2026-09-06, 17:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111
Till och börja med behöver du lära dig styckeindelning. Detta ser ut som en massa av ord. Man orkar inte läsa.

Stycket är inte särskilt långt. Är du dyslesbisk?
Citera
2026-09-06, 17:58
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det jag syftar på är den sortens vänskap där man litar på varandra i precis alla väder.

Det är nämligen inte alls ovanligt förekommande att män klarar av den sortens vänskap med andra män (vanligtvis högst en eller två) men inte med kvinnor. Samtidigt är det en av de vanligaste orsakerna till att förhållanden skiter sig, att kvinnan i förhållandet känner att mannen "stänger henne ute". En brist på tillit och förtroende riktat mot en själv, från den det är tänkt att man ska vara tajtast med livet ut.

Nej det är inte alls en av de vanligaste orsakerna till att förhållanden skiter sig.

De vanligaste orsakerna har att göra med att mannen inte uppfyller behoven som jag nämnde i mitt tidigare inlägg. Bekräftelse, engagemang och uppmärksamhet. Hon behöver känna sig sedd och hörd.

Typiska kvinnobehov som du definitivt inte behöver bekymra dig om med dina manliga vänner, hur tighta ni än är.
Citera
2026-09-06, 18:09
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Det håller jag med om. Tack vare p-pillret (uppfunnet av män, för kvinnors frihet) kan dom nu utbilda sig och konkurrera på lika villkor om de flesta jobb. Alltså behöver de inte bli gravida, de kan hitta annan "sysselsättning" än att ta hand om barn, och många behöver inte heller vara beroende av sin makes finansiella resurser.
Det är bra.

Istället för att vara beroende av maken är den moderna kvinnan nu istället beroende av samhället. Ett samhälle som finansieras av män.
Citera
2026-09-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Stycket är inte särskilt långt. Är du dyslesbisk?

I ärlighets namn så skriver du som en kratta.
Citera
2026-09-06, 18:12
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej det är inte alls en av de vanligaste orsakerna till att förhållanden skiter sig.

De vanligaste orsakerna har att göra med att mannen inte uppfyller behoven som jag nämnde i mitt tidigare inlägg. Bekräftelse, engagemang och uppmärksamhet. Hon behöver känna sig sedd och hörd.

Typiska kvinnobehov som du definitivt inte behöver bekymra dig om med dina manliga vänner, hur tighta ni än är.

Jag förstår inte riktigt. Du är tillsammans med en kvinna och ni har bildat familj, och hon känner (uppriktigt antar jag) att du inte "ser" och "hör" henne. Och enligt dig är det hennes fel? Och "typiska kvinnobehov"?

Nu försöker jag inte vara elak, men enligt mig verkar du nog inte ha koll på vad ett riktigt parförhållande är. Du verkar vara mer inne på de utflippade manosfär-fjanterierna om "kamp mellan könen". Men det enda de bidrar med är att du sannolikt aldrig kommer att uppleva ett riktigt parförhållande, för lustigt (eller sorgligt) nog är det inte alls det som ett parförhållande går ut på...
Citera
2026-09-06, 18:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronhjort111
I ärlighets namn så skriver du som en kratta.

Jag skriver oerhört bra. Du skulle inte ens känna igen ett bra skrivande om man så slog dig i huvudet med en bok av världsberömd författare. Har du något att diskutera som tillhör ämnet?
Citera
2026-09-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag skriver oerhört bra. Du skulle inte ens känna igen ett bra skrivande om man så slog dig i huvudet med en bok av världsberömd författare. Har du något att diskutera som tillhör ämnet?
Jo det framgår att du är oerhört nöjd med dig själv. Anar man vissa narcissistiska drag här?

Kom ihåg det där med styckeindelning nu. Jag gör dig en tjänst som påpekat det.
Citera
2026-09-06, 18:49
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag förstår inte riktigt. Du är tillsammans med en kvinna och ni har bildat familj, och hon känner (uppriktigt antar jag) att du inte "ser" och "hör" henne. Och enligt dig är det hennes fel? Och "typiska kvinnobehov"?

Nu försöker jag inte vara elak, men enligt mig verkar du nog inte ha koll på vad ett riktigt parförhållande är. Du verkar vara mer inne på de utflippade manosfär-fjanterierna om "kamp mellan könen". Men det enda de bidrar med är att du sannolikt aldrig kommer att uppleva ett riktigt parförhållande, för lustigt (eller sorgligt) nog är det inte alls det som ett parförhållande går ut på...

Nej, min kvinna känner inte så, för jag behandlar henne inte som en manlig vän, jag behandlar henne som en kvinnlig partner.

Jag har ingenting med manosfären att göra, och dessutom handlar inte tråden om mig.

Jag invände bara mot ditt tips att man ska behandla sin flickvän som en manlig vän, vilket uppriktigt sagt kan vara det mest kontraproduktiva relationsråd jag någonsin sett.
Citera
2026-09-06, 18:54
Medlem
Citat:
Istället för att vara beroende av maken är den moderna kvinnan nu istället beroende av samhället. Ett samhälle som finansieras av män.

Både män och kvinnor har alltid varit beroende av gruppen/samhället, vilket är människans sanna natur och biologi. Vare sig du vill det eller inte är män lika beroende av kvinnor som vice versa och överlag andra människor. Att kvinnan gjordes ekonomiskt beroende av mannen under patriarkatets dagar är fullständigt naturvidrigt för människan och var ett konstlat levnadssätt för att få makt och kontroll över kvinnorna.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-06 kl. 18:57.
Citera
2026-09-06, 18:57
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Både män och kvinnor har alltid varit beroende av gruppen/samhället, vilket är människans sanna natur och biologi. Att kvinnorna var ekonomiskt beroende av männen under patriarkatets dagar är fullständigt naturvidrigt för människan och var ett konstlat levnadssätt för att få makt och kontroll över kvinnorna.

Patriarkatet var inte lika naturvidrigt som Försäkringskassan.
Citera
2026-09-06, 19:00
Medlem
Citat:

Såklart, i en relation behöver man ta lite ansvar, speciellt om man har barn.. Jag är glad att du nått den insikten.
Citera
2026-09-06, 19:03
Medlem
Citat:
Patriarkatet var inte lika naturvidrigt som Försäkringskassan.

Bamse är den starkaste björnen i världen eftersom mor Beata är en jävel på att koka dunderhonung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in