress.

Det finns många bra talesätt. Ett som jag tycker passar här är "Man ska inte hugga den hand som föder en."
Vad förväntade sig CJ efter detta helt fruktansvärda som hon gjort bakom hans rygg och både utsatt honom o barnen för?
Det var inte mer än rätt att hennes pantade väninnor fick försörja den bortskämda prinsessan sedan.
Och att MZ skulle gjort något ont mot sina egna älskade pojkar det tror du ju inte själv på.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-06 kl. 22:46.
Citera
2026-09-06, 22:43
Medlem
Citat:
Jag vet inte var du har begravt din hund. Om man själv erkänner att man har ljugit, knarkat och varit otrogen så har man inte mycket till namn att rentvå. Att offret som han har bedragit och ljugit för väljer att ta strid för sina barn innebär inte att hon ”ger sig på män”.

Barnen har nig mat, kläder och tak över huvudet. Till och med utan det där barnbidraget som MånsPetter var så noga med att ansöka.

Hur känns det att vara ett misogynt verktyg för eftervåld, är du stolt över dig själv?
Du inser att du återigen skriver att han själv har erkänt. Han döljer alltså ingenting?
Har du någon aning om varför han kan tänkas erkänna dessa saker - men inte våldet?

Hur vet du att hon inte gav sig på denna man? Tänker du läsa boken och därefter skaffa dig en åsikt, eller har du redan bestämt dig?

Har du missat att barnen tydligen INTE alls hade mat, kläder eller ens tak över huvudet när det var Ciaras tur att ta hand om dem?

Undrar också lite var du får att jag är misogyn ifrån? Det finns inget jag någonsin skrivet som tyder på det. Vet du ens vad det betyder?
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-06 kl. 22:54.
Citera
2026-09-06, 22:44
Medlem
Citat:

Så det var DÄRFÖR han ansökte om barnbidrag efter att de flyttat. Han ville ta så mycket som möjligt från Ciara, trots att det direkt drabbar barnen.
Citera
2026-09-06, 22:45
Medlem
Citat:
Att du tycker att det är ”självklart” är inget belägg och förklarar fortfarande inte varför uppgifterna skiljer sig åt.

Var det städpersonalen som hittade kokainet och ställde frågor, som Ciara skrev, eller var det Adelina och de andra som hittade det, som Adelina nu skriver? Det är en enkel och relevant fråga.

Adelina skrev inte att hon upptäckte det först eller ensam. De kan ha kommit in i rummet för att se själva efter att städarna ställt frågor. Bland annat. Många såg tydligen Måns Zelmerlöws kokain utspritt på sitt rum hursomhelst.
Citera
2026-09-06, 22:50
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:

Du vill ju inte förstå, vem som hittade det är sekundärt framför att det faktiskt fanns där. Att kokainet fanns där är ju hundra gånger värre än att reda ut vem som fann det och att ha åsikten om att det är en förmildrande omständighet när det faktiskt fanns där är väldigt märkligt.
Citera
2026-09-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Så det var DÄRFÖR han ansökte om barnbidrag efter att de flyttat. Han ville ta så mycket som möjligt från Ciara, trots att det direkt drabbar barnen.
Barnbidraget går till den adress barnen är skrivna dvs MZs. Det är han som betalar för dagis, fotboll och fritids. Dessutom för deras heltidsanställda barnflicka. Kort sagt det mesta som rör pojkarna.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-06 kl. 22:58.
Citera
2026-09-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Adelina skrev inte att hon upptäckte det först eller ensam. De kan ha kommit in i rummet för att se själva efter att städarna ställt frågor. Bland annat. Många såg tydligen Måns Zelmerlöws kokain utspritt på sitt rum hursomhelst.

Var står det att det var ”hans rum”? I den länkade artikeln står bara att fyndet gjordes på ett hotellrum. Nu lägger du alltså till både att rummet och kokainet var hans, trots att inget av det framgår av de citerade uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in