2026-09-05, 22:45
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vi betalar alla för "skiten": välfärd, vård och skola etc...är ju verkligen SKIT hörredu att du ex. + alla andra i samhället, fått lov gå i skola, eller kan få så gott som gratis sjukvård ex. Jättedåligt onekligen...

och lustigt det där hur vissa fokuserar enormt på "betalningen" då det kommer till vård, skola och omsorg.
men inte ett endaste skit då det kommer till kriminalitet, rättsstat, överutnyttjande av resurser, koldioxidutsläpp och nedsmutsning av vårt klot ex.

Den absolut dyraste kostnaderna vi kommer få och redan har...är inte lite: "vård, skola och omsorg"
utan det är klimatförändringar, vattenbrist, skogsbränder och det fullständiga kaos mänskligheten kommer drabbas av när stora delar av vårt klot inte längre är beboliga.
DÄR kan du prata om "skit".

Om du och jag ska köpa en bil tillsammans och jag betalar 199999kr och du betalar 1kr så betalar vi båda för bilen. Det betyder inte att det är en bra deal för mig.
Citera
2026-09-05, 22:46
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Förmodligen samma eller tom fler misstänker jag än män som skulle vilja det.
brukar vara män som är mest hysteriska över att kvinnliga partners också är med andra.

Det är nog långt under 5%, för båda könen.
Citera
2026-09-05, 22:48
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag förstår att dina relationer ser ut på det sättet...

Vad är det specifikt i manliga vänskapsrelationer som du tycker borde göras mer av i ett parförhållande mellan en man och en kvinna?
Citera
2026-09-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om du och jag ska köpa en bil tillsammans och jag betalar 199999kr och du betalar 1kr så betalar vi båda för bilen. Det betyder inte att det är en bra deal för mig.
suck vad du betalar i skatt står i förhållande till din inkomst, och det är alltså ungefär samma för alla förenklat.

Den "bra dealen" här är att du lever i ett välfungerande samhälle, eftersom alla omkring dig får det de behöver i livet, dvs du slipper utsättas för desperata och gravt stressade människor.
Citera
2026-09-05, 23:01
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad är det specifikt i manliga vänskapsrelationer som du tycker borde göras mer av i ett parförhållande mellan en man och en kvinna?

Vad är det specifikt som gör att du anser att en vänskap till en annan man är nåt helt annat än en vänskap till din kvinnliga partner?

Jag tror t.ex. du nämnde "1% ansträngning". Varför klarar du inte av en sådan vänskap med din partner? Eller menar du att det är helt och hållet hennes fel?
Citera
2026-09-05, 23:02
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Kvinnor röstar på det som gynnar dom själva, män rösta på det som gynnar sin familj.
Därav skillnaden.

Det är faktiskt precis tvärtom.
Citera
2026-09-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnofrågor lyfts ständigt fram i mainstream media och i riksdagspartiernas politik, och nu inför valet så tävlar alla partier om kvinnornas röster genom att lägga extremfeministiska och rättsosäkra förslag som riktar sig mot i huvudsak män, vilka man alltid betraktar som potentiella förövare. Så här har det varit i snart 30 år. Varför undrar jag, halva väljarkåren består ju av män? Bygger det på direktiv från internationella oligarkiska krafter? Känner sig politikerna säkra på makten utan männens röster, eller vad är orsaken? Satsningar på försvaret och stängda gränser kommer många att ange som mansfrågor, men det är ju inte frågor som värnar ensilda män män i deras vardag. Jag talar mer om sociala och sexual- och reproduktionspolitiska frågor. Där är det alltid männens fel om de mår dåligt eller misslyckas, samtidigt är det alltid synd om kvinnornma när de drabbas eller påstås drabbas av något. De som driver mansfrågor etiketteras, bespottas och stigmatiseras i media och politik som kvinnohatare och incels.

Topic: varför bortser samtliga åtta riksdagspartier från manliga röster, och i hög grad enbart driver kvinnofrågor, men inga mansfrågor inom områden där män har det svårt? Är det inte dags att rösta in nytt blod i riksdagen som inte diskriminerar män?
För att män vill och bör lösa sina egna problem. Kvinnor är svaga och passiva och behöver hjälp av andra för att klara sig. Samma med invandrare.

Jag som man hade inte attraherats av ett parti som har som valfråga att "hjälpa mig". Jag attraheras av partier som vill lämna mig i fred så att jag kan sköta mig själv.
Citera
2026-09-05, 23:37
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Kvinnor är konforma så de kan man fösa ihop till att stödja bullshit. Så de är viktiga väljare för alla bullshit-partier.
Dubbel-omoralen hos landets vänsterkärringar är dock enorm och dom fläker gärna upp undelivet för en massinvandrad Zulukaffer från Kongo.
Citera
2026-09-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
För att män vill och bör lösa sina egna problem. Kvinnor är svaga och passiva och behöver hjälp av andra för att klara sig. Samma med invandrare.

Jag som man hade inte attraherats av ett parti som har som valfråga att "hjälpa mig". Jag attraheras av partier som vill lämna mig i fred så att jag kan sköta mig själv.

Går ju säga samma sak om kvinnor och det som kvinnor röstar på. Kvinnor vill inte bli kontrollerade, utnyttjade, ägda, styrda, manipulerade eller tvingade hit eller dit, de vill få "sköta sig själva" alltså röstar de på partier som prioriterar jämställdhet i samhället och inte på ex. konservatism som prioriterar att samhället ska ordna det så att "svaga och passiva" män får alla sina behov serverade på silverfat så "billigt" som möjligt på kvinnors bekostnad.
Citera
2026-09-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnofrågor lyfts ständigt fram i mainstream media och i riksdagspartiernas politik, och nu inför valet så tävlar alla partier om kvinnornas röster genom att lägga extremfeministiska och rättsosäkra förslag som riktar sig mot i huvudsak män, vilka man alltid betraktar som potentiella förövare. Så här har det varit i snart 30 år. Varför undrar jag, halva väljarkåren består ju av män? Bygger det på direktiv från internationella oligarkiska krafter? Känner sig politikerna säkra på makten utan männens röster, eller vad är orsaken? Satsningar på försvaret och stängda gränser kommer många att ange som mansfrågor, men det är ju inte frågor som värnar ensilda män män i deras vardag. Jag talar mer om sociala och sexual- och reproduktionspolitiska frågor. Där är det alltid männens fel om de mår dåligt eller misslyckas, samtidigt är det alltid synd om kvinnornma när de drabbas eller påstås drabbas av något. De som driver mansfrågor etiketteras, bespottas och stigmatiseras i media och politik som kvinnohatare och incels.

Topic: varför bortser samtliga åtta riksdagspartier från manliga röster, och i hög grad enbart driver kvinnofrågor, men inga mansfrågor inom områden där män har det svårt? Är det inte dags att rösta in nytt blod i riksdagen som inte diskriminerar män?

Till och börja med behöver du lära dig styckeindelning. Detta ser ut som en massa av ord. Man orkar inte läsa.
Citera
2026-09-05, 23:50
Medlem
Citat:
Går ju säga samma sak om kvinnor och det som kvinnor röstar på. Kvinnor vill inte bli kontrollerade, utnyttjade, ägda, styrda, manipulerade eller tvingade hit eller dit, de vill få "sköta sig själva" alltså röstar de på partier som prioriterar jämställdhet i samhället och inte på ex. konservatism som prioriterar att samhället ska ordna det så att "svaga och passiva" män får alla sina behov serverade på silverfat så "billigt" som möjligt på kvinnors bekostnad.
Exakt så, kvinnor vill att staten ska hjälpa dem mot alla elaka män, finns inga män som vill ha hjälp av staten mot elaka kvinnor.
Citera
2026-09-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Exakt så, kvinnor vill att staten ska hjälpa dem mot alla elaka män, finns inga män som vill ha hjälp av staten mot elaka kvinnor.

Är det inte just detta som TS (en man) samt hans harang av likasinnade i tråden just efterfrågar?

så? "finns inga män"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in