Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Jag gillar att se sport live men även lite artister som jag gör ibland, men alltid ensam förstås. Ja jag har ett ordnat liv i övrigt. Inte varit arbetslös på 18 år. Eftergymnasial utbildning med relativt bra lön.
Ja jag sitter för mycket hemma, särskilt på helgerna. Och när jag inte är hemma så gör jag mina aktiviteter ensam. Och ja depressionen gör att jag knappt har någon sexlust. Jag skulle inte bli förvånad om jag hade problem med hormoner. Därför när jag var typ 25 gick jag till tre olika läkare och kollade mina testosteronvärden men alla sa att det var normala värden. Jag är fortfarande övertygad om att något är fel.
Utan att outa mig för mycket är NPF förbjudet i mitt yrke. Ett väldigt speciellt yrke.
Ja och det har jag även gjort vid några tillfällen, men då ca fem veckor. Och nej jag har inte legat med prostituerade. Eller någon annan heller för den delen.
Jag började tränare för att bli mer fit. Det har jag typ klarat, bygga muskler har min kropp aldrig klarat av. Jag styrketränar bara mestadels med maskiner. Jag har inget emot min kroppsbyggnad eller så. Men jag är kort och ganska tanig, det gillar ju inte tjejer.
Jag har nästan haft paus i några år och det enda som hänt är att jag blivit ännu äldre och ännu mer deprimerad. 40-års dagen närmar sig och ja jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu.
Det värsta är att du har rätt. Skulle en tjej vissa intresse för mig nu, eller senaste åren skulle jag inte förstå det. Jag skulle utgå från att jag inbillar mig. En tjejkompis jag gick ut med i tidiga 20-års åldern sa att tjejer raggade på mig men jag inte förstod det. Problemet är att varje gång jag visat intresse för en tjej så har dom lagt benen på ryggen, på riktigt alltså. Dom har reagerat som om jag vore ett missfoster.
Det har du väl rätt i, förutom att jag aldrig lärde mig simma. Men jag har alltid kämpat och till slut när man fått resultat har det varit roligt att fortsätta lära sig. Liksom jag har ett väldigt speciellt jobb som väldigt få kommer in på men extremt många sökanden. Jag kämpade och kom in på den utbildningen och klarade den. Då känner man sig riktigt bra. Men när det kommer till tjejer så har jag aldrig haft några framgångar. Till slut tappar man hoppet? Har en kusin med autism och efter att han sökt jobb i tio år utan att få något tappade han hoppet. Till slut blev det sjukpension. Jag är sjukpensionär när det kommer till kvinnor.
Problemet är om just något skulle hända med mig och jag fick ett självförtroende i topp och allt. Hur många kvinnor vill ha en 40-åring helt utan relationserfarenhet och sexuell erfarenhet?
Det är med största sannolikhet din sociala inkompetens inom området sommspökar, inte ditt utseende. Vi människor måste inte vara modeller för att kunna skaffa oss en partner men det är svårt för mycket hämmade människor att hitta någon.
Du tänker mer på allt hos dig själv än vad andra gör. Majoriteten människor du möter är inte uppagna med varje liten detalj hos dig utan helhetsbilden. Vi har inte tid att lägga energi på aklt hos ena någon annan pch inte heller att uppleva kraftigt negativa saker hos en annan person.
Det innebär inte att människor inte kan tycka illa om andra baserat på allt från hur de är till vad de säger och gör men generellt så känner inte människor djup aversion mot andra baserat på minsta sak, det är nästan alltid helheten som avgör.
Tänk på mobbning. Somliga går runt och plockar ut minsta detalj de kan för att håna och kränka en annan person medan den stora massan inte går omkring och gör så i livet. De flesta av oss börjar inte uppträda djupt illa mot en annan person för att vi "ogillar" deras frisyr, hår, tänder osv. Vi ser alla människor exakt överallt som något kan plockas ut, inte bara i spegeln.
Sätt på tv:n så ser du mängder av människor direkt i ditt hem som inte är perfekta. Ändå måste vi börja fokusera innan vi ser en massa "fel" på andra. Givetvis så går en del automatiskt för oss. Våra hjärnor är förprogrammerade för att leta efter avvikelser och skilja andra grupper från "vår egen grupp" ändå går vi inte omkring i livet och känner starkare negativa saker för att vi upplever att andra inte speglar vilka vi själva är.
Med andra ord så tar det extremt mycket energi från människor om de skulle betrakta dig, mig, alla andra lika hårt som du sitter hemma och letar efter fel på dig själv. Människor skulle inte kunna leva om de hela tiden gick omkring och sökte igenom omgivningen efter saker att känna kraftfullt hat, avsmak och annan negativitet inför. Med andra ord gör inte människor så ju friskare de är
trots att de kan uppfatta att någon inte ser ut efter normen.
Att hålla sig själv hel och ren och hyfsat fräsch räcker med andra ord för att människors automatiskt reaktioner ska hållas mer neutrala. Det kostar för dem att uppröras i onödan.
Men det kostar hjärnan att tänka på problem istället förmatt lösa dem och vi alla kan fastna i tänkandet.
Gällande NPF så har jag svårt att tro att det juridiskt är möjligt att säga upp någon som inte misskött sitt arbete för att den får en NPF diagnos. Det finns tillstånd som istället bryter ner hjärnan och som då är mer aktuella men som ändå kanske inte kan rättfärdiga en omedelbar uppsägelse. T.ex demens, MS, bipoläritet, annan psykossjukdom, Parkinson osv. En autistisk diagnos som inte påverkat arbetet är med andra ord inte något som bara gör uppsägning lagligt. Sedan är frågan om du överhuvudtaget behöver en diagnos eller om du behöver terapi för att ändra hur du tänker och resonerar. Det beror på om du förstår och kan tolka signaler från andra eller inte.