2026-09-06, 10:06
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Du börjar i fel ände. Skaffa ett meningsfullt jobb som du brinner för så kommer tjejerna dras till din storkuksaura.
Han har ju redan det..
Citera
2026-09-06, 10:07
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag gillar att se sport live men även lite artister som jag gör ibland, men alltid ensam förstås. Ja jag har ett ordnat liv i övrigt. Inte varit arbetslös på 18 år. Eftergymnasial utbildning med relativt bra lön.

Ja jag sitter för mycket hemma, särskilt på helgerna. Och när jag inte är hemma så gör jag mina aktiviteter ensam. Och ja depressionen gör att jag knappt har någon sexlust. Jag skulle inte bli förvånad om jag hade problem med hormoner. Därför när jag var typ 25 gick jag till tre olika läkare och kollade mina testosteronvärden men alla sa att det var normala värden. Jag är fortfarande övertygad om att något är fel.

Utan att outa mig för mycket är NPF förbjudet i mitt yrke. Ett väldigt speciellt yrke.

Ja och det har jag även gjort vid några tillfällen, men då ca fem veckor. Och nej jag har inte legat med prostituerade. Eller någon annan heller för den delen.

Jag började tränare för att bli mer fit. Det har jag typ klarat, bygga muskler har min kropp aldrig klarat av. Jag styrketränar bara mestadels med maskiner. Jag har inget emot min kroppsbyggnad eller så. Men jag är kort och ganska tanig, det gillar ju inte tjejer.

Jag har nästan haft paus i några år och det enda som hänt är att jag blivit ännu äldre och ännu mer deprimerad. 40-års dagen närmar sig och ja jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu.

Det värsta är att du har rätt. Skulle en tjej vissa intresse för mig nu, eller senaste åren skulle jag inte förstå det. Jag skulle utgå från att jag inbillar mig. En tjejkompis jag gick ut med i tidiga 20-års åldern sa att tjejer raggade på mig men jag inte förstod det. Problemet är att varje gång jag visat intresse för en tjej så har dom lagt benen på ryggen, på riktigt alltså. Dom har reagerat som om jag vore ett missfoster.

Det har du väl rätt i, förutom att jag aldrig lärde mig simma. Men jag har alltid kämpat och till slut när man fått resultat har det varit roligt att fortsätta lära sig. Liksom jag har ett väldigt speciellt jobb som väldigt få kommer in på men extremt många sökanden. Jag kämpade och kom in på den utbildningen och klarade den. Då känner man sig riktigt bra. Men när det kommer till tjejer så har jag aldrig haft några framgångar. Till slut tappar man hoppet? Har en kusin med autism och efter att han sökt jobb i tio år utan att få något tappade han hoppet. Till slut blev det sjukpension. Jag är sjukpensionär när det kommer till kvinnor.

Problemet är om just något skulle hända med mig och jag fick ett självförtroende i topp och allt. Hur många kvinnor vill ha en 40-åring helt utan relationserfarenhet och sexuell erfarenhet?
Inte för att vara den som är den. Men du verkar inte vara bunden? Då hade jag dragit utomlands till exempelvis något turistigt land. Börja söka jobb. Det är först som när du utmanar dig som du kan utvecklas. Allt är inte pengar, så jobbet som receptionist eller vad tusan som helst på ett hotell kan vara värt.
Citera
2026-09-06, 10:08
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Han har ju redan det..
Hade han haft ett jobb han brinner för hade han inte haft tid att gnälla över tjejer.
Citera
2026-09-06, 10:16
Medlem
Det är så det är.

Som jag ser det har du följande vägar:

- Steppa upp och gör dig själv till den bästa versionen av dig själv för att attrahera en partner.
- Ge upp hoppet om en romantisk relation och börja trivas i ditt eget sällskap.

Jag valde det undre alternativet, nåväl, jag har alltid trivts bäst i mitt eget sällskap. Det jag gjorde var att acceptera att jag är en snubbe som brudar aldrig gillat. Visst har jag fått ligga men det var i min fysiska prime. Nu är jag bara en trött gubbe.

Att andra ska få lida för att du är deprimerad ser jag som helt uteslutet. Även att du själv ska lida i onödan.

På temat lidande, vad som hjälpt mig:

- Buddhismens tankar om lidande och vägen ut
- Meditation
- Bra mediciner såsom antidepp

Till syvende och sist är det ditt liv. Att kasta bort det på att må piss gör ingen något gott, allra minst dig själv. Tro mig när jag säger detta från egen erfarenhet. Jag har kastat bort år på att må skit men sen fick det vara nog. Jag karvade ut min egen lilla nisch med den lycka jag kunde få och nöjde mig med det. Idag mår jag okej/bra och vill i alla fall inte ta livet av mig varje dag.
Citera
2026-09-06, 10:16
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Jag började tränare för att bli mer fit. Det har jag typ klarat, bygga muskler har min kropp aldrig klarat av. Jag styrketränar bara mestadels med maskiner. Jag har inget emot min kroppsbyggnad eller så. Men jag är kort och ganska tanig, det gillar ju inte tjejer.

Jag har nästan haft paus i några år och det enda som hänt är att jag blivit ännu äldre och ännu mer deprimerad. 40-års dagen närmar sig och ja jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu.

Alla kan bygga muskler, även du. Det tar dock tid att för musklerna att ”lära” sig, och man måste göra rätt. Om du inte märkt någon skillnad i muskelmassa efter flera års träning varannan dag gör du något fel. Skulle som sagt prata med en PT, företrädelsevis någon som också kan ge noggranna kostråd, för det kan även ha med maten att göra. För oss män är det viktigt med god fysisk hälsa så förstår att det påverkar ditt mående. Du kan dock förändra detta, det är jag helt övertygad om. Har själv haft en svacka där jag inte känt att kroppen är vad jag önskade och det tär på en. Inte så mycket hur man ser ut utan ”inifrån”-måendet.

Tror igen att du ska fundera på VARFÖR du tränar. Det låter fortfarande som att du gör det för att leva upp till någon annans förväntningar.

Igen, att du känner att du inte når fram är dock ditt sinne så börja där. Du behöver förändra ditt sätt att tänka och det är SÅ mycket enklare med hjälp av en terapeut. Obs, att gå i terapi är INTE samma sak som att få en NPF-diagnos. Även helt friska personer kan och bör göra det. Baserat på vad du skriver, med ältande och negativa tankespiraler så skulle jag rekommendera att du hittar en MCT-terapeut. Gjorde underverk för mig.
Citera
2026-09-06, 10:20
Medlem
rikastistorstans avatar
Aldrig förstått mig på din typ. Åk till Asien eller Sydamerika eller vad fan som helst. Hur lätt som helst att skaffa både sex och relation. Men jag tror att ni hellre njuter av att sitta hemma och självömka.
”Men buhu tänk om hon bara ger mig en chans i början för att jag har pengar?”
Och? Svenska kvinnor dejtar inte heller män med lägre status, pengar och jobb. Vem fan bryr sig. Du kommer aldrig hitta en eldig romans med en tjej som är superattraherad av ditt yttre från start nej. Men en relation där kärlek växer fram.
Har haft ett par vänner som du så vet hur ni funkar. Anledningen till att ingen vill ha er är att ni är så satans tråkiga. Fan drick bira res köp lite horor ta knark och lev livet lite. Prova våga och ta för er lite!
Senast redigerad av rikastistorstan 2026-09-06 kl. 10:23.
Citera
2026-09-06, 10:28
Avstängd
Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?

Ta ansvar för ditt liv istället för grina på internet, ta tag i ditt utseende, ät bra bra, träna, ligg på ett bra bmi värde, skaffa hund, ut och vandra i naturen.

Varför skulle någon tjej vilja vara tillsammans med dig? Vad har du att erbjuda? Varför skulle en tjej vilja vara tillsammans med en deprimerad incel?

Det är ingen som kommer rädda dig, det kan bara du göra själv.
Citera
2026-09-06, 10:36
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Närhet = köp en hund eller två. En hund älskar dig ovillkorligt, till skillnad från kvinnor. Varning för extrem sorg när hunden blir gammal och dör, dock.
+1 på hund. Återuppliva intresset för långa promenader i skog och mark med en fyrbent kamrat.

Utöver det självklart positiva med villkorslös kärlek och någon som tvingar ut en i friska luften ett par timmar om dagen, så finns ju "hundtricket". Det är ett jättebra sätt att få kontakt med andra hundälskare, och att få kontakt är första steget mot något mer.

Skaffa inte någon liten hund dock, utan en riktig hund som kan motionera ordentligt. Typ en labrador, retriever eller dylikt, lagom stor och bra sällskapshund.
Citera
2026-09-06, 10:46
Avslutad
Om du känner brist på närhet och börjar tänka i banorna om att det inte spelar roll att sitta i fängelse, så är det mest sunda valet att se till att fängelsevistelsen beror på sexköp av frivilliga prostituerade.
Citera
2026-09-06, 10:51
Medlem
Citat:
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?

Alla kärleksrelationer slutar alltid förjävligt förr eller senare.
Då sitter du där med ett brustet hjärta, helt ensam igen.

Nä, sluta fjanta dig och ha lite värdighet.

40 år och trånar efter mamma som en liten bebis.. oj oj oj.
Citera
2026-09-06, 10:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haramble
Mitt genuina tips är att du bör ta ett par veckors semester och åka till Thailand närmare bestämt Pattaya.
Om du inte är bekväm med att bli dömd för att vara omoralisk från medarbetare/vänner/familj så ljug.

Fysisk närhet är livsviktigt som du själv verkar ha kommit till insikt med och i Thailand finns bra mycket mer och bättre förutsättingar att hitta e kvinna att ha som partner och kärlek (Ja, även utan att betala för det) oavsett dina yttre attributs förutsättningar och/eller eventuella sociala hinder från din sida.

Önskar dig allt väl och att du tar åt dig av mitt tips.

Ska han ta och importera en thaifru? Ja det är ju en lösning men kommer ju bara göra honom än mer impopulär hos svenska kvinns. Fan han var tvungen att åka till Thailand för att hitta en...

Men om nöden har ingen lag så klart det är en lösning. Kvinnor där kommer ju rada upp sig på kö för att chansen att komma till Sverige.
Citera
2026-09-06, 11:04
Medlem
Vad tråkigt för dig. Kan du inte gå en kurs inom något intresse du har? Biblioteket har väl gratis föreläsningar etc? Anslut till förening.Bli volontär eller hundvakt.
Danskurs kan vara ett alternativ att både röra dig, träffa kvinnor.
Om du bor i Stockholm: I somras var det tex packat med folk på Grönan på onsdagar när de hade bugg på Lilla Scenen. Många som kom själva och sedan dansade med folk.
Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in