Citat:
Ursprungligen postat av
Kungenshora
Du verkar VISST ha en bestämd åsikt.
Ljug lite till!
Kränkningen består i att man tvingas välja mellan att ha ett privatliv eller att tillhöra samhället. Fan va lågt och spela såhär dum.
PRIVAT betyder:
enskild, personlig, egen; inte statens el. samhällets; inte hörande till tjänsten; inte avsedd för utomstående
Jo men en arbetsgivare vill kanske ha tag i folk som håller sig inom lagens råmärken vilket en helg pundare inte gör.
Sen brukar ett beroende förr eller senare spilla över på vardagen så lite förebyggande är det med.
Jag spelar inte dum det är bara att jag aldrig sett problemet med dessa tester så det ha aldrig varit något jag reflekterat över då droger eller sprit aldrig intressant för mig plus att ingen annan jag gjort testerna samtidigt som verkar ha haft något problem med det eftersom det aldrig blivit ett samtalsämne.
Jag vet det fanns en debatt när detta var på tapeten men sen blev det genomfört och för mig dog debatten med det.
Jag är absolut inte för att andra ska rota i mitt privatliv, varken stat eller arbetsgivare för jag har allt annat än rent mjöl i påsen men mina "bisysslor" är inget som har någon påverkan på en anställning och hur jag utför det jag får betalt för att göra om jag nu uppburit en anställning.
Men visst sätter man detta i samma ljus som tex den digitala övervakningen som alla politiker verkar tycka är ett måste då är jag 100 % emot.
Jag har helt ärligt aldrig gjort kopplingen då det inte har haft någon inverkan på mig.
Visar väl om inget annat hur lite jag bryr mig om andra, saker som inte påverkar mig reflekterar jag inte över men saker som jag anser begränsar mig kan jag ha väldigt bestämda åsikter om.