2026-09-04, 19:00
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Om man tror att Andrew Kolvet skulle suttit på ett textmeddelande i ett år där Charlie skriver att han tror att vänstern tänker mörda honom imorgon, och inte släppt det förens nu...då är man ovanligt lättlurad.
Ehm, rättegången har inte dragit igång än. Om du inte har märkt det, så har TPUSA legat lågt kring mycket i väntan på rättegången. (Dock har de kännt sig tvugna att kommentera en del pga drevet mot dem från konspirationsteoretiker.)

Som jag skrev tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Det du inte tänker på och förstår, är att mycket som inte har presenterats till allmänheten än kommer att presenteras under rättegången. De som jobbar med fallet tar längre tid på sig än exempelvis Candace, som hastigt slänger ur sig anklagelser till höger och vänster, men under rättegången så kommer mycket att presenteras tydligare än vad det hittills har gjorts.
Citera
2026-09-04, 19:10
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det var mitt svar och du håller säkert inte med mig.
Men det är ju så jävla korkat.
CK var inget större problem för dem, de tjänar i stort sett inget på att döda honom.

Om de vill skicka ett budskap till andra att inte bråka med judarna hade man väl inte satt dit TR för mordet? Nu kommer det ju dessutom gå till rättegång och hela världen kommer kunna granska bevisen.

Risken är enorm, det är en jättekonspiration som skall till och hade någon liten bit misslyckats hade det blivit solklart att Israel hade mördat en amerikansk medborgare i USA. De hade haft noll stöd i USA efter det. Att döda CK är extremt hög risk med i stort sett ingen positiv effekt för Israel.

Hade Israel velat ta livet av honom hade han dött i en olycka där han blev påkörd av en bil som smet därifrån eller av misstag när han stryprunkade på hotellrummet. Det finns inte en chans att Israel hade dragit igång en sådan här jättekonspiration för CK. Tänk lite logiskt.
Citera
2026-09-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Men det är ju så jävla korkat.
CK var inget större problem för dem, de tjänar i stort sett inget på att döda honom.

Om de vill skicka ett budskap till andra att inte bråka med judarna hade man väl inte satt dit TR för mordet? Nu kommer det ju dessutom gå till rättegång och hela världen kommer kunna granska bevisen.

Risken är enorm, det är en jättekonspiration som skall till och hade någon liten bit misslyckats hade det blivit solklart att Israel hade mördat en amerikansk medborgare i USA. De hade haft noll stöd i USA efter det. Att döda CK är extremt hög risk med i stort sett ingen positiv effekt för Israel.

Hade Israel velat ta livet av honom hade han dött i en olycka där han blev påkörd av en bil som smet därifrån eller av misstag när han stryprunkade på hotellrummet. Det finns inte en chans att Israel hade dragit igång en sådan här jättekonspiration för CK. Tänk lite logiskt.
Jag tänker logiskt men utifrån annan logik än din. Min världsbild och din är helt olika. Jag tror som sagt att zionisterna har en väldigt stor makt, och kan mörda vilka dom vill när dom vill.
Citera
2026-09-04, 19:22
Medlem
Citat:
Andrew Kolvet är väl ingen stor youtuber?
Vem är det?
Citera
2026-09-04, 19:27
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag tänker logiskt men utifrån annan logik än din. Min världsbild och din är helt olika. Jag tror som sagt att zionisterna har en väldigt stor makt, och kan mörda vilka dom vill när dom vill.
Ja, din logik är att precis allt är judarnas fel. Det är klart att de hade kunnat mörda CK men varför skulle de göra det, han var inte ett särskilt stort hot. Speciellt när risken är massiv, tar de död på CK riskerar de att tappa allt stöd de har i USA.

Framför allt: varför skulle de göra det på ett så här enormt invecklat sätt som kräver en jättekonspiration?

Du verkar tro att judarna dels är väldigt mäktiga och smarta men också helt dumma i huvudet samtidigt, hur går det ihop?
Citera
2026-09-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ja, din logik är att precis allt är judarnas fel. Det är klart att de hade kunnat mörda CK men varför skulle de göra det, han var inte ett särskilt stort hot. Speciellt när risken är massiv, tar de död på CK riskerar de att tappa allt stöd de har i USA.

Framför allt: varför skulle de göra det på ett så här enormt invecklat sätt som kräver en jättekonspiration?

Du verkar tro att judarna dels är väldigt mäktiga och smarta men också helt dumma i huvudet samtidigt, hur går det ihop?
Jag tror på att "learned helplessness" är en viktig ingrediens i mordet. Och jag pratar inte om judarna, jag pratar om zionisterna.
Citera
2026-09-04, 20:28
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Du är inte logisk för fem öre. Att det finns människor i "bakgrunden" med pengar, makt och inflytande, som påverkar mer än vad vi förstår, tror jag på. Men att detta mord skulle vara en jättekonspiration med "onda sionister" i vartenda hörn köper jag helt enkelt inte. Det är ologiskt, och grundar sig mer i antisemitism än i verklig fakta.
Senast redigerad av rednaxela90 2026-09-04 kl. 21:15.
Citera
2026-09-04, 23:13
Medlem
Citat:
Du är inte logisk för fem öre. Att det finns människor i "bakgrunden" med pengar, makt och inflytande, som påverkar mer än vad vi förstår, tror jag på. Men att detta mord skulle vara en jättekonspiration med "onda sionister" i vartenda hörn köper jag helt enkelt inte. Det är ologiskt, och grundar sig mer i antisemitism än i verklig fakta.
Ja jag kanske har helt fel och överdriver zionismens inflytande på västvärlden i allmänhet och USA i synnerhet. Jag är öppen för att jag kan ha helt fel.
Citera
2026-09-04, 23:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Citat:
Ja jag kanske har helt fel och överdriver zionismens inflytande på västvärlden i allmänhet och USA i synnerhet. Jag är öppen för att jag kan ha helt fel.
Om rednaxela90 tillåter - så gissar jag att han snarare menar att det är du som överdriver Charlie Kirks värde.
Citera
2026-09-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Om rednaxela90 tillåter - så gissar jag att han snarare menar att det är du som överdriver Charlie Kirks värde.
Jag svarade på att han kallade mig antisemit vilket jag verkligen inte är!
Citera
2026-09-05, 00:04
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Jag svarade på att han kallade mig antisemit vilket jag verkligen inte är!
Absolut, du är ju antisionist. Det är ju en helt annan sak 😉
Citera
2026-09-05, 00:08
Medlem
Citat:
Absolut, du är ju antisionist. Det är ju en helt annan sak 😉
Ja det är det verkligen! Jag är kritisk mot Israels ledare och dom som stöttar Israels ledare. Oavsett om dom är kristna, muslimer, hinduer eller vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in