Citat:
Nu är du visserligen en mytoman och psykfall av rang, men du säger bara "Nää du ljuger" så fort man förklarar något, själv kan du inte förklara.
Du har inte ens fattat vad ARC-AGI går ut på, utan tror det är ett jävla svårt IQ test. Ja det är betydligt svårare än att peta i näsan och pilla i naveln som är dina paradgrenar men läs på om testet i stället baseline på ARC-AGI är att människor klarar 100% UTAN några förkunskaper eller någon exceptionell intelligens.
De försöker mäta generalisering, vilket gör det så skrattretande när du inte fattar att varenda modell som presterat bra ända sedan första ARC-AGI spottar ur sig permutationer på lösningar tills någon råkar klicka, det är inte att förstå en uppgift utan att bruteforca fram ett svar. Första två ARC-AGI testsviterna var otroligt sårbara för detta.
ARC-AGI 3 införde därför interaktivitet, som ett enklare TV-spel men inte heller det var immunt mot detta, läser du posten du själv länkade till beskrivs detta, modell jäveln genererar en massa python script för att lösa uppgifterna det är inte syftet med testet och det är också därför man uttryckligen säger att GPT 5.8 Astro INTE är att anse en AGI. För den misslyckas med att lösa testen.
Mindre förstående och nogräknade tar bara resultatet och sedan klappar sig själv på ryggen och tänker självgott "jag hade rätt hela tiden det här är AGI, som jag vrålat på ett forum nu i 3 år jag är fan smartast på det här särboendet"
Som jag skrev ovan man måste vara något speciellt dum i huvudet för att tro att GPT-4 och senare är intelligenta modeller när de presterar bra på ett test som bygger på ordförståelse, en algoritm som HELT bygger på att se miljardtals exempel på formuleringar och ord. Men inte kan säga hur många bokstäver av en viss typ det är i ett givet ord.
Man kan fan tro att du har en språkmodell i huvudet för det finns inte mycket logik eller koherens i de tankarna överhuvudtaget!