2026-09-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Hur gör man med dem som har medicin utskriven som ger utslag? Tvingar man dessa att leverera journaler som "bevis" på läkarordinerat knark?

Yes, vad gäller narkotika och provtagning är du i praktiken skyldig tills motsatsen bevisats, eftersom du - i enkla hjärnor - framstår som skyldig om du avstår prov.

Det innebär att en väldig massa människor kommer att behöva redogöra för hormonmedicin, smärtstillande och ångestdämpande för sin arbetsgivare. Ett extremt ingrepp i den grundläggande integriteten.

Lyckligtvis börjar allt fler tänka kritiskt och se igenom de fascistoida politiska agendorna som förespråkar mer övervakning och provtagning enligt den korkade devisen att "den som är oskyldig inte har något att dölja". Någon tjänar på att vi delas in i klasser - men det är inte vi vanliga medborgare som gör det, vi blir bara korkade av att delas in i grupper
Senast redigerad av ChubChub 2026-09-04 kl. 10:40.
Citera
2026-09-04, 10:36
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det finns inga möjligheter att påverka det här samhället inom vissa frågor där hela befolkningen varit systematiskt hjärntvättade i generationer till den nivån att de beter sig som religiösa dårar som inte ens kan ta till sig vetenskap och expertutlåtanden, och då blir civil olydnad sättet att göra det.

Sanningen är att dåliga lagar underminerar rättstaten och skapar så mycket problem och oreda att politikerklassen som enhetligt inte vill göra förändringen tvunget gör det, vilket är vad som till slut kommer hända i Sverige när fler och fler skiter i narkotikalagstiftningen.
Berätta, vad är det överlägsna styrelseskicket som du förordar framför demokrati?
Citera
2026-09-04, 10:39
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Yes, vad gäller narkotika och provtagning är du i praktiken skyldig tills motsatsen bevisats, eftersom du - i enkla hjärnor - framstår som skyldig om du avstår prov.

Det innebär att en väldig massa människor kommer att behöva redogöra för hormonmedicin, smärtstillande och ångestdämpande för sin arbetsgivare. Ett extremt ingrepp i den grundläggande integritet alla förtjänar
Borde vara olagligt att kräva journalutskrifter mot att ge en anställning.
Citera
2026-09-04, 10:39
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Att ha drogtest i rekryteringsprocessen är helt utmärkt, frågan för mig blev om Ica följer upp detta under anställningen med oannonserade drogtest för sina anställda?

Har fått pissa i mugg många gånger i mitt liv och det är helt ok för mig.
Att du tycker det är ok är ju för att du sympatiserar med det, för någon som inte sympatiserar med det blir det såklart annorlunda, då upplevs det som något påtvingat och en kränkning av värden man tycker är viktiga, att privatliv ska respekteras eller att rätten till arbete trumfar moralpanik t.ex.
Ingen är såklart emot att du pissar i en burk men kom fan inte och kräv att andra ska det bara för du tänder på det. Gör vad du vill men skit i andra, är inte det en bra devis?
Senast redigerad av Kungenshora 2026-09-04 kl. 10:43.
Citera
2026-09-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Berätta, vad är det överlägsna styrelseskicket som du förordar framför demokrati?

Är du medveten om att demokrati inte är någon naturlag och kan se ut på väldigt olika sätt? Civil olydnad, inom rimliga gränser, är en viktig del av demokratin.
Citera
2026-09-04, 10:46
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Lilla vän, jag har varit politiskt aktiv på olika sätt stora delar av mitt liv.
Du har uppenbarligen, sett till dina framgångar i ditt politiska arbete på området, inte gjort ett särskilt bra jobb.
Vad tror du det kan bero på? Att du varit alldeles för upptagen med att kriminalisera dig genom narkotikahandel? En handel som plågar stora delar av Sverige och som förstör livet på och dödar många barn årligen.

Finns det fler brott som du tycker du har rätt att begå eftersom du tycker att det borde vara lagligt? Sexköp? Grooming av barn?
Citera
2026-09-04, 10:47
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Är du medveten om att demokrati inte är någon naturlag och kan se ut på väldigt olika sätt? Civil olydnad, inom rimliga gränser, är en viktig del av demokratin.
Ser du på samma sätt med terrorism? Dvs, civil olydnad som leder till förstörelse och död?
Citera
2026-09-04, 10:49
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen, sett till dina framgångar i ditt politiska arbete på området, inte gjort ett särskilt bra jobb.
Vad tror du det kan bero på? Att du varit alldeles för upptagen med att kriminalisera dig genom narkotikahandel? En handel som plågar stora delar av Sverige och som förstör livet på och dödar många barn årligen.

Finns det fler brott som du tycker du har rätt att begå eftersom du tycker att det borde vara lagligt? Sexköp? Grooming av barn?

Helt meningslöst att diskutera med någon som, i brist på argument, beter sig som en psykiskt sjuk och hittar på den ena halmgubben och lögnen efter den andra. Du argumenterar på en så låg nivå att jag tycker synd om dig - på riktigt.

Börjar undra om du är AI eller efterbliven - oavsett vilket är inte alla hästar hemma, så att säga.
Citera
2026-09-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ser du på samma sätt med terrorism? Dvs, civil olydnad som leder till förstörelse och död?

Vad tror du själv? Är du korkad på riktigt?
Har du några fler lögner och halmgubbar att dra fram när du blivit överbevisad i sakfrågan?
Citera
2026-09-04, 11:01
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Helt meningslöst att diskutera med någon som, i brist på argument, beter sig som en psykiskt sjuk och hittar på den ena halmgubben och lögnen efter den andra. Du argumenterar på en så låg nivå att jag tycker synd om dig - på riktigt.

Börjar undra om du är AI eller efterbliven - oavsett vilket är inte alla hästar hemma, så att säga.
Jag kommer med helt rimliga argument som lyfter aspekter som du valt att blunda för. Du väljer då att psykiatrisera och beskylla mig för att vara en robot eller efterbliven. För att sen avsluta med att beskylla mig för argumentationsfel [sic!].

Jag föreslår att du istället för att projicera dina egna fel på mig, när dina argument tryter, istället lägger fram egna argument och beskriver varför du tycker jag har fel. Annars hamnar denna diskussion bara i enfaldig pajkastning, något jag inte är intresserad av.
Citera
2026-09-04, 11:03
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Vad tror du själv? Är du korkad på riktigt?
Har du några fler lögner och halmgubbar att dra fram när du blivit överbevisad i sakfrågan?
Jag konstaterar att du förordar en civil olydnad som leder till förstörelse och död.
Citera
2026-09-04, 11:07
Medlem
Citat:
Jag kommer med helt rimliga argument som lyfter aspekter som du valt att blunda för. Du väljer då att psykiatrisera och beskylla mig för att vara en robot eller efterbliven. För att sen avsluta med att beskylla mig för argumentationsfel [sic!].

Jag föreslår att du istället för att projicera dina egna fel på mig, när dina argument tryter, istället lägger fram egna argument och beskriver varför du tycker jag har fel. Annars hamnar denna diskussion bara i enfaldig pajkastning, något jag inte är intresserad av.

Vad jag tycker du gjorde fel framgick alldeles tydligt: Du började använda halmgubbar och påstå att jag tyckte en massa vidriga saker, eftersom du fick slut på hållbara argument i sak.

Att du är korkad eller AI är ett krasst konstaterande efter att ha sett hur bristfälligt du tänker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in