Citat:
Jag undviker att ställa manliga och kvinnliga insatser mot varandra, ty vi klarar oss inte utan bådadera.
Citat:
Vad har sista stycket med detta att göra?
"Det är ett påtagligt underskott på relationsdugliga kvinnor, vilket vi ser i skilsmässostatistiken. Jag påstår att detta börjar i tidig ålder, och som det numera anses populärt att kvinnor skall agera tonårsflickor långt upp i 40-årsåldern, så följer mycket av sådant beteende med, med stora samhällsproblem som följd."
Det var detta jag svarade på.
"Det är ett påtagligt underskott på relationsdugliga kvinnor, vilket vi ser i skilsmässostatistiken. Jag påstår att detta börjar i tidig ålder, och som det numera anses populärt att kvinnor skall agera tonårsflickor långt upp i 40-årsåldern, så följer mycket av sådant beteende med, med stora samhällsproblem som följd."
Det var detta jag svarade på.
Sexuell förmåga torde vara en av de viktigaste beståndsdelarna i en relationell förmåga. En kvinna som tappar i denna förmåga för mycket, kommer också att orsaka slitningar i relationen. Emedan ca 50% av äktenskapen havererar och att det i ca 75% av fallen är på kvinnligt initiativ, så finns det goda skäl att utgå i analysen från att det är i hög grad kvinnor som är/blir relationsodugliga. Redan i tonårsrelationer är det främst flickor som "gör slut", och detta drag tycks vara genomgående. Vi vet också att lesbiska relationer är de som havererar i högst grad, ty då ingår två kvinnor vilket ökar risken.
Citat:
Jag hoppas också att en artificiell livmoder kommer snart så kvinnor slipper alla graviditets- och förlossningsskador. +Att ofrivilligt barnlösa kan bli föräldrar utan en massa strul.
Det finns fler faktorer bakom barnlöshet än enkom livmoderrelaterade problem, men för all del. De kan också ha sin betydelse.