2026-09-04, 18:54
Medlem
Älskar henne för detta!
Min yrkesgrupp är en av de med sämst lön i Sverige och jag tjänar på att högern styr.
Blir det vänstern så höjs skatterna rejält men ingenting blir billigare.
Skönt att någon/några genomskådat eländet.
Senast redigerad av Betongfeeling 2026-09-04 kl. 18:58. Anledning: Stavfel
Citera
2026-09-04, 18:55
Medlem
Denbredamittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Det är hon alltså? https://www.youtube.com/watch?v=oRTYAj_KZ_c

Ja det är hon. Jag har dock ingen aning om varför den benämns som (snäll version), då jag aldrig har sett eller hört en "explicit version" av den här låten.
Citera
2026-09-04, 18:58
Medlem
AlanGarners avatar
Japp, det stämmer det du skriver. Och det finns inget värre än lantisar för en stockholmare. Om du hör epadunk i Stockholm är det antingen en bonnjävel eller en stockholmare som lyssnar på det ironiskt och gör sig lustig över det.

Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Skönt att alltid ha en bortförklaring nära till hands. Absolut ingen i innerstaden, där det bara bor übermensch med stor kuk, hög IQ, felfri rikssvenska och ett kultursinne som trumfar de obildade böndernas, kan ju ha den dåliga smak som krävs för att gilla epa-dunk. Eller hur?

Det finns ingen vidrigare grupp av svenskar än infödda stockholmare. Usch för dig, din rödgröna jävla flane.
Citera
2026-09-04, 18:59
Medlem
AlanGarners avatar
Hahahaha! Jag brukar gå dit med familjen och titta. Champagne åt mig och min hustru, lemonad av ekologiska citroner åt barnen. Å så lite hummus på pita bröd med feta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Haha, ja det är verkligen som att gå på zoo när de kommer till Sveavägen. ”Titta barn, så här ser bönder ut!”
Citera
2026-09-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Föga förvånande att det alltid är just du som är så snabb in i dessa trådar för att försvara sossarna och vänstern. Om du tror att Fröken snusk är okänd så har du sovit under en sten. Tror dock mer att det handlar om att du desperat försöker försvara din sida i politiken.

Med tanke på gråtfesten på Flashback över Zara Larssons uttalade vänsterstöd så är det väl inte orimligt att folk gråter ut här också?
Citera
2026-09-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumsarMazarin
Som jag skrev, ansiktet utåt för epadunken. Hon är riktigt stor bland yngre varesig du vill eller inte.
Mjo. Lite synd att målgruppen inte var människor med rösträtt bara.
I övrigt var låten rätt värdelös.
Citera
2026-09-04, 19:52
Medlem
Kunde de inte gjort något catchigt?

SD hade väl en del bra låtar i tidigare valrörelser. Förra valet snodde de Pripps blå reklamen. Sen hade de nåt med Blåsippan vid något tidigare val tror jag.
Rebecca Fallenkvist gjorde nån rätt kul rap nån gång på Riks.

Det var bättre förr... Ni ungdomar kan inget om musik. 😵
Citera
2026-09-04, 20:12
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Hat mot krigsindustrin. Tycker du att Motörhead, Saxon, Judas Priest, Iron Maiden, Sabaton mfl visar upp sitt hat mot krigsindustrin?

Lyssna på paschendale och the longest day inte så de gör något glammigt av krig. Av iron maiden alltså. Visar ju bara på att du inte lyssnar på låtarna av banden och vet rätt lite.

The wretched soul, puking, shaking in fear to take a bullet for those who sent then there.. borde väl väcka lite eftertanke?
Citera
2026-09-04, 20:19
Medlem
Aj,aj nu blir 9 % av alla väljare arga. Det vill säga 85% palestinska väljare...som V mest består av ...
Citera
2026-09-04, 20:40
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bystander20
Jo, det är det. Precis som Gozzi använt i princip i alla senaste låtar till fröken snusk. Vem som helst som haft något att göra med AI slop musik känner igen den typen av röst.

Ja, texten och melodin etc kan vara AI, men jag tror inte att sångrösterna är det, förutom viss pitch control. AI-röster brukar låta mer generiska.
Citera
2026-09-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Bra poäng. Är detta inte hon som var med i melodifestivalen? Är det ersättaren som hoppade in när orginalet hoppade av?

Skulle förklara en del. Jag tyckte det var lite småkonstigt att fröken snusk skulle stötta SD iom att hon varit ganska uttalad motståndare till folkmordet på palestinierna medens Jimmie rider Bibi som en dalahäst.

Är man terrorist så kan man få huvudet bortsprängt ja. Man ska tänka på det innan man leker rövare.. pallarna kommer inte göra samma tabbe igen eller vad tror du? Om det inte var det sista dom gjorde där LOL

Men bra låt ja skitkul!
Citera
2026-09-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vackarklockan
Är man terrorist så kan man få huvudet bortsprängt ja. Man ska tänka på det innan man leker rövare.. pallarna kommer inte göra samma tabbe igen eller vad tror du? Om det inte var det sista dom gjorde där LOL

Men bra låt ja skitkul!

Nu är det framförallt de som inte levt rövare utan som är helt vanliga civila som fått sina huvuden bortsprängda. Lite det som är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in