2026-09-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Ingen som har dubbla medborgarskap ska sitta på någon position som rör riktes styre.
Inga ryssdjävlar, inga kamelknullare, inga kroknäsor, inte ens en tyskjävel ska ha möjlighet att lägga sig i.

Det håller jag med om.
Jag tycker inte att 1:a generationens invandrare skall få bli politiker eller ens ha rösträtt.
Citera
2026-09-05, 12:03
Medlem
Nej, SD är inte körda. De har sin trogna svans som böjer sig framåt för sin führer.
Citera
2026-09-05, 12:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Då borde i så fall även vänstern och socialdemokraterna städa ut före.
Nu är det ett säkerhetshot gällande SD och Sveriges säkerhet vi diskuterar.

Läget är akut.

Men naturligtvis ska sånt här tas på allvar oavsett vilket parti det gäller.

Eller bör vi strunta i det då verkar kränka små SD-väljare?
Citera
2026-09-05, 12:11
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Då borde i så fall även vänstern och socialdemokraterna städa ut före.

Håller med till 100%.
S och för övrigt hela( V)änstersidan kastar just nu sten i glashus.
Tar man S och deras historia med Palestina och godkänna Palistina som stat och Margot Wallström och Peter Hultqvist får guldmedalger och diverse utmärkelser.
Sedan har vi all den övriga mellanösternpolitiken som inget annat är ren hat mot Svenska folket.

https://www.expressen.se/nyheter/efter-slojkritiken-traffas-inte-i-iran/.

S behöver själva göra en vitbok typ som SD gjort men den kanske blir för stor och tjock.
Citera
2026-09-05, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Din argumentation är idiotisk och inskränkt.

Jag är inte rysk. Jag har inga problem med tvetydighet i fråga om Putin. Frågan är om ryssar har tvetydighet i fråga om Putin. Frågar du ryssar på Krim tycker de kanske att han är en hjälte, vad vet jag. De ser sig kanske som befriade. Att du med ditt lilla trånga svenska perspektiv, där du inte ser längre än upp i din egen röv, inte kan fatta att nån annan - på plats där händelserna faktiskt utspelar sig - kan ha ett helt annat perspektiv är du för korkad och inskränkt för att fatta.

Kvinnan ifråga är ryska och älskar säkerligen sitt hemland. Hon har varit kritisk mot Putin på sociala medier efter Ukraina. Efter Krim, alltså 2014, var hon mer kritisk mot västs beskrivning av händelserna. Så har jag fattat det. Det ligger 12 år tillbaka i tiden och avsåg något helt annat. För helvete, dra huvet ut röven och sluta upp att göra ett spektakel av dig själv. Försök att inse att saker kan ha både två, tre och fyra sidor.

Jag gör inte anspråk på att sitta på alla fakta här. Men vad jag säkert vet är att detta ett ett skit-”scoop”, en storm i ett vattenglas och ett försök från radikalvänstern att påverka valet. Och då slänger de gärna en småbarnsmamma under bussen och förstör hennes liv. Och du väljer att delta.

Jag har inte påstått att du är rysk men med tanke på din enfaldiga argumentation (som för övrigt är väldigt lik Kremlpropagandan) så kan man misstänka att du är en liten Putin-bitch som inte kommit ut ur garderoben ännu

Återigen, visa konkreta exempel och källhänvisning på att den heeelt oskyldiga stackars ryssen har kritiserat Putin.
Senast redigerad av Leland1979 2026-09-05 kl. 12:19.
Citera
2026-09-05, 12:13
Medlem
NiccoJs avatar
Om man är ryss o har vänner o släkt i Ryssland är det väl rimligt att man ogillar sanktioner och de begränsade möjligheterna att åka dit.
Att hylla Putin o hans regim är förstås något annat.
Citera
2026-09-05, 12:18
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Läget är akut.

Största säkerhetshotet är om vi får en S styrd regering efter 13 Sept med V och MP (Gröna khmererna)

Är minnet kort med Morgan Johansson Anders Y och deras säkerhetsrisker.
Anders med transportsyrelsen och den skandalen på tal om Ryssar.
Se de 8 år av vanstyre med S är en större säkerhets risk.
Nej jag röstar inte SD.
Citera
2026-09-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-tjansteman-i-riksdagen-sprider-proryska-budskap

En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.

– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.

– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.

EXPO: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!

Det får man inte göra i sk demokrati då?
Citera
2026-09-05, 12:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Läget är akut.

Hävdar att det systematiska samarbete som S och V haft med diktaturer, kommunister, terrorister, islamister och försvarat grova brottslingars rättigheter utgör ett långt större hot mot vår säkerhet.

Expos fixering av SD är en del i ett narrativ som går ut på att påstå något och sedan göra det till en sanning som vi alla ska förhålla oss till. Anders Lindberg gör det i alla sina debatter och förstör dem på det sättet. Halva debatten går åt till att korrigera hans missledande argument som sanning. Finns ingen ledande SD:are som försvarar den här kvinnan, däremot förnekar eller döljer media och vänstern sina egen agenda som numer försatt landet i kaos inom många områden. Expos logik är att det är värre att vara en sverigedemokrat än att ha varit med i en gruppvåldtäkt mot en tolvårig tjej som sedan tagit livet av sig.
Citera
2026-09-05, 12:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Rossotrudnitjestvo och den närstående fonden Pravfond ingår i den ryska statens infrastruktur för landsmannapolitik och utländsk påverkan. I veckan beslutade Tyskland att stänga det Rossotrudnitjestvo-drivna ”Ryska huset” i Berlin med anklagelser om att Ryssland bedriver underrättelseverksamhet där, samma beslut har tidigare fattats i Frankrike, medan Estlands utrikesunderrättelsetjänst har beskrivit Pravfond som en frontorganisation för påverkansoperationer, styrd av den ryska militära underrättelsetjänsten GRU.

Tatiana Pavlova säger att Rossotrudnitjestvo har finansierat hennes teaterverksamhet, vid enstaka tillfällen.
Rysk teater har ingen emot. Men rysk teater som finansieras av ryska staten? Nja...

Du tror inte svenska staten stödjer diverse grejer runt om i världen för att sprida svensk kultur?
Däremot ska man inte använda kulturen som ett förkläde för att dölja underrättelseverksamhet. Frågan är om amatörskådespelarna öht vet något om det eller bara är glada över att få spela klassiska verk?
Tydligen hade de bla satt upp Pettson & Findus.
Citera
2026-09-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du tror inte svenska staten stödjer diverse grejer runt om i världen för att sprida svensk kultur?

Om du tror det vore det en smal sak för dig att komma med ett exempel.

Citat:
Däremot ska man inte använda kulturen som ett förkläde för att dölja underrättelseverksamhet.

Vilket är exakt det som Ryssland anklagas för:
Pravfond bildades för att stödja ryska ”landsmän” utomlands, men granskningar och dokument inifrån stiftelsen har visat kopplingar till rysk propaganda. Flera europeiska säkerhetstjänster har beskrivit fonden som ett verktyg för rysk underrättelseverksamhet, och den har varit föremål för EU-sanktioner sedan juni 2023.
Citera
2026-09-05, 12:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Största säkerhetshotet är om vi får en S styrd regering efter 13 Sept med V och MP (Gröna khmererna)

Är minnet kort med Morgan Johansson Anders Y och deras säkerhetsrisker.
Anders med transportsyrelsen och den skandalen på tal om Ryssar.
Se de 8 år av vanstyre med S är en större säkerhets risk.
Nej jag röstar inte SD.
Nu är det SD vi diskuterar och inte historia.

FYI så röstar jag höger men är av förståeliga skäl tveksam om inte SD städar bort säkerhetshoten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in