2026-09-05, 11:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hehe. Vilket ödets ironi.
Jag minns så väl Jens Liljestrands krönika om MZ från ca 11 år sedan. Han använde exakt samma ordval och fraser som idag; körsång, räkmacka, goddagsspilten, professorson, smörsångaren, Lund och studentsångare för att nämna några.

JL fick tusentals negativa kommentarer efter just den krönikan, där han beskrev MZ som en artist där absolut ingen var intresserad av hans djup - eller eventuella svärta.

Tiden går och nu får han recensera just denna bok. Och medge att den kommer sälja (som smör). Den som läste då förstår nog ironin.

Skulle inte förvåna mig om du har sparat den och ritat lite döskallar och annat på den

Du är helt tokig.
Citera
2026-09-05, 11:10
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Med flit? För att de är det själva?

Du har nog rätt, för vilken frisk förälder skulle blunda för sonens kokainmissbruk?
Citera
2026-09-05, 11:17
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det där var något jag tänkte också, att MZ inte verkar vara typen som skriver dagbok.

Och här säger han ju själv mer eller mindre att "dagboken" inte fanns förrän de började skriva den bok som kom ut nu.

Allt som har med MånsPetterAlbert att göra är ju lögner och åter igen lögner så givetvis är dagboken en efterhandskonstruktion, helt enkelt en idé av bokförlaget att ha som grund för boken!
Citera
2026-09-05, 11:22
Medlem
Att skriva en bok är bara patetiskt. Han skulle varit man nog och tagit smällen.
Nu faller han bara nedåt och hårt.

Allt drama är uppenbarligen mycket simplare än vad många hær tror.
Vardagsmisstag och lite drama som alla førhållhanden upplever.

Skillnaden med Måns är att han "tillhør" alla Svenssons vardagsliv, tv osv.
Han hade ett starkt självførtroende och gick før långt.
Nu får han lida. Det blir många fler DJ-spelningar på "ute på vischan" før honom.
Citera
2026-09-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Att skriva en bok är bara patetiskt. Han skulle varit man nog och tagit smällen.
Nu faller han bara nedåt och hårt.

Allt drama är uppenbarligen mycket simplare än vad många hær tror.
Vardagsmisstag och lite drama som alla førhållhanden upplever.

Skillnaden med Måns är att han "tillhør" alla Svenssons vardagsliv, tv osv.
Han hade ett starkt självførtroende och gick før långt.
Nu får han lida. Det blir många fler DJ-spelningar på "ute på vischan" før honom.

Som lesbisk i Amsterdam är väl inte jag en typisk Svensson 🙂, men min bild av Svenssons är ändå inte att de är notoriskt otrogna från 18-40 års ålder, alkoholister och kokainister som kastar in frun i väggen för att de vägrar kommunicera efter att ha gaslightat henne.
Citera
2026-09-05, 16:57
Medlem
Ehhh... är det någon som sett den här svenska vännen till Ciaras instagram där hon skriver värsta skvallret om Måns och Ciaras skilsmässa..?
Jag känner mig lite kluven. Ser att även Cissi Wallin ska skriva en massa.
Jag får lite dåliga vibbar där. Den här Adelina skriver att Ciara var i en väldigt utsatt situation där Måns plötsligt ryckte undan mattan från Ciaras fötter och hon var hemlös och menlös i Sverige med barnen medans Måns tagit deras pass, bilnycklar till samtliga bilar, bytt kod till huset osv.
Då dök dessa kvinnor upp och hjälpte henne. Som jag ser det har en utsatt kvinna inget val i den situationen än att ta emot hjälpen för överlevnadens skull, men nu framstår vissa av dessa hjälpare som Krösa-Major.
Camilla Läckberg fick det inte att handla om sig själv men Cissi Wallin ser jag mer som en narcissistisk hyena än en syster.
Och den här personen Adelina skriver mest av alla om hur Ciara hade det.
Jag ser inte att Ciara likat eller kommenterat nåt av det, återpublicerat eller nämnt henne tillbaka?

Jag tycker det är rätt att Måns avslöjas för det enormt kalla och svinaktiga sätt han haft mot Ciara, men lite weird ifall folk passar på att framhäva sig själva för att få uppmärksamhet..?
Citera
2026-09-05, 17:28
Medlem
Skuggvinds avatar
Känns ju väldigt uträknat att boken släpps precis innan bokmässan. Antar att han kommer vara där? Hoppas inte.
Citera
2026-09-05, 17:45
Medlem
MongoHasses avatar
Han borde ju skriva om tillfället när han blev påsatt av en transa... Verkar ju som han menar att sanningen ska fram. Var det under tiden han var gift som han dessutom hade sex med Paow?
Måns-Albert med pudrad näsa...
Citera
2026-09-05, 18:40
Medlem
Tagelapas avatar
Den här patetiska ursäkten till man känns lika trovärdig som en 30-kronorssedel.
Citera
2026-09-05, 18:52
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Då får man ju konkretisera vad som är svammel, fabrikation och lögn. Och så bemöta det.
Men du kör med det som härskarteknik när du inte kan svara. DVS avfärdar och förolämpar.
Och alla är väldigt less på det.

Det är ditt problem att du inte kan läsa eller förstå ett inlägg. Jag har motiverat varje inlägg jag skrivit och hur du kan missat det är en gåta! Eller nej, jag förstår varför du ignorerar det som allt annat som inte passar din agenda.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-05 kl. 18:56.
Citera
2026-09-05, 19:18
Medlem
ziggarillens avatar
Det enda han framstår som är en rabiat kåtbock. Äcklig människa och få blir imponerade. All uppmärksamhet betraktar jag som negativ till hans nackdel. Han verkar bara ha sex och droger i huvudet.
Senast redigerad av ziggarillen 2026-09-05 kl. 19:21.
Citera
2026-09-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det är ditt problem att du inte kan läsa eller förstå ett inlägg. Jag har motiverat varje inlägg jag skrivit och hur du kan missat det är en gåta! Eller nej, jag förstår varför du ignorerar det som allt annat som inte passar din agenda.

Ja, hen skriker om fakta osv men är helt resistent. Inte mycket att göra åt det. Hen vill inte se vad som stirrar hen i fejan. Att Måns är ett osympatiskt svin av en narcissist utan förmåga till självdistans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in