2026-09-05, 12:16
Medlem
Dagens snyftinlägg är ju rena rama skämtet.
Hon fick ingen rullator - den tjatade hon sig till på vårdcentralen. Den användes några gånger, i snabb fart och hon klagade på att ingen höll upp dörrarna åt henne när hon rännde runt i affärerna.

Läkaren på vc har flera gånger skrivit till henne att ärendet är avslutat.

Att hon inte fick hjälp?! Detta triggar mig allra mest. Jävla otacksamma människa (sorry)
..Hon fick hjälp, hon blev erbjuden hjälp. Men hon avvek! Det dög inte, det var fel hjälp.
Därav anledningen till att Alices syster fick med sig Heidi till vårdcentralen i hemlighet.
Och jag tror heidi tvingades bli jävligt undergiven för att bli förlåten av alice för det. Heidi är livrädd för Alice. Jag tror det räcker med EN min, ETT fel ord ifrån Heidi för att Alice ska tända till.

Man kan ju inte avslöja Alice för hon vakar ju över sin instagram som en hök. Hon kommer hinna se inlägg som ej är passande och radera dem. Hon vet att det skrivs om henne och jag är övertygad om att.hon läser här, så mobilen är fastklistrad dygnet runt.
Citera
2026-09-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Dagens snyftinlägg är ju rena rama skämtet.
Hon fick ingen rullator - den tjatade hon sig till på vårdcentralen. Den användes några gånger, i snabb fart och hon klagade på att ingen höll upp dörrarna åt henne när hon rännde runt i affärerna.

Läkaren på vc har flera gånger skrivit till henne att ärendet är avslutat.

Att hon inte fick hjälp?! Detta triggar mig allra mest. Jävla otacksamma människa (sorry)
..Hon fick hjälp, hon blev erbjuden hjälp. Men hon avvek! Det dög inte, det var fel hjälp.
Därav anledningen till att Alices syster fick med sig Heidi till vårdcentralen i hemlighet.
Och jag tror heidi tvingades bli jävligt undergiven för att bli förlåten av alice för det. Heidi är livrädd för Alice. Jag tror det räcker med EN min, ETT fel ord ifrån Heidi för att Alice ska tända till.

Man kan ju inte avslöja Alice för hon vakar ju över sin instagram som en hök. Hon kommer hinna se inlägg som ej är passande och radera dem. Hon vet att det skrivs om henne och jag är övertygad om att.hon läser här, så mobilen är fastklistrad dygnet runt.
Hon verkar ha tagit bort inlägget där hon tipsade om att göra eget florsocker på strösocker och potatismjöl 😂Fick bara kritik om det och vips så försvann det 😂
Citera
2026-09-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Hon verkar ha tagit bort inlägget där hon tipsade om att göra eget florsocker på strösocker och potatismjöl 😂Fick bara kritik om det och vips så försvann det 😂
Fast…vad fick hon kritik för? Florsocker innehåller ju potatis eller majsstärkelse och är socker som körs i highspeedixer tills Det blir pulver.
Citera
2026-09-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Fast…vad fick hon kritik för? Florsocker innehåller ju potatis eller majsstärkelse och är socker som körs i highspeedixer tills Det blir pulver.
Folk skrev att det inte hör i hop och att de aldrig skulle göra så
Citera
2026-09-05, 18:33
Medlem
Så om
Man skriver något negativt så blir man blockad eller att inlägg tas bort ? Hon tar ju bort 20% av dina inlägg k stort sett varje dag . Mkt pumpas ut från halv sex på morgonen men ofta borta på fm . Jag vet för jag arbetar natt . Inlägget om 20 kg är ju bluff och båg . Så om jag skriver om LPT och anorexia så blir man blockad ?
Jag hade respekterat henne mer om
Hon var ärlig med sin anorexia . Att hon låtit folk vara med på den resan MEN blir nog svårt k hennes fall då hon är så sjuk. Anorexia går ju ut på svält och att ljuga .
Vid svält fungerar ju ej hjärnan på dem

Men har hon gått upp 20 kg ( har hon ej ) så fungerar ju i allafall hjärnan bättre nu än k januari . Hon måste väl förstå att majoriteten läst hennes LPT. Offentlig. Jag jobbade med öppen vård anorexia tre år . Mina nya kollegor sa : - Du måste få upp patienterna i vikt FÖRST för nu fungerar ej hjärnan på dem ….de är ej mottagliga för info i svältläge
Citera
2026-09-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Folk skrev att det inte hör i hop och att de aldrig skulle göra så
Lite pinsamt att de inte gör en snabb koll med Mr Google innan de kritiserar - där hade hon för en enda gångs skull rätt om nåt
Citera
2026-09-05, 20:26
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Alltså, reelen där hon håller i en skål med en kantarell och man ser baksidan av hennes röda klor? Urk, det såg inte så rent o fräscht ut direkt

Och varför denna dille på att allt ska vara "vispat"? Helt irrelevant beskrivning när man tittar på ett bakverk.
Citera
2026-09-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Alltså, reelen där hon håller i en skål med en kantarell och man ser baksidan av hennes röda klor? Urk, det såg inte så rent o fräscht ut direkt

Och varför denna dille på att allt ska vara "vispat"? Helt irrelevant beskrivning när man tittar på ett bakverk.
Fluffet för fasen, fluffet
Citera
2026-09-06, 10:14
Medlem
Nytt inlägg om dessa 20 kg hon ska ha gått upp . Varför då en sån gammal bild ? Varför inte en nytagen från helgen ?? Dessa gamla bilder gör att man tror mindre och mindre på henne . Sen ÄR ju det problematiska såklart att hon har en diagnos sen januari : svårbedömd anorexia och personlighetsstörning…. Det kan ju inte bli annat än såhär knasigt och verklighetsfrånvänt då ……..
Citera
2026-09-06, 10:23
Medlem
Alice säger att efter hon blev utskriven så har ingen hört av sig, ingen uppföljning, läkare bryr sig inte osv. Jag har för mig att någon skrev här inne att hon blev erbjuden vidare behandling för ätstörning men tackade nej. Var kommer den informationen ifrån eller minns jag fel?

Någon har kommenterat att hon borde anmäla och få ett skadestånd.
En annan tycker att hon borde åka och visa upp sig på psyk eller sjukhuset och smällt dom på näsan och sagt att det var epilepsi-medicin och att dom inte hjälpte ett dugg.
Har Alice någonsin nämnt psyk eller har personen läst hennes dom? Eller bara slänger med psyk? Alice har väl alltid sagt att hon låg inne på sjukhus men först på IVA.
Citera
2026-09-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Det jag menade med mitt inlägg är att hon alltid tar bort inlägg där hon enbart får kritik 🙂
Citera
2026-09-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Alice säger att efter hon blev utskriven så har ingen hört av sig, ingen uppföljning, läkare bryr sig inte osv. Jag har för mig att någon skrev här inne att hon blev erbjuden vidare behandling för ätstörning men tackade nej. Var kommer den informationen ifrån eller minns jag fel?

Någon har kommenterat att hon borde anmäla och få ett skadestånd.
En annan tycker att hon borde åka och visa upp sig på psyk eller sjukhuset och smällt dom på näsan och sagt att det var epilepsi-medicin och att dom inte hjälpte ett dugg.
Har Alice någonsin nämnt psyk eller har personen läst hennes dom? Eller bara slänger med psyk? Alice har väl alltid sagt att hon låg inne på sjukhus men först på IVA.
Jag har arbetat länge inom vården, och när en patient skrivs ut från en avdelning erbjuds i princip alltid uppföljning via den mottagning som är knuten till verksamheten. I Alices fall handlade det om en ätstörningsklinik med tillgång till bland annat dietist, sjuksköterska och läkare. Där hade man självklart kunnat följa upp hennes tillstånd med blodprover, EKG och andra nödvändiga undersökningar. Jag prenumererade på hennes kanal då och minns att hon till och med hade ett videomöte med kliniken i samband med utskrivningen. Med största sannolikhet hade de även kunnat hjälpa henne vidare med tex fysioterapi.

Det är sorgligt att se den negativa bild hon sprider av den svenska sjukvården och hur många som okritiskt tar den för sanning. Självklart finns det mycket som behöver förbättras inom vården, men Sverige har samtidigt oerhört kompetenta läkare och annan vårdpersonal. De har räddat både hennes och hennes mammas liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in