2026-09-06, 12:04
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Vansinnigt att det rubriceras som våldtäkt så fort personen är under 15.
Kan inte längre räkna på händer och tår hur många närmanden jag fått av 13-14-åringar. Och då begår JAG ett brott om jag inte gör motstånd?
Friandet är förstås helt i sin ordning, mannen har agerat i god tro.
Citera
2026-09-06, 13:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
16 år gamla kvinnor är vuxna kvinnor. Alla män är attraherade till 16 år gamla kvinnor

Nej, 16-åringar är inte vuxna kvinnor.
Citera
2026-09-06, 13:55
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Kan inte längre räkna på händer och tår hur många närmanden jag fått av 13-14-åringar. Och då begår JAG ett brott om jag inte gör motstånd?

Naturligtvis ska du som vuxen klara av att avvisa ett barn.
Citera
2026-09-06, 13:59
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Om hon nu faktiskt är äldre, och brottet var "våldtäkt mot barn", borde då inte brottet med alla uppgifter till hand räknas som våldtäkt? Eller beror det på vem som blir våldtagen? Är vissa mer värda än andra... Jag förstår inte hur sossarna tänker.
Ett barn kan inte lämna samtycke så det är våldtäkt mot barn även om hon samtyckt.
Citera
2026-09-06, 14:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Lagstiftningen är en extremradikal sörja som går på tvärs med människors rättigheter och med principen att bevisbördan ligger på åklagaren och att skuld skall bevisas bortom rimligt tvivel.

Det är vad som behöver rensas upp i.

Nämndemännen har i högsta grad vad det verkar gjort sitt jobb vad gäller att följa den bedömningen, vilket politrukerna till lagfarna domare, de flesta av dem juridiska aktivister med en sexualpolitisk agenda struntar i.
Hörredudu, det är inte en mänsklig rättighet att få knulla barn.
Citera
2026-09-06, 14:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Läs svaren i den här tråden mycket noggrant. Tråden kan användas i en fallstudie för att studera radikalfeminismens inflytande på den svenska manliga populationen.

Det rör sig alltså om en händelse där två individer i reproduktiv ålder har haft frivilligt samlag med varandra. Detta har blivit en rättssak då sådant är olagligt i Sverige.

Reaktionerna varierar från att kalla mannen för "pedofil" till att beskriva händelsen som "våldtäkt". Reaktionerna utgår från samma grundantagande: Mannen är en "förövare" och flickan är ett "offer". Ingen som helst hänsyn tas till det faktum att samlaget var frivilligt och att flickan därmed givit sitt samtycke. Man har tagit ifrån flickan hennes handlingsutrymme och förmåga att uttrycka sin egen vilja. Detta sätt att reagera på är betingat av den radikalfeministiska analysen om patriarkatet och könsmaktsordningen.

Enligt teorin om patriarkatet och könsmaktsordningen styrs samhället av en osynlig struktur där män som grupp har all makt och kvinnor som grupp är underordnade. Allt vi gör, tänker och känner anses vara format av det här systemet.

Eftersom systemet sägs vara riggat till männens fördel, leder analysen till att relationen mellan könen alltid kokas ner till makt. Män tillskrivs rollen som den aktiva förövaren (eftersom de bär på makt och dominans), medan kvinnor automatiskt hamnar i rollen som det passiva offret (eftersom de saknar makt).

Här uppstår problemet. I verkligheten gör kvinnor massor av egna val. Vissa väljer traditionella kvinnoroller, andra väljer att sälja sex, och vissa väljer att stanna i destruktiva relationer. Eftersom teorin säger att kvinnan är ett offer, kan radikalfeminismen inte acceptera att dessa val görs av fri vilja. Om en kvinna säger: "Jag vill detta", svarar teorin: "Nej, du tror bara att du vill det, för du är hjärntvättad av patriarkatet."

När man förklarar bort kvinnors egna beslut som ett resultat av manipulation, tar man samtidigt ifrån dem deras agens (förmågan att vara en självständig individ som bär ansvar för sina handlingar).

EXAKT denna analys har implementerats på minderåriga i Sverige. Med den skillnaden att man har tagit ifrån dem ALL agens och vilja. Det syns i lagstiftningen och i hur myndigheter bemöter minderåriga – och det syns inte minst i den här tråden.

Svenska män har blivit gravt indoktrinerade av radikalfeministiska dogmer. Det har gått så långt att det har blivit en känslomässig betingning där de reflexmässigt kallar män för "pedofiler" och "våldtäktsmän" utifrån antagandet att mannen är illasinnad och manipulativ, det vill säga en "förövare". Lika reflexmässigt antar man att kvinnor och minderåriga saknar förmåga att handla och uttrycka sin vilja, det vill säga att de är "offer".

Problemet är bara att det finns mängder av forskning som vederlägger den radikalfeministiska analysen.
Stor tankevurpa att betrakta ett 13-årigt barn som kvinna.
Citera
2026-09-06, 15:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hörredudu, det är inte en mänsklig rättighet att få knulla barn.

Man förvränger inte vad andra säger. Det gör ohederliga och medvetet lögnaktiga debattörer utan självrespekt.

Det är en mänsklig rättighet att få en rättvis rättegång där skuld baseras på uppsåt att begå brott. Det är den mänskliga rättigheten jag diskuterar, inte någon av det slag du falskt påstår.
Citera
2026-09-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Lite pedofilvarnig på dig, varför umgås du med barn? Och varför förstår du inte att barn är barn och inte vuxna?
Citera
2026-09-06, 15:45
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Man förvränger inte vad andra säger. Det gör ohederliga och medvetet lögnaktiga debattörer utan självrespekt.

Det är en mänsklig rättighet att få en rättvis rättegång där skuld baseras på uppsåt att begå brott. Det är den mänskliga rättigheten jag diskuterar, inte någon av det slag du falskt påstår.

Läs detta:

”13 § Till ansvar som i detta kapitel är föreskrivet för en gärning som begås mot någon under en viss ålder ska dömas även den som inte haft uppsåt till men varit oaktsam beträffande omständigheten att den andra personen inte uppnått den åldern. Lag (2018:618).” /6 kap. brottsbalken

Det är vuxnas ansvar att se till att inte begå våldtäkt mot barn.

Det är barns rättighet.
Citera
2026-09-06, 16:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Läs detta:

”13 § Till ansvar som i detta kapitel är föreskrivet för en gärning som begås mot någon under en viss ålder ska dömas även den som inte haft uppsåt till men varit oaktsam beträffande omständigheten att den andra personen inte uppnått den åldern. Lag (2018:618).” /6 kap. brottsbalken

Det är vuxnas ansvar att se till att inte begå våldtäkt mot barn.

Det är barns rättighet.

Lagen är alltså inte rättssäker och det handlar inte om rättvisa, där skuld till brott där uppsåt är en förutsättning för att det öht skall vara frågan om ett brott, skall vara uppsåtlig och bevisad bortom rimligt tvivel.

Det fanns och finns inget orimligt i att skuld skall vara uppsåtlig och bevisas bortom rimligt tvivel. I de flesta fall går det också att bevisa att den åtalade är medveten om målsägandens ålder. Då döms han eller hon.

Att fria i tveksamma fall strider inte mot barns rättigheter, liksom det inte strider mot mördades rättigheter att fria en mördare pga otillräckliga bevis.
Citera
2026-09-06, 16:36
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Lagen är alltså inte rättssäker och det handlar inte om rättvisa, där skuld till brott där uppsåt är en förutsättning för att det öht skall vara frågan om ett brott, skall vara uppsåtlig och bevisad bortom rimligt tvivel.

Det fanns och finns inget orimligt i att skuld skall vara uppsåtlig och bevisas bortom rimligt tvivel. I de flesta fall går det också att bevisa att den åtalade är medveten om målsägandens ålder. Då döms han eller hon.

Att fria i tveksamma fall strider inte mot barns rättigheter, liksom det inte strider mot mördades rättigheter att fria en mördare pga otillräckliga bevis.
I det aktuella fallet hade flickan sagt att hon var 14 år till GM.
Citera
2026-09-06, 16:48
Medlem
Zlickas avatar
13-14 åringar är mogna för samlag och om dom ställer upp frivilligt är det inte våldtäkt. Bara sosse och andra vänsterkärringar som tycker det ska vara förbjudet, troligtvis för att dom är så fula själv så ingen skulle vilja sätta på dom ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in