Ah det är som när dom har socialmedia test på folk som ska anställas som deras åsikter går i samklang med företagets målsättningar!
Finns ett Engelskt företag som ville ha tillgång till datorer mm för att göra en grundligare undersökning så ens åsikter inte var utanför måttet vad som var passande...
Vet inte varför ni alla är så pro det, men där ser man?
Är verkligen den allmänna uppfattningen i Sverige att om det finns en minsta tillstymmelse av någon ej-sanktionerad drog synlig på ett blodprov så är man i människors sinne automatiskt lika illa som en hemlös kanylpundare?
Till och med alkoholen har promillenivåer innan straff utdelas men här går gränsen för vad modern teknik ens kan detektera öht? Även spår som är över 30 dagar gamla.
Det måste börja någonstans.
Sen kan man kanske få till det med oannonserade hembesök efter att man skickat in sitt CV.
Bara för säkerhets skull så de inte behöver anställa någon som håller på med något fuffens i hemmet.
Är du en hoarder, bohem, vuxen och bor hos mamma eller har en märklig hobby?
Nä det går ju inte, fram för mer kontroller och övervakning av alla.... ja alltså inte "alla" utan mest de som jobbar/vill arbeta med okvalificerade yrken, låg- eller okvalificerade enkla jobb.
Såklart!
Jag tycker detta är utmärkt. Inga pundare på ICA vill jag som konsument se. Vad säger ni?
Jag förstår inte ens nyhetsvärdet i detta faktiskt. Det är väl bara bra och görs redan på kärnkraftverk mm utan att någon börjar gorma om det. För de som tycker att det är fel; enkelt, sök jobb nån annastans istället.
Nej, inte om du ska jobba samma dag, detta gäller på alla arbetsplatser idag. Om du är ledig så är det inga problem att dricka dina öl.
För runt 30 år sen så satt jag på en firmafest och drack öl med VD:n samtidigt som jag hoppade in som maskinoperatör utan att kunna maskinen då jag egentligen var industrielektriker. Stod till och med med öl i handen och övervakade maskinen.
Rätt stor och mer eller mindre livsfarlig maskin om man gjorde saker på fel sätt.
Nu hade detta aldrig varit ens att tänka på så det har hänt mycket på senare år.
Vilken idiot du är. Jämför maskinoperatör med en ICA arbetare som går runt med en vagn och packar upp varor.
Vidare är dessa tester så att de upptäcker 2 dagar bakåt. Vilket på en Måndag helt inskränker din privata helg och vad du gjort då.
Att idioter som du har rösträtt är fan skrämmande. Vi måste se till att endast intelligenta självtänkande individer får rösta i framtiden.
Grekerna som uppfann representativ demokrati varnade just för idioter som Du kommer förstöra allt. Alla vänsterextrema ingår under den varningen tillsammans med ni idioter.