Citat:
Ursprungligen postat av
babyborn1999
Varför tycker ni det är okej att ha sex med en 15-åring när man är 55 år?
Eftersom ni så starkt skyddar en 13-åring från en 25-åring.
Jag frågade varför ni tycker det är okej att våldta barn i årskurs 9 och ni kallar mig pedofilkräk för det. Jag frågar igen varför tycker ni vuxna ska ha sex med barn i grundskolan som nyss fyllt 15. Är inte dom också pedofiler?
Och nej, jag spänner inte på någon. Jag är en flicka. Ni borde hata männen som våldtog mig, ni borde kalla dem pedofiler också, ni borde säga att jag är ett barn också. Men ni hatar mig istället för jag frågar varför ni vill knulla barn så fort de fyllt 15.
Snälla döda mig bara istället någon
Verkligen ledsen för det du har behövt gå igenom, men detta med 15-årsgränsen handlar om att nånstans måste – eller bör – man ju sätta nån gräns. Den är naturligtvis inte alltid rätt i det enskilda fallet, men just här råkar vi i Sverige ha satt gränsen.
Vad gäller dig låter det som om nån
annan åtalspunkt skulle användas. Det betyder ju – som också framgår av hur du mår – inte alls att ditt fall varit mindre destruktivt eller är lika behjärtansvärt, även om du känt att det uppfattats så. Jag kan därmed också förstå dina känslor av "avundsjuka" mot såna som fått mer (nån?) hjälp och sympati.
MEN – ta livet av dig ska du absolut inte göra, nånstans väntar en solstråle också på dig – jag lovar! Kan du inte ta fajten för rättvisa så måste du få prata om och bearbeta dina känslor och din historia under trygga förhållanden. Det kan ta tid, och en hel del kraft förstås, men det får det göra och kraften kommer att växa inom dig när den behövs som mest. I efterhand ser du att det var så värt det till slut. DU är ju värdefull – värd att bli beskyddad, först och främst av dig själv, och få chansen att läka.