2026-09-04, 13:27
Avstängd
Tycker folk ser det som dåligt att jag som man ser kvinnor som sexobjekt.
Ja, jag tycker kvinnor är skitsnygga och jag vill knulla en snygg tjej direkt jag ser henne, men jag vill även knulla henne när jag lärt känna henne.
Tror ganska få män ser kvinnor endast som sexobjekt, har man hittat en bra kvinna att umgås med gillar men henne även för hennes personlighet.
Citera
2026-09-04, 13:27
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Samhället har barn. Förr var det gruppen/samhället som hjälptes åt med barnen inte en ensam hona.

Många äkta män är inte trogna och/eller "skötsamma".

Det finns alla sorters män, precis som det finns alla sorters kvinnor. Det som starkt talar för att män anstränger sig litet mer i relationer, är att det är så mycket svårare för män att få till en parrelation. Kvinnor blir ledsna om de avvisas, men för män är det normalläget och motsatsen är det oväntade. Därför vill gärna män att en etablerad relation skall överleva långsiktigt. Ibland kan priset för detta vara mycket högt.

Nej, föräldrar har barn - inte samhället. Däremot kan olika samhällsinstanser ha ett visst ansvar, t ex barnavård och skola, men i grunden är det föräldrarna.
Citera
2026-09-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det finns alla sorters män, precis som det finns alla sorters kvinnor. Det som starkt talar för att män anstränger sig litet mer i relationer, är att det är så mycket svårare för män att få till en parrelation. Kvinnor blir ledsna om de avvisas, men för män är det normalläget och motsatsen är det oväntade. Därför vill gärna män att en etablerad relation skall överleva långsiktigt. Ibland kan priset för detta vara mycket högt.

Nej, föräldrar har barn - inte samhället. Däremot kan olika samhällsinstanser ha ett visst ansvar, t ex barnavård och skola, men i grunden är det föräldrarna.

Ja män anstränger sig mer för att få till en relation men det är kvinnor som anstränger sig mer för att få den att fungera och vara.

Enligt människans natur är det gruppen/samhället som har barn.
Citera
2026-09-04, 15:50
Medlem
Citat:
Det beror på hur man utformar sambeskattningsreglerna, så klart. Det finns mer än en metod.

Eftersom det är denna tråd: Det beror på vilka bomber vi talar om.

Alla dessa ansvarstagande män, som istället för belöning drabbas av allehanda motgångar och bestraffningar för sitt ansvarstagande, bör i så fall avrådas från att skaffa barn också. Det får väl hävda frihet, jämställdhet och att inte vilja bli förtryckt av det andra könet.
Återigen, män är det kön som tar minst ansvar för barn, familj och hem.
Och varför ska män ”belönas” för att de ev. nu tar SIN del av ansvaret för ovan? Är väl fullständigt skäligt krav.

För ja! Män som inte vill ta sina 50% av praktiskt ansvar, arbete och ekonomiska kostnader för barn, bör inte skaffa dem.
Och de får hävda just detta om nån nu frågar dem varför.

Den där inställningen du har, att kvinnor ska åläggas det mesta av ”kostnaderna” för barn så män kan slippa, det ska typ räcka att ”betala” lite underhåll så ska mannen i fråga ”belönas” med sex kan du alltså glömma.
Senast redigerad av Merapi 2026-09-04 kl. 16:01.
Citera
2026-09-04, 17:05
Medlem
Citat:
Utan tvekan är det synnerligen viktigt att ta hand om barn, särskilt de barn man själv är upphovet till. Samhället har enligt mig inga barn - det är det föräldrar som har.

Kvinnor slutar vara intresserade av sex av flera olika skäl, men dessa skäl är av mindre betydelse. Det primära är att det sker, och att det drabbar trogna och skötsamma män hårt.
Ja, kvinnors sexualitet, vilja och behov är ju ”av mindre betydelse” det enda viktiga är män och nationen!
Citera
2026-09-04, 17:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja, kvinnors sexualitet, vilja och behov är ju ”av mindre betydelse” det enda viktiga är män och nationen!

Det är det enda viktiga. Kvinnor är vandrande barnbehållare. De äldre... kan sitta barnvakt.
Citera
2026-09-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är det enda viktiga. Kvinnor är vandrande barnbehållare. De äldre... kan sitta barnvakt.
Vad ska de äldre männen göra då? Du är väl själv i den målgruppen? Sitta på flashback hela dagarna?
Citera
2026-09-04, 17:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
-Ungefär 65 procent av heterosexuella kvinnor får sällan eller aldrig orgasm enbart av vaginal penetration. medan motsvarande siffra för män är 95%.
-En fjärdedel av kvinnorna uppger att de aldrig får orgasm vid samlag.

Och? vad menar du kivnnor ska göra av informationen att det enda intresserat hennes partner har av att vara gift med henne är för att få sex? Det om något gör ju att hon vill skilja sig.

Det är inte männens fel, det har andra orsaker. P-piller, antidepressiva, och alltför många tidigare sexpartners förstör kvinnans belöningssystem. Klart det är svårt att få orgasm när kroppen är en kemifabrik och huvudet fullt av SCUM-manifestet. Jag väljer kvinnor bra och dresserar dem till att få orgasm. Kvinnan måste låta mannen dominera, hennes psyke är evolutionärt programmerat för att sexualisera underkastelse.
Citera
2026-09-04, 17:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad ska de äldre männen göra då? Du är väl själv i den målgruppen? Sitta på flashback hela dagarna?

Den äldre mannen ägnar sin tid till lärande och personlig utveckling. Kvinnor kastar bort sin tid på skvaller, TV-serier och annat trams. Du vet mycket väl att detta är sant.
Citera
2026-09-04, 17:33
Medlem
Citat:
Den äldre mannen ägnar sin tid till lärande och personlig utveckling. Kvinnor kastar bort sin tid på skvaller, TV-serier och annat trams. Du vet mycket väl att detta är sant.
Så de äldre kvinnorna gör nytta genom att sitta barnvakt åt sina barnbarn medan de äldre männen inte gör någon nytta alls, annat än eventuellt för sig själva?
Citera
2026-09-04, 17:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så de äldre kvinnorna gör nytta genom att sitta barnvakt åt sina barnbarn medan de äldre männen inte gör någon nytta alls, annat än eventuellt för sig själva?

Hela samhället vinner på att ha bildade män. Jag tar debatten om att extremfeminism är djupt skadlig för samhället med dig här exempelvis. Du skulle bara veta hur många strängar jag har på min lyra. Jag rankas topp 1-5 % inom många olika områden.
Citera
2026-09-04, 17:36
Medlem
Citat:
Det är inte männens fel, det har andra orsaker. P-piller, antidepressiva, och alltför många tidigare sexpartners förstör kvinnans belöningssystem. Klart det är svårt att få orgasm när kroppen är en kemifabrik och huvudet fullt av SCUM-manifestet. Jag väljer kvinnor bra och dresserar dem till att få orgasm. Kvinnan måste låta mannen dominera, hennes psyke är evolutionärt programmerat för att sexualisera underkastelse.

Vad extremt fel du har!

Kvinnor får orgasm om hon vågar slappna av tillsammans med mannen och får rätt stimulans av klitoris och/eller g-punktens område.

Att många kvinnor har svårt att få orgasm tillsammans med mannen beror mest sannolikt på att hon inte vågar slappna av/ge sig hän tillräckligt med honom (kanske oroar sig mer över hur hon ser ut, tänker på stressande saker etc.) eller/och att han helt enkelt använder fel teknik när han försöker stimulera hennes klitoris och/eller g-punktens område. Och hon kanske inte vågar visa/säga hur hon vill ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in