Citat:
Ursprungligen postat av
Grodde
Jag började tränare för att bli mer fit. Det har jag typ klarat, bygga muskler har min kropp aldrig klarat av. Jag styrketränar bara mestadels med maskiner. Jag har inget emot min kroppsbyggnad eller så. Men jag är kort och ganska tanig, det gillar ju inte tjejer.
Jag har nästan haft paus i några år och det enda som hänt är att jag blivit ännu äldre och ännu mer deprimerad. 40-års dagen närmar sig och ja jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu.
Alla kan bygga muskler, även du. Det tar dock tid att för musklerna att ”lära” sig, och man måste göra rätt. Om du inte märkt någon skillnad i muskelmassa efter flera års träning varannan dag gör du något fel. Skulle som sagt prata med en PT, företrädelsevis någon som också kan ge noggranna kostråd, för det kan även ha med maten att göra. För oss män är det viktigt med god fysisk hälsa så förstår att det påverkar ditt mående. Du kan dock förändra detta, det är jag helt övertygad om. Har själv haft en svacka där jag inte känt att kroppen är vad jag önskade och det tär på en. Inte så mycket hur man ser ut utan ”inifrån”-måendet.
Tror igen att du ska fundera på VARFÖR du tränar. Det låter fortfarande som att du gör det för att leva upp till någon annans förväntningar.
Igen, att du känner att du inte når fram är dock ditt sinne så börja där. Du behöver förändra ditt sätt att tänka och det är SÅ mycket enklare med hjälp av en terapeut. Obs, att gå i terapi är INTE samma sak som att få en NPF-diagnos. Även helt friska personer kan och bör göra det. Baserat på vad du skriver, med ältande och negativa tankespiraler så skulle jag rekommendera att du hittar en MCT-terapeut. Gjorde underverk för mig.