2026-09-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Så du kan inte ens förklara vad du springer omkring och skriker om? ”Den här grejen”?

🥱

Varför skulle det vara mitt jobb att förklara vad tråden handlar om? Tror du jag orkar hjälpa varenda kotte i världen med taskig läsförståelse? Jag får inte vara betalt för att vara någon jävla special-lärare åt dig.
Citera
2026-09-04, 17:15
Medlem
Backflash58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alces42
Värst vad många lättkränkta SDare vi har här. Hon har gjort bort sig, är hon så korkad att ge den ammunitionen till motståndarna så är det på henne, oavsett när man väljer att släppa nyheten.

Hade det varit exakt samma scenario, men en vänsterpartist, så hade samma SD troll här överöst forumet med skrattemojis och nedlåtande påhopp. Älska svensk dubbelstandard...
Nu orkar jag inte läsa hela tråden, men vad har hon/eller han gjort olagligt egentligen?
Citera
2026-09-04, 17:16
Medlem
Jag hittade det utan din hjälp. Du är upprörd över att en SD-man inte håller koll på vad hans sambo skriver på Facebook - och censurerar henne. Kvinnor ska hållas kort, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av bechstein.1996
Oavsett vad man tycker politiskt så är det helt sjukt att en person som har så viktig position som Gustav inte har koll på vad hans sambo postar på FB. Det gick ju se på flera mils avstånd att detta kunde skada honom och partiet. Totalt omdömeslöst.

Citat:
Varför skulle det vara mitt jobb att förklara vad tråden handlar om? Tror du jag orkar hjälpa varenda kotte i världen med taskig läsförståelse? Jag får inte vara betalt för att vara någon jävla special-lärare åt dig.
Citera
2026-09-04, 17:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det skulle du tänkt på innan du stoppade in nyllet i Putins röv.

Det är både klassisk rysk samhällssyn och Putins samhällssyn att göra oliktänkande till icke-personer och ha en politruk-press som hjälper till att peka ut misshagliga individer som har eller har haft ”fel” åsikter. Som understödjare av det förstår jag hur du i likhet med journalisterna i drevet väl vet hur det luktar i Putins röv.
Citera
2026-09-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alces42
Värst vad många lättkränkta SDare vi har här. Hon har gjort bort sig, är hon så korkad att ge den ammunitionen till motståndarna så är det på henne, oavsett när man väljer att släppa nyheten.

Hade det varit exakt samma scenario, men en vänsterpartist, så hade samma SD troll här överöst forumet med skrattemojis och nedlåtande påhopp. Älska svensk dubbelstandard...
Tror du verkligen kränkt-kortet fortfarande fungerar, din dumma NPC?
Pys iväg nu, moderhjärnan skickar ut nya talking points till dig när det är dags för nästa ickehändelse som inte påverkar något överhuvudtaget.
Citera
2026-09-04, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash58
Nu orkar jag inte läsa hela tråden, men vad har hon/eller han gjort olagligt egentligen?
Det verkar inte vara det att hon gjort något olagligt men hon har gjort något självständigt, uttryckt åsikter och känslor utan att fråga sin manlige sambo. ”Han har inte haft koll på henne.” Det verkar vara ”grejen”.
Citera
2026-09-04, 17:19
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run4YourLife
I decennier nej, det kan jag inte påstå. Krama du dina "svenskar" i framtiden som nu är vem som helst som får svenskt medborgarskap enligt JÅ. Grundlurad.

Ingen bryr sig om vad du kan påstå. Sanningen är dock den att sossarna fördärvade landet för all framtid genom massimporten och invasionen av 3 miljoner dödskultapokalyptiker.
Citera
2026-09-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash58

det gäller Polina Malaberg, politiskt anställd av SD i riksdagen. Hon arbetar sedan 2024 som politisk sakkunnig/sekreterare åt partiets ledamöter i konstitutionsutskottet (KU).

I korthet har Expo granskat hennes verksamhet och hittat ett rätt omfattande mönster:

-Hon har under ungefär tio års tid delat artiklar från ryska statliga RT och andra kanaler som sprider Kremls världsbild.
-Hon har bland annat spridit budskap om att väst och svenska institutioner hjärntvättar människor, återgett ryska påståenden om Ukraina och delat en hyllningssång till Putin med hjärtan.
Delandet ska inte bara vara gammalt: proryskt material ska ha förekommit även 2024 och 2025, alltså efter den fullskaliga invasionen av Ukraina.
-År 2017 följde hon med SD-politikern Pavel Gamov på en betald resa till Moskva. Enligt läckta mejl hade den koppling till den ryska statliga stiftelsen Pravfond, som västliga säkerhetstjänster beskrivit som ett verktyg för rysk påverkan och underrättelseverksamhet.
-Hon har dessutom varit engagerad i rysk kultur- och teaterverksamhet i Sverige med kopplingar till personer och organisationer nära ryska statsintressen. Verksamheten ska även ha sökt offentlig finansiering.

Det verkligt explosiva är egentligen var hon befinner sig i maktsystemet. Hon arbetar nära KU, som granskar regeringen, och är sambo med Gustav Gellerbrant – chefen för SD:s samordningskansli i Regeringskansliet och en av partiets mest välinformerade tjänstemän. Han hanterar bland annat samarbetet med regeringen och har insyn i EU-frågor, budgetförhandlingar och stödet till Ukraina. Han är säkerhetsprövad och uppger att han varit helt transparent om sina privata förhållanden.
Citera
2026-09-04, 17:21
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Ren fantasi, en äkta Svensk, som så gott som alla SD'are ser sig som, skulle aldrig vurma för den enda fiende Sverige haft under 200+ år. Sluta snacka rent bajs på grund av några vrålande idioter.

Förutom några förvirrade gammelkommunister ute på vänsterflanken och diverse Balkanskräp så återfinns i stort sett var enda potentiell Quisling, landsförrädare och medlöpare för Rysslands intressen hos SD´s kärnväljare och politiker på alla nivåer. Och det vet du mycket väl.
Citera
2026-09-04, 17:21
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Klassisk anti-Ukrainsk ståndpunkt som ryssarna hela tiden sprider. Ukraina klarar inte av att bestämma själva hur de vill ha det, allt de gör är ett resultat av manipulation.

Sedan skiter du ju i att ta med att jag även hävdar att Ryssland manipuleras utav London och Washington. För det blir dem. Putin är en gammal Kissinger protogè med täta förbindelser till city of London. Putin spelar skurken åt er. Zelensky spelar hjälten åt er. Allt så att en massa kontinentalare ska ha ihjäl varandra så att London och Washington kan sko sig ytterligare, förudmjuka kontinenten och hålla den splittrad ytterligare.

Håll Tyskland nere och Ryssland utanför och i gräl med varandra är erat MO.
Citera
2026-09-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Tror du verkligen kränkt-kortet fortfarande fungerar, din dumma NPC?
Pys iväg nu, moderhjärnan skickar ut nya talking points till dig när det är dags för nästa ickehändelse som inte påverkar något överhuvudtaget.

...ah, en till
Citera
2026-09-04, 17:24
Medlem
Citat:
Fattar inte ni SD-anhängare att om ni vill försvara partiet mot anklagelser om ryssvurmande så är det bästa ni kan göra att ta den här grejen på allvar och kräva att partiet agerar? Att försöka sopa det under mattan stärker ju bara bilden av SD som rysspartiet.
Det är inte SD som är problemet, det är ni förståndshandikappade som ger argument till varför en väljare ska rösta på Jimpan. Ingen vill tillhöra samma läger som du.

Förstår du inte? Det bästa sättet att sänka SD är att såna som du slutar ”argumentera” mot dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in