2026-09-06, 08:56
Avslutad
Brist på näring, närhet och mening tar död på alla livsorganismer. Din kropp och själ kämpar på och gör sitt absolut bästa med att försöka utvinna livskraft från din konsumtion av dålig näring, miljö och information, men det blir svårt i längden när detta enbart är dåliga substitut för den äkta varan.

Animalisk kost med noll skärmtid varvat med riktiga sinnesupplevelser och erfarenheter är ofta det bästa vi kan göra för att kroppen ska få möjlighet att återgå till en metabolism av näring, miljö och närhet som den förstår och är skapad för.

Det är dock svårt att ge upp alla de lättillgängliga substitut som vi klänger oss fast vid när det känns som om man håller på att drunkna i en meningslös isolerad tillvaro. Om vi dock låter vårt medvetande finnas till för kroppen, istället för tvärtom, så blir det ibland lättare att omprioritera.

Kvinnor kan vänta ett tag till. Du har all möjlighet i världen att först bli din egna perfekta partner, och i takt med att det sker ökar chansen för liknande relationer med andra människor och din omgivning.
Citera
2026-09-06, 08:59
Medlem
Skaffa en katt.
Citera
2026-09-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Vad har du för intressen? Inte helt lätt att hitta något man brinner för dock.. hitta en partner via gemensamt intresse skall inte underskattas!

Du verkar ändå ha ett ordnat liv i övrigt? Vill inte vara den som säger att vissa har det värre men men!
Jag gillar att se sport live men även lite artister som jag gör ibland, men alltid ensam förstås. Ja jag har ett ordnat liv i övrigt. Inte varit arbetslös på 18 år. Eftergymnasial utbildning med relativt bra lön.

Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
TS.
För det första behöver du mediciner för det andra så sitter du för mycket hemma och öetar fel på dig själv i ensamhet istället för att vara ut bland folk och göra aktiviteter. Din depression har dödat din sexlust och om du nu verkligen är mindre, ser mer barnslig ut, låter umg så har du kanske hormonella störningar.

Sedan så tror jag inte att en arbetsplats kan sparka dig baserat på NPF om du sköter arbetet utan problem, aldrig råkat i trubbel och idag är medelålders.
Ja jag sitter för mycket hemma, särskilt på helgerna. Och när jag inte är hemma så gör jag mina aktiviteter ensam. Och ja depressionen gör att jag knappt har någon sexlust. Jag skulle inte bli förvånad om jag hade problem med hormoner. Därför när jag var typ 25 gick jag till tre olika läkare och kollade mina testosteronvärden men alla sa att det var normala värden. Jag är fortfarande övertygad om att något är fel.

Utan att outa mig för mycket är NPF förbjudet i mitt yrke. Ett väldigt speciellt yrke.

Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Har du sparkapital? Dra i så fall utomlands några månader.
Ja och det har jag även gjort vid några tillfällen, men då ca fem veckor. Och nej jag har inte legat med prostituerade. Eller någon annan heller för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Angående träning, det låter inte som att du gör det för sig själv eller faktiskt gillar det utan snarare för att uppnå ett mål? Vad tränar du nu för något?

I övrigt låter det mycket som att du inte är nöjd i din egen kropp. Förstår att det också beror på vad du hört tidigare i livet men det låter också som att du har internaliserat den bilden och förstärker den.

Jag skulle kunna tänka mig att om du ”tar paus” i dina jämförelser med andra, slutar att jaga brudar och bara fokuserar på dig själv i ett år eller två så kommer du ha mycket större möjligheter att hitta lugnet i dig själv under denna tiden. Det kommer sedan märkas utåt.
Jag började tränare för att bli mer fit. Det har jag typ klarat, bygga muskler har min kropp aldrig klarat av. Jag styrketränar bara mestadels med maskiner. Jag har inget emot min kroppsbyggnad eller så. Men jag är kort och ganska tanig, det gillar ju inte tjejer.

Jag har nästan haft paus i några år och det enda som hänt är att jag blivit ännu äldre och ännu mer deprimerad. 40-års dagen närmar sig och ja jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Problemet för incels är ju att de inte ens märker när någon är intresserad, eftersom att de har fullt upp med att tycka synd om sig själva och att ingen vill ha dom.

Så varje gång som de står vid straffpunkten så skjuter de i bästa fall i stolpen eller högt över, men oftast så tror de inte ens att det är straffspark trots att domaren blåser och pekar på straffpunkten.
Det värsta är att du har rätt. Skulle en tjej vissa intresse för mig nu, eller senaste åren skulle jag inte förstå det. Jag skulle utgå från att jag inbillar mig. En tjejkompis jag gick ut med i tidiga 20-års åldern sa att tjejer raggade på mig men jag inte förstod det. Problemet är att varje gång jag visat intresse för en tjej så har dom lagt benen på ryggen, på riktigt alltså. Dom har reagerat som om jag vore ett missfoster.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
När du var liten så kunde du inte gå, cykla, simma, spela fotboll, läsa, räkna osv. Men du lärde dig allt det och gav inte upp, trots att det antagligen inte gick lätt.

Samma sak kan du göra med förhållande-grejen, eller att lära dig hur tjejer funkar. Det är något du kan träna upp för att gå från singel till förhållande.

Så det du behöver göra är att ta hand om dig själv, så att när tillfället väl dyker upp så ska du inte ha nåt att skylla på.
Och allt som du inte kan göra något åt kan du lägga åt sidan.

Det kommer alltid finnas tjockare, kortare killar än du som ligger som rockstjärnor. Så du måste lägga dina hjärnspöken bakom dig.
Ditt yttre är inte problemet, utan det sitter i bristen på träning i ämnet, och din självkänsla och ditt självförtroende.
Det har du väl rätt i, förutom att jag aldrig lärde mig simma. Men jag har alltid kämpat och till slut när man fått resultat har det varit roligt att fortsätta lära sig. Liksom jag har ett väldigt speciellt jobb som väldigt få kommer in på men extremt många sökanden. Jag kämpade och kom in på den utbildningen och klarade den. Då känner man sig riktigt bra. Men när det kommer till tjejer så har jag aldrig haft några framgångar. Till slut tappar man hoppet? Har en kusin med autism och efter att han sökt jobb i tio år utan att få något tappade han hoppet. Till slut blev det sjukpension. Jag är sjukpensionär när det kommer till kvinnor.

Problemet är om just något skulle hända med mig och jag fick ett självförtroende i topp och allt. Hur många kvinnor vill ha en 40-åring helt utan relationserfarenhet och sexuell erfarenhet?
Citera
2026-09-06, 09:10
Medlem
attack-titans avatar
Grattis! Du är frisk! Vi som människor är skapade för att ha meningsfulla relationer med varandra. Betänk detta! Din depression yttrar sig på grund av brist på närhet och det är alltså fullt normalt att du är deprimerad!
Svaret på din fråga: Pattaya!
Senast redigerad av attack-titan 2026-09-06 kl. 09:12.
Citera
2026-09-06, 09:14
Medlem
Legolennarts avatar
Att du skulle vakna upp en dag och träffa någon som löser alla dina problem och väljer att vara tillsammans med just dig trots ditt mående och vad du har att erbjuda gentemot den personen i fråga kommer inte att hända. Du måste väcka glöden inombords och börja agera för att förbättra ditt mående. Det finns ingen annan väg att gå än att fortsätta gå framåt och göra ditt bästa. Acceptera att livet är orättvist och jobbigt sen går du vidare som en soldat, orubblig och stoisk.

Försök göra något där du behövs av andra och träffa mera människor på det sättet så du bygger ditt kontaktnät. Skaffa en hund eller katt, det är givande att ha någon där hemma som väntar på dig. Det väcker liv i ens egna ansvar gentemot sig själv när man tar hand om sitt djur och det påminner en om att man har en viktig roll i deras och sitt eget liv.

Ärligt talat så tror jag att det är lite av din egna oförmåga att inte riktigt förstå vad en partner vill ha i ett förhållande eller att du helt enkelt inte orkar göra dom förändringar och ansträngningar som krävs när man är i en sån sits som du är.

När du står stadigt på andra sidan av den vägg som du har byggt upp för dig själv och har förstått dina egna hinder och utvecklats vidare mentalt så är man mycket mer tillgänglig och närvarande för folk och det är säkerligen något som en partner i din ålder uppskattar.
Citera
2026-09-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag gillar att se sport live men även lite artister som jag gör ibland, men alltid ensam förstås. Ja jag har ett ordnat liv i övrigt. Inte varit arbetslös på 18 år. Eftergymnasial utbildning med relativt bra lön.

Ja jag sitter för mycket hemma, särskilt på helgerna. Och när jag inte är hemma så gör jag mina aktiviteter ensam. Och ja depressionen gör att jag knappt har någon sexlust. Jag skulle inte bli förvånad om jag hade problem med hormoner. Därför när jag var typ 25 gick jag till tre olika läkare och kollade mina testosteronvärden men alla sa att det var normala värden. Jag är fortfarande övertygad om att något är fel.

Utan att outa mig för mycket är NPF förbjudet i mitt yrke. Ett väldigt speciellt yrke.

Ja och det har jag även gjort vid några tillfällen, men då ca fem veckor. Och nej jag har inte legat med prostituerade. Eller någon annan heller för den delen.

Jag började tränare för att bli mer fit. Det har jag typ klarat, bygga muskler har min kropp aldrig klarat av. Jag styrketränar bara mestadels med maskiner. Jag har inget emot min kroppsbyggnad eller så. Men jag är kort och ganska tanig, det gillar ju inte tjejer.

Jag har nästan haft paus i några år och det enda som hänt är att jag blivit ännu äldre och ännu mer deprimerad. 40-års dagen närmar sig och ja jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu.

Det värsta är att du har rätt. Skulle en tjej vissa intresse för mig nu, eller senaste åren skulle jag inte förstå det. Jag skulle utgå från att jag inbillar mig. En tjejkompis jag gick ut med i tidiga 20-års åldern sa att tjejer raggade på mig men jag inte förstod det. Problemet är att varje gång jag visat intresse för en tjej så har dom lagt benen på ryggen, på riktigt alltså. Dom har reagerat som om jag vore ett missfoster.

Det har du väl rätt i, förutom att jag aldrig lärde mig simma. Men jag har alltid kämpat och till slut när man fått resultat har det varit roligt att fortsätta lära sig. Liksom jag har ett väldigt speciellt jobb som väldigt få kommer in på men extremt många sökanden. Jag kämpade och kom in på den utbildningen och klarade den. Då känner man sig riktigt bra. Men när det kommer till tjejer så har jag aldrig haft några framgångar. Till slut tappar man hoppet? Har en kusin med autism och efter att han sökt jobb i tio år utan att få något tappade han hoppet. Till slut blev det sjukpension. Jag är sjukpensionär när det kommer till kvinnor.

Problemet är om just något skulle hända med mig och jag fick ett självförtroende i topp och allt. Hur många kvinnor vill ha en 40-åring helt utan relationserfarenhet och sexuell erfarenhet?

Det är klart, sålänge som du fortsätter att producera nya ursäkter så? Om du går till avbytarbänken varje gång som nån ber dig slå straffen så kommer du ju oxå fortsätta som du gör idag.

Du har fastnat i ett beteende som är tryggt för dig. Det är tryggt att tycka synd om dig själv. Jag vet att du hatar att va ensam men din komfortzone är att ingen vill ha dig, och då hjälper din hjärna dig att få det till din verklighet. Det blir en trygg zon där din hjärna slipper slåss för livet.

Samma sak gjorde den när det kommer till ditt jobb. Det var något du verkligen ville, men du nöjde dig inte och gav upp de gångerna som det tog emot, utan du kämpade dig igenom det.

Det går att göra med allt i livet, visst, du blir kanske inte president i USA men det mesta i övrigt kan du uppnå, och där är ett förhållande ett ganska rimligt mål.

Börja med att utmana dig själv, varje dag.
Gör ett lite steg i taget.
Om du inte har problem med att börja prata med tjejer, så fortsätt att prata, men försök ta det ett steg längre.
Prata en minut till, få henne att skratta, kroppskontakt (en hand som snuddar hennes hand, eller en hand på hennes axel i 2sekunder), gör något varje dag som utmanar sig själv och tänk på det som gymträning. Du ska utvecklas på sikt. Och då pratar jag inte om krogen, utan alla människor du möter.

Börja enkelt där de får betalt för att vara trevliga, kassörskor, cafébiträden, servitriser, osv osv osv. Just nu så är det ju val så det står människor överallt som du kan prata med. Tänk inte på det som att du ska dra hem din blivande fru, utan som träning.

Det finns mängder med böcker att läsa om det, det finns communitys, filmer t.o.m.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-09-06 kl. 09:26.
Citera
2026-09-06, 09:25
Medlem
Studspojkens avatar
Den enda människan som kan förändra ditt liv är du. Det kanske låter hårt, men är sant. Livet har sina prövningar för alla människor och livet är inte heller rättvist, tyvärr.

Det är svårt att förändra allt i våra liv samtidigt, men vi behöver börja någonstans med någonting, hur litet det än må tyckas. Skriv upp saker du vill förändra i ditt liv och gör en prioriteringslista. Riktig förändring tar tid. Du kanske ska börja med att skaffa en terapeut, eller börja med att gå med i en förening kring något ämne om du vill träffa människor som kanske har liknande intressen.
Citera
2026-09-06, 09:31
Medlem
norther1s avatar
Fundera på hur du kan bli bättre istället. Vad är det som saknas i din nuvarande drivkraft? Varför dras inte kvinnor till dig och vad kan du göra annorlunda för att påverka detta och vidare för att få dem att stanna kvar med dig? De flesta män står inför detta någon gång i livet. Var tacksam att du ser det nu och intecbär du är 60.
Citera
2026-09-06, 09:32
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Kvinnor älskar män med svåra och speciella yrken… du sitter liksom på ett guldläge men har så sjukt dåligt självförtroende att du förstör för dig själv. Att du är sexuellt oerfaren skiter hon nog fullständigt i när du köper hennes drömhus, in a matter of fact så behöver ni inte ens knulla för hon kommer vara lycklig ändå om du är rik…

Så länge du inte har kravet ”älska mig för den jag är” nej hon kommer inte älska dig för den du är, hon kommer älska dig för det du har gjort. Du har råd att vara både ful och kort när du är rik, kvinnor är inte lika visuella dem vill se resultat.

Har man inte mycket pengar själv så vill man ha en ”provider”.
Majoriteten vill bara ha en fin villa i ett fint område och 2 barn. Klättra ner på stegen sänk dina ”krav” eller fixa en kvinna från Filippinerna. Gillar du inte det så bli tillsammans med en tjock kvinna. Svenska kvinnor är svåra för att dem har god ekonomi så behovet av ”provider” faller bort rätt snabbt.

Av allt du har skrivit så fick jag mest ”ick” när du skrev att du skulle äta godis från morgon till kväll. Se, du har ingen aning hur kvinnor tänker eller känner. Ja och det där med skolattackerna förstås det var verkligen botten.
Citera
2026-09-06, 10:03
Medlem
AlfaQhards avatar
Är du fruktansvärt ful?
Citera
2026-09-06, 10:04
Medlem
KonungHonungs avatar
Du börjar i fel ände. Skaffa ett meningsfullt jobb som du brinner för så kommer tjejerna dras till din storkuksaura.

Det gäller att ha stora mål och ambitioner för att man ska flyga ur sängen på morgonen. Tänk Elon Musk eller Steve Jobs.

Citat:
Jag skulle inte bli förvånad om jag hade problem med hormoner. Därför när jag var typ 25 gick jag till tre olika läkare och kollade mina testosteronvärden men alla sa att det var normala värden. Jag är fortfarande övertygad om att något är fel.
Säger svenska läkare att dina T-nivåer är normala så är de låga.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-09-06 kl. 10:12.
Citera
2026-09-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Är du fruktansvärt ful?

Det finns alltid någon ännu fulare som ändå har fått ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in