2026-09-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Flera fäder som mördat sina barn i Sverige senaste åren har haft flera orosanmälningar på sig som inte lett till att de blivit av med umgänge.
Om jag vore Ciara hade jag stridit för det dock, han borde bara få träffa dem i England med övervakare.

Att andra fäder med orosanmälningar senare har mördat sina barn säger ingenting om MZ. Med den logiken skulle varje förälder som någon gång förekommit i en orosanmälan kunna jämföras med en barnamördare.

Finns det någon offentlig uppgift om att MZ har hotat eller skadat barnen, varit påverkad när han ansvarat för dem eller att en myndighet bedömt att umgänget måste ske under övervakning? Om inte är kravet på övervakat umgänge din personliga åsikt, inte en slutsats som stöds av de uppgifter vi har.

Och frågan kvarstår fortfarande: vet någon vad orosanmälningarna i just detta fall faktiskt ledde till?
Citera
2026-09-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Det där stämmer inte med tidslinjen. Ciara lämnade in sin engelska skilsmässoansökan den 11 mars, men hade fortfarande tillgång till och vistades i huset därefter. Det finns bland annat material från huset den 22 mars. Den 24 mars befann hon sig där tillsammans med Camilla Läckberg och Adelina Nikolic samt, enligt uppgift, även sin mamma.

Kodbytet skedde alltså inte i samband med att skilsmässoansökan lämnades in, utan först efter händelserna den 24 mars. Det kan därför inte användas som belägg för att hon varit utelåst sedan den 11 mars.

Adelina har uppgett att barnen kom tillbaka i smutsiga, slitna eller trasiga kläder och att nya kläder köptes. Det visar möjligen att de behövde ordna kläder vid det tillfället. Det visar däremot inte att Ciara aldrig haft några barnkläder hos sig eller att detta berodde på att hon låstes ute direkt efter skilsmässoansökan. Det är en slutsats du själv lägger till.

Det bör också vägas in att Ciara efter hotellhändelsen den 6 mars inte tycks ha sett något hinder mot att lämna barnen hos MZ medan hon reste till England. Det var samma hotellhändelse som hon senare polisanmälde.

Det motbevisar inte att en händelse inträffade, men det ger inget stöd för framställningen att MZ redan då betraktades som en så omedelbar fara för barnen att de behövde skyddas från honom.
Hon lämnade inte barnen med MånsPetter, hon lämnade dem med barnflickan. Vad skulle hon ha gjort när han gömde barnens pass?
Citera
2026-09-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon lämnade inte barnen med MånsPetter, hon lämnade dem med barnflickan. Vad skulle hon ha gjort när han gömde barnens pass?

Barnflickan bodde dessutom på vingården och hade vad jag förstår ett väldigt bra samarbete med MZ om barnen. Att hon var där och hjälpte till betyder ju inte att MZ inte hade något ansvar för dem. Barnen var kvar i hans hem tillsammans med både honom och barnflickan.

Och när menar du att han gömde passen? Ciara åkte till England omkring den 9 mars men hade fortfarande tillgång till huset efter det och var där så sent som den 24 mars. Att passen ska ha gömts senare betyder inte att de var gömda redan när hon reste.

Min poäng kvarstår. Efter händelsen på hotellet lämnade hon barnen kvar på vingården där MZ bodde och hade ansvar för dem tillsammans med barnflickan. Det går inte riktigt ihop med bilden av att hon redan då ansåg att barnen behövde skyddas från honom.
Citera
2026-09-06, 17:13
Medlem
Varför en bok ? vem är det han vill "övertala" eller få på sin sida, och vad skulle det göra för skillnad, han borde lägga sin tid o energi att planera framtiden med sitt ex och sina barn , gå vidare i livet precis om alla andra som skiljer sig ofta som ovänner, man får låta det passera och skapa ett nytt liv med nya rutiner med fokus på barnens bästa , vara den vuxna i rummet helt enkelt, tyvärr gör han allt mkt värre nu men framför allt vet jag inte vad han vill uppnå med boken ?
Citera
2026-09-06, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Varför en bok ? vem är det han vill "övertala" eller få på sin sida, och vad skulle det göra för skillnad, han borde lägga sin tid o energi att planera framtiden med sitt ex och sina barn , gå vidare i livet precis om alla andra som skiljer sig ofta som ovänner, man får låta det passera och skapa ett nytt liv med nya rutiner med fokus på barnens bästa , vara den vuxna i rummet helt enkelt, tyvärr gör han allt mkt värre nu men framför allt vet jag inte vad han vill uppnå med boken ?

Jag är säker på att det bara är ett sätt att ge Ciara en rejäl käftsmäll som finns kvar i all framtid. Tror det är drivkraften.
Tror han sprider massa skitsnack om henne på nätet också.
Citera
2026-09-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Nyrenoverat (halvrenoverat? under ständig renovering varande?) hem och plommonmarmelad i all ära, men barn behöver mer än så. En fungerande pool är förstås ett minimum i dessa kretsar, men är poolrenovering en kärnkompetens hos barnflickor? Och det finns ju mycket hjälp att få med färdiga matkassar. (Jag kollade just och ett ledande företag levererar till vineriadressen. Däremot beställde jag inte, för jag vet inte om Trådens Huvudperson vill ha "Kockens val" eller "Familjefavoriter", exempelvis.)

Citat:
Den frågan är det nog många som ställer sig. Hela karln är en patetisk knullromantiker..
Senast redigerad av Vipan 2026-09-06 kl. 17:52.
Citera
2026-09-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Barnflickan bodde dessutom på vingården och hade vad jag förstår ett väldigt bra samarbete med MZ om barnen. Att hon var där och hjälpte till betyder ju inte att MZ inte hade något ansvar för dem. Barnen var kvar i hans hem tillsammans med både honom och barnflickan.

Och när menar du att han gömde passen? Ciara åkte till England omkring den 9 mars men hade fortfarande tillgång till huset efter det och var där så sent som den 24 mars. Att passen ska ha gömts senare betyder inte att de var gömda redan när hon reste.

Min poäng kvarstår. Efter händelsen på hotellet lämnade hon barnen kvar på vingården där MZ bodde och hade ansvar för dem tillsammans med barnflickan. Det går inte riktigt ihop med bilden av att hon redan då ansåg att barnen behövde skyddas från honom.
Barnflickan hade hand om både barnen och MånsPetter. Hon var väl inte barnflicka längre, anställde inte MånsPetter henne i sitt företag? Han såg till att bli hennes chef för att få makten.
Citera
2026-09-06, 18:43
Medlem
Citat:
Barnflickan hade hand om både barnen och MånsPetter. Hon var väl inte barnflicka längre, anställde inte MånsPetter henne i sitt företag? Han såg till att bli hennes chef för att få makten.

Att hon var anställd i hans företag bevisar väl inte att han gjorde det för att få ”makt” över henne? Har du någon källa till det, eller är det bara din egen tolkning?
Citera
2026-09-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jag är säker på att det bara är ett sätt att ge Ciara en rejäl käftsmäll som finns kvar i all framtid. Tror det är drivkraften.
Tror han sprider massa skitsnack om henne på nätet också.
Kanske men den missar och träffar honom själv
Citera
2026-09-06, 19:37
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Kanske men den missar och träffar honom själv

Precis, med den sågade boken skämmer han, om möjligt, ut sig ännu mer. Självömkande och patetisk. Han har struntat i familjen och har knarkat och knullat bort sin familj.

Nu ska det tyckas synd om honom men han möts bara av förakt. Han har sjunkit ännu mer i allmänhetens ögon.
Citera
2026-09-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Precis, med den sågade boken skämmer han, om möjligt, ut sig ännu mer. Självömkande och patetisk. Han har struntat i familjen och har knarkat och knullat bort sin familj.

Nu ska det tyckas synd om honom men han möts bara av förakt. Han har sjunkit ännu mer i allmänhetens ögon.

Att ett par recensenter sågar boken betyder inte att han ”bara möts av förakt” eller har sjunkit i allmänhetens ögon. Det är din egen uppfattning som du gör till allmänhetens.

Boken ligger just nu etta på Bokus topplista över biografier. Uppenbarligen finns det människor som vill läsa hans version, oavsett vad du själv tycker om honom.
Citera
2026-09-06, 19:54
Medlem
Citat:
MånsPetter visste exakt vilka barnkläder som Ciara hade hos sig. Inga alls, eftersom han tillsammans med sin pappa bytte kod på låset för att låsa ut henne sedan hon lämnat in sin skilsmässoansökan. Sen gömde han så klart även barnens pass, inte att förglömma.
Du kokar soppa på en spik, som vanligt.
Ciara hade haft barnen hos sig när hon skulle överlämna dem till MC.
Men istället satt det ett förvetet gäng i hemma hos MZ i soffan och meddelade att han inte skulle få ha sina barn.
Efter detta svek bakom ryggen på MZ bytte han kod så att inga obehöriga kunde komma in.
Så kläder till barnen måste hon haft från sin vecka med dem.
Du tror väl inte MZ någonsin skulle låta sina barn lida för att deras mamma behandlar honom illa?

EDIT: Efter detta så uttalade MZ på sitt IG eller i media att han inte brydde sig om CJ mer utan bara sina barn. Och du inbillar dig att han skulle behandla sina barn illa ?! I något slags eftervåld? Det kan du fetglömma.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-06 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in