2026-09-06, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?

Det är alltid grönare på andra sidan? Klart man saknar närhet och bekräftelse, men är det verkligen hela livet? regel nummer ett i livet är att inte jämföra sig med andra.

Har du inga vänner? hobbys?
Citera
2026-09-06, 11:27
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
+1 på hund. Återuppliva intresset för långa promenader i skog och mark med en fyrbent kamrat.

Utöver det självklart positiva med villkorslös kärlek och någon som tvingar ut en i friska luften ett par timmar om dagen, så finns ju "hundtricket". Det är ett jättebra sätt att få kontakt med andra hundälskare, och att få kontakt är första steget mot något mer.

Skaffa inte någon liten hund dock, utan en riktig hund som kan motionera ordentligt. Typ en labrador, retriever eller dylikt, lagom stor och bra sällskapshund.

Helt enig om att hund är en bra lösning, men alla har inte möjlighet att ha hund.
Dels pga ett arbete till vilket Du inte får ta med hund, eller så ligger både arbetet och bostaden mitt i stan där det inte finns vettiga rast- motionsplatser för en hund.
Men finns förutsättningarna tycker jag definitivt att en hund är bra.
Ger sällskap och tvingar ut en flera gånger om dagen i ur och skur.
Och som Du påpekar; det kan uppstå trevliga möten med andra hundägare.
Citera
2026-09-06, 11:28
Medlem
Du har fastnat i att bli älskad snarare än att älska. Hur ser du på din omvärld? Hjälper du andra? Eller synar du dem på samma sätt?

Kärlek och ömhet mellan människor är något mystiskt som enklast uppstår när båda ser upp med en nyfiken blick. Kanske kan du öva på det i din vardag, helt platoniskt då. Det kan vara lite glatt snack med kassörskan på ICA, att heja på grannen, eller bara att lyfta blicken och uppskatta någon naturvy.

Om du är missnöjd med världen, försök att göra den till en lite bättre plats.
Citera
2026-09-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du har fastnat i ett beteende som är tryggt för dig. Det är tryggt att tycka synd om dig själv. Jag vet att du hatar att va ensam men din komfortzone är att ingen vill ha dig, och då hjälper din hjärna dig att få det till din verklighet. Det blir en trygg zon där din hjärna slipper slåss för livet.

Samma sak gjorde den när det kommer till ditt jobb. Det var något du verkligen ville, men du nöjde dig inte och gav upp de gångerna som det tog emot, utan du kämpade dig igenom det.

Börja med att utmana dig själv, varje dag.
Gör ett lite steg i taget.
Om du inte har problem med att börja prata med tjejer, så fortsätt att prata, men försök ta det ett steg längre.
Prata en minut till, få henne att skratta, kroppskontakt (en hand som snuddar hennes hand, eller en hand på hennes axel i 2sekunder), gör något varje dag som utmanar sig själv och tänk på det som gymträning. Du ska utvecklas på sikt. Och då pratar jag inte om krogen, utan alla människor du möter.

Börja enkelt där de får betalt för att vara trevliga, kassörskor, cafébiträden, servitriser, osv osv osv. Just nu så är det ju val så det står människor överallt som du kan prata med. Tänk inte på det som att du ska dra hem din blivande fru, utan som träning.
Där vet jag inte om du har rätt faktiskt. Jag har hamnat i läge där jag insett att det är kört. På lågstadiet var jag den enda kille som inte fick dansa på skoldiscot. I gymnasiet skrattade tjejerna åt mig dagen efter när jag visade intresse för en tjej. Efter detta så vände tjejerna ryggen till mig när jag t.ex var ute på krogen. På internet fick jag inte ett enda svar eller matchning. Detta är inte något i min hjärna och det har pågått hela vuxenlivet.

Att klara en utbildning eller skaffa sig en bra bostad är enkelt. Detta med kvinnor är ju inget jag kan påverka. Jag kan inte få kvinnor att tycka om mig. Dom har sin krav dom har.

Jag har rest jorden runt och pratat med människor och jag har inga problem med att prata med människor. Det är steget längre som inte går. Jag är övertygad om att mitt utseende är mitt största problem.

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Kvinnor älskar män med svåra och speciella yrken… du sitter liksom på ett guldläge men har så sjukt dåligt självförtroende att du förstör för dig själv. Att du är sexuellt oerfaren skiter hon nog fullständigt i när du köper hennes drömhus, in a matter of fact så behöver ni inte ens knulla för hon kommer vara lycklig ändå om du är rik…
Bryr sig verkligen tjejer vad man jobbar med? Det tror inte jag. Tjejer här tjänar sina egna pengar. Har sett så många snygga tjejer som blir tillsammans med socfall och allt möjligt. Dom har utseendet och den där medfödda charmen, då spelar det andra ingen roll. Sedan måste jag ju komma till steget där tjejen vet vad jag jobbar med också.

Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Är du fruktansvärt ful?
Nej men fruktansvärt kort.

Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Tror igen att du ska fundera på VARFÖR du tränar. Det låter fortfarande som att du gör det för att leva upp till någon annans förväntningar.

Baserat på vad du skriver, med ältande och negativa tankespiraler så skulle jag rekommendera att du hittar en MCT-terapeut. Gjorde underverk för mig.
Jag vill försöka hålla mig i form och hoppas det underlättar för mig att träffa någon. Egentligen avskyr jag att gå till gymmet.

Ska kolla upp det där med MCT-terapeut.

Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Har haft ett par vänner som du så vet hur ni funkar. Anledningen till att ingen vill ha er är att ni är så satans tråkiga. Fan drick bira res köp lite horor ta knark och lev livet lite. Prova våga och ta för er lite!
Jag vet inte om jag är tråkig. Jag har rest runt överallt i världen och druckit mängder med sprit men det har inte lett mig vidare iallafall förutom en rolig kväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Nogarnog
Ta ansvar för ditt liv istället för grina på internet, ta tag i ditt utseende, ät bra bra, träna, ligg på ett bra bmi värde, skaffa hund, ut och vandra i naturen.

Varför skulle någon tjej vilja vara tillsammans med dig? Vad har du att erbjuda? Varför skulle en tjej vilja vara tillsammans med en deprimerad incel?

Det är ingen som kommer rädda dig, det kan bara du göra själv.
Jag har alltid tagit tag i mitt liv. Flyttade hemifrån först, skaffade fast jobb först. Utbildat mig. Äter bra mat, aldrig haft hål i tänderna. Har ett normalt BMI-värde. Rest jorden runt.

Jag har många kollegor som inte gör annat än och sitter hemma och spelar datorspel och dom har fru och ibland barn. Vad jag känner till gör dom aldrig något utanför jobbet.
Citera
2026-09-06, 11:48
Medlem
Citat:
Jag gillar att se sport live men även lite artister som jag gör ibland, men alltid ensam förstås. Ja jag har ett ordnat liv i övrigt. Inte varit arbetslös på 18 år. Eftergymnasial utbildning med relativt bra lön.

Ja jag sitter för mycket hemma, särskilt på helgerna. Och när jag inte är hemma så gör jag mina aktiviteter ensam. Och ja depressionen gör att jag knappt har någon sexlust. Jag skulle inte bli förvånad om jag hade problem med hormoner. Därför när jag var typ 25 gick jag till tre olika läkare och kollade mina testosteronvärden men alla sa att det var normala värden. Jag är fortfarande övertygad om att något är fel.

Utan att outa mig för mycket är NPF förbjudet i mitt yrke. Ett väldigt speciellt yrke.

Ja och det har jag även gjort vid några tillfällen, men då ca fem veckor. Och nej jag har inte legat med prostituerade. Eller någon annan heller för den delen.

Jag började tränare för att bli mer fit. Det har jag typ klarat, bygga muskler har min kropp aldrig klarat av. Jag styrketränar bara mestadels med maskiner. Jag har inget emot min kroppsbyggnad eller så. Men jag är kort och ganska tanig, det gillar ju inte tjejer.

Jag har nästan haft paus i några år och det enda som hänt är att jag blivit ännu äldre och ännu mer deprimerad. 40-års dagen närmar sig och ja jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu.

Det värsta är att du har rätt. Skulle en tjej vissa intresse för mig nu, eller senaste åren skulle jag inte förstå det. Jag skulle utgå från att jag inbillar mig. En tjejkompis jag gick ut med i tidiga 20-års åldern sa att tjejer raggade på mig men jag inte förstod det. Problemet är att varje gång jag visat intresse för en tjej så har dom lagt benen på ryggen, på riktigt alltså. Dom har reagerat som om jag vore ett missfoster.

Det har du väl rätt i, förutom att jag aldrig lärde mig simma. Men jag har alltid kämpat och till slut när man fått resultat har det varit roligt att fortsätta lära sig. Liksom jag har ett väldigt speciellt jobb som väldigt få kommer in på men extremt många sökanden. Jag kämpade och kom in på den utbildningen och klarade den. Då känner man sig riktigt bra. Men när det kommer till tjejer så har jag aldrig haft några framgångar. Till slut tappar man hoppet? Har en kusin med autism och efter att han sökt jobb i tio år utan att få något tappade han hoppet. Till slut blev det sjukpension. Jag är sjukpensionär när det kommer till kvinnor.

Problemet är om just något skulle hända med mig och jag fick ett självförtroende i topp och allt. Hur många kvinnor vill ha en 40-åring helt utan relationserfarenhet och sexuell erfarenhet?
Det är med största sannolikhet din sociala inkompetens inom området sommspökar, inte ditt utseende. Vi människor måste inte vara modeller för att kunna skaffa oss en partner men det är svårt för mycket hämmade människor att hitta någon.

Du tänker mer på allt hos dig själv än vad andra gör. Majoriteten människor du möter är inte uppagna med varje liten detalj hos dig utan helhetsbilden. Vi har inte tid att lägga energi på aklt hos ena någon annan pch inte heller att uppleva kraftigt negativa saker hos en annan person.

Det innebär inte att människor inte kan tycka illa om andra baserat på allt från hur de är till vad de säger och gör men generellt så känner inte människor djup aversion mot andra baserat på minsta sak, det är nästan alltid helheten som avgör.

Tänk på mobbning. Somliga går runt och plockar ut minsta detalj de kan för att håna och kränka en annan person medan den stora massan inte går omkring och gör så i livet. De flesta av oss börjar inte uppträda djupt illa mot en annan person för att vi "ogillar" deras frisyr, hår, tänder osv. Vi ser alla människor exakt överallt som något kan plockas ut, inte bara i spegeln.

Sätt på tv:n så ser du mängder av människor direkt i ditt hem som inte är perfekta. Ändå måste vi börja fokusera innan vi ser en massa "fel" på andra. Givetvis så går en del automatiskt för oss. Våra hjärnor är förprogrammerade för att leta efter avvikelser och skilja andra grupper från "vår egen grupp" ändå går vi inte omkring i livet och känner starkare negativa saker för att vi upplever att andra inte speglar vilka vi själva är.

Med andra ord så tar det extremt mycket energi från människor om de skulle betrakta dig, mig, alla andra lika hårt som du sitter hemma och letar efter fel på dig själv. Människor skulle inte kunna leva om de hela tiden gick omkring och sökte igenom omgivningen efter saker att känna kraftfullt hat, avsmak och annan negativitet inför. Med andra ord gör inte människor så ju friskare de är trots att de kan uppfatta att någon inte ser ut efter normen.

Att hålla sig själv hel och ren och hyfsat fräsch räcker med andra ord för att människors automatiskt reaktioner ska hållas mer neutrala. Det kostar för dem att uppröras i onödan.

Men det kostar hjärnan att tänka på problem istället förmatt lösa dem och vi alla kan fastna i tänkandet.

Gällande NPF så har jag svårt att tro att det juridiskt är möjligt att säga upp någon som inte misskött sitt arbete för att den får en NPF diagnos. Det finns tillstånd som istället bryter ner hjärnan och som då är mer aktuella men som ändå kanske inte kan rättfärdiga en omedelbar uppsägelse. T.ex demens, MS, bipoläritet, annan psykossjukdom, Parkinson osv. En autistisk diagnos som inte påverkat arbetet är med andra ord inte något som bara gör uppsägning lagligt. Sedan är frågan om du överhuvudtaget behöver en diagnos eller om du behöver terapi för att ändra hur du tänker och resonerar. Det beror på om du förstår och kan tolka signaler från andra eller inte.
Citera
2026-09-06, 11:52
Medlem
Citat:
Där vet jag inte om du har rätt faktiskt. Jag har hamnat i läge där jag insett att det är kört. På lågstadiet var jag den enda kille som inte fick dansa på skoldiscot. I gymnasiet skrattade tjejerna åt mig dagen efter när jag visade intresse för en tjej. Efter detta så vände tjejerna ryggen till mig när jag t.ex var ute på krogen. På internet fick jag inte ett enda svar eller matchning. Detta är inte något i min hjärna och det har pågått hela vuxenlivet.

Att klara en utbildning eller skaffa sig en bra bostad är enkelt. Detta med kvinnor är ju inget jag kan påverka. Jag kan inte få kvinnor att tycka om mig. Dom har sin krav dom har.

Jag har rest jorden runt och pratat med människor och jag har inga problem med att prata med människor. Det är steget längre som inte går. Jag är övertygad om att mitt utseende är mitt största problem.

Bryr sig verkligen tjejer vad man jobbar med? Det tror inte jag. Tjejer här tjänar sina egna pengar. Har sett så många snygga tjejer som blir tillsammans med socfall och allt möjligt. Dom har utseendet och den där medfödda charmen, då spelar det andra ingen roll. Sedan måste jag ju komma till steget där tjejen vet vad jag jobbar med också.

Jag vill försöka hålla mig i form och hoppas det underlättar för mig att träffa någon. Egentligen avskyr jag att gå till gymmet.

Jag vet inte om jag är tråkig. Jag har rest runt överallt i världen och druckit mängder med sprit men det har inte lett mig vidare iallafall förutom en rolig kväll.

Jag har alltid tagit tag i mitt liv. Flyttade hemifrån först, skaffade fast jobb först. Utbildat mig. Äter bra mat, aldrig haft hål i tänderna. Har ett normalt BMI-värde. Rest jorden runt.

Jag har många kollegor som inte gör annat än och sitter hemma och spelar datorspel och dom har fru och ibland barn. Vad jag känner till gör dom aldrig något utanför jobbet.

Varje svar du skriver förstärker bara tesen som jag skriver.

Tjejer vänder ALLA killar ryggen, varenda kille förutom möjligen Brad Pitt har varit med om det. Där är du verkligen inte ensam.

Skillnaden mellan dig och din granne är att han under sin uppväxt pushade igenom det, fick nobben, pushade mer, fick nobben, pushade ännu mer och till slut så lyckades han.

Du VET ju egentligen att det är så det går till.

Vissa lärde sig på 1a försöket, vissa på tionde, medans andra som du och jag (jodå, jag har gått precis den vägen jag skriver om) fick lära oss det sent, och du har inte lärt dig alls än, men det kommer om du bara får för dig att försöka.
Citera
2026-09-06, 11:56
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Hur kort är du egentligen? Snackar vi om ovanligt kort typ 163 cm?!

Det är det enda du behöver svara på nu så att vi förstår om hela problemet faktiskt bara är längden. Är du 170 cm så är det inte på grund av längden du är singel men är du under det så ÄR det på grund av längden.

Dessutom lever du i Norden där alla är åtminstone 170 cm långa.. männen är liksom lätt 183-193 cm långa. Kvinnorna 163-180..

Och ja kvinnor bryr sig om yrket, om du har ett avancerat ovanligt coolt jobb så är din längd inte ett problem längre för nu är du cool och speciell istället. Unik

Alla vill ha en unik man. Att känna sig stolt över Alla mina ex har haft speciella yrken på grund av hög IQ. Hög IQ kommer aldrig bli osexigt. Det är trygghet och stabilitet.
Citera
2026-09-06, 12:00
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Varje svar du skriver förstärker bara tesen som jag skriver.

Tjejer vänder ALLA killar ryggen, varenda kille förutom möjligen Brad Pitt har varit med om det. Där är du verkligen inte ensam.

Skillnaden mellan dig och din granne är att han under sin uppväxt pushade igenom det, fick nobben, pushade mer, fick nobben, pushade ännu mer och till slut så lyckades han.

Du VET ju egentligen att det är så det går till.

Vissa lärde sig på 1a försöket, vissa på tionde, medans andra som du och jag (jodå, jag har gått precis den vägen jag skriver om) fick lära oss det sent, och du har inte lärt dig alls än, men det kommer om du bara får för dig att försöka.
Jag hade gett både Brad Pitt och Leonardo Dicaprio dissen om dem var fattiga at their finest

Men mest för att de leker runt för mycket. Tycker det är avtändande med sådana män. Hellre en autist som bara fokuserar på jobbet hela dagen utan herpes.
Citera
2026-09-06, 12:07
Medlem
köp ett torp eventuellt med nåt djur. börja odla jaga, fiska och hugga ved. lägg bort skärmen. efter ett tag har du vuxit både mentalt och fysiskt. Då eller om du hittar nån under tiden är du redo. Lycka till
Citera
2026-09-06, 12:13
Medlem
Citat:
Jag hade gett både Brad Pitt och Leonardo Dicaprio dissen om dem var fattiga at their finest

Men mest för att de leker runt för mycket. Tycker det är avtändande med sådana män. Hellre en autist som bara fokuserar på jobbet hela dagen utan herpes.

Poängen är såklart utseendet.
Jag menar att Brad Pitt ligger några hästlängder före mig när det gäller att charma någon som aldrig har träffat någon av oss förut.

Så om jag och Brad skulle gå ut på krogen så skulle han börja på plus från start, medans jag inte skulle göra det. Det betyder ju inte att han har helt öppet mål.
Citera
2026-09-06, 12:15
Medlem
Citat:
Hur kort är du egentligen? Snackar vi om ovanligt kort typ 163 cm?!

Det är det enda du behöver svara på nu så att vi förstår om hela problemet faktiskt bara är längden. Är du 170 cm så är det inte på grund av längden du är singel men är du under det så ÄR det på grund av längden.

Dessutom lever du i Norden där alla är åtminstone 170 cm långa.. männen är liksom lätt 183-193 cm långa. Kvinnorna 163-180..

Och ja kvinnor bryr sig om yrket, om du har ett avancerat ovanligt coolt jobb så är din längd inte ett problem längre för nu är du cool och speciell istället. Unik

Alla vill ha en unik man. Att känna sig stolt över Alla mina ex har haft speciella yrken på grund av hög IQ. Hög IQ kommer aldrig bli osexigt. Det är trygghet och stabilitet.

Känner några som är under 170cm, nån enstaka under 165cm oxå.
Ingen av dem har haft problem med att skaffa flickvän.
Citera
2026-09-06, 12:32
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:

Alltså det är svårt att säga. Jag har ju ingen konstig ansiktsform eller något. Men jag är ganska tanig och kortare än typ alla i min generation. Hade jag varit längre så tror jag inte jag hade varit i denna situation. Jag själv skulle nog beskriva det som att jag utstrålar noll testosteron eller manlighet. Jag ser fortfarande ut som en bebis, och jag har blivit kallad för bebis av andra. För jag ser ut som det. När jag spelat spel online så har andra sagt till mig att jag låter som 12-13 på rösten. Något fel är det.

Ditt svar tyder på självinsikt och humor - använd det, börja socialisera och se till att komma ut på promenader igen! Ta mer plats i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in