2026-09-06, 18:24
Medlem
Så bara för att det inte finns på nätet så har det inte hänt? Vi som såg det vet att det hände och det räcker för oss.
Citera
2026-09-06, 18:27
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Så bara för att det inte finns på nätet så har det inte hänt? Vi som såg det vet att det hände och det räcker för oss.
Precis som hundratusentals om inte miljoner påstår sig ha hört Arne Hegerfors säga att det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Läs på om Mandelaeffekten.
Citera
2026-09-06, 19:07
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Precis som hundratusentals om inte miljoner påstår sig ha hört Arne Hegerfors säga att det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Läs på om Mandelaeffekten.
"precis som" vadå precis som?

Det ena har inte med det andra att göra ditt mongo.

Jag såg det med egna ögon! Din autistiska hjärna kan tro vad den vill...
Citera
2026-09-06, 19:24
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
"precis som" vadå precis som?

Det ena har inte med det andra att göra ditt mongo.

Jag såg det med egna ögon! Din autistiska hjärna kan tro vad den vill...
Varför tar du till skällsord?

"Jag såg det med egna ögon" Ja precis som folk skriver i tråden om Kameruns avbytarbänk.

Återigen: kolla upp Mandelaeffekten. Du verkar ha en del att lära om psykologi när du tror att man vinner ett argument genom att kalla någon "mongo"
Citera
2026-09-06, 20:01
Medlem
Klipp har visats av hyllningen i TV. Spelarna som var där ljuger allihopa då? AI genererat redan på 70-talet?
Citera
2026-09-06, 20:14
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Klipp har visats av hyllningen i TV. Spelarna som var där ljuger allihopa då? AI genererat redan på 70-talet?
När då? Ta gärna fram klippet. SVT visade ett 23 sekunder klipp inför galan. Vart är hela klippet? Varför är SVT så motvilliga till att svara mig när jag frågar om detta? Min gissning är att de inte vill att det ska komma ut att de delat ut ett pris som de skrivit saker om som inte stämmer.

Varför skriver du om AI? Finns ju inget klipp på det. Varken med eller utan AI.

Spelarna och ledarna som var där har drabbats av Mandelaeffekten. Det är intressant i intervjun med "Böna" som säger "att i efterhand har man hört att det varade i flera minuter" I efterhand ja. Det var som jag skrev förut. Om folk påstår att 1+1=3 kommer till slut många tro på det. Arne Hegerfors trodde själv till slut att han sagt nåt som han inte sagt. Anledningen till att jag tjatar om Kameruns avbytarbänk är för det är som ett slags prejudikat för en svensk Mandelaeffekt i idrottens värld vilket det här med Börje liknar.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-09-06 kl. 20:16.
Citera
2026-09-06, 20:16
Medlem
Jag såg det live på tv 📺 🤓
Citera
2026-09-06, 20:17
Medlem
Det var många tosingar som gick på experimentet att fotbolls-VM i Sverige aldrig ägde rum. Misstänker att det är samma typ av tosingar som inte tror att hykllningen av Salming inte ägde rum.
Citera
2026-09-06, 20:21
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Ah okej men då så. Där har vi svaret. Inga bevis behövs för du tog just död på hela diskussionen med beviset att du såg det på tv? Och återigen: så där lät det i flera år i Kamerun-tråden. Fullt med folk drabbade av Mandelaeffekt som såg det live, många minns var de var när det hände osv. trots att det inte hände.

Det är som att säga att man såg Bigfoot. Jaha? Fram med bevisen då.

SVT har ju delar av klippet åtminstone så förstår inte (eller jag har som jag skrev en gissning till varför) varför de inte svarar då och lägger upp klippet i sin helhet om det verkligen existerar. Återigen, det skulle bara göra mig nöjd för då har vi bevis för att det de påstår är sant. Nu har vi inte det.
Citera
2026-09-06, 20:22
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Det var många tosingar som gick på experimentet att fotbolls-VM i Sverige aldrig ägde rum. Misstänker att det är samma typ av tosingar som inte tror att hykllningen av Salming inte ägde rum.
Att den ägde rum har jag skickat i första inlägget i tråden. Men att det pågick "i flera minuter" är tills motsatsen är bevisad en myt.

Dålig jämförelse med en mockumentär och verkligheten.
Citera
2026-09-06, 20:23
Medlem

"Min farfar har matchen på VHS!" <- helt otroligt roligt!

Vad gäller Börje Salming så är det inte illa att ha en så enorm legendstatus, med tanke på hur få svenskar som såg honom spela när han var som bäst. Tänk på att han bara hade tre elitsäsonger i Sverige. På denna tid fanns som regel inga TV-sändningar från NHL i Sverige. Frågan är om alla matcher ens sändes på TV i Kanada/USA?

Salming spelade inte särskilt många VM heller, eftersom han var NHL-spelare.
Citera
2026-09-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86

Men skärp dig. Det är 50 år sedan. Hur fan ska du kunna komma ihåg hur lång tid folk applåderade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in