Citat:
Ursprungligen postat av
Morgonrodnad
Ja, men tittar vi på alla främmande invällare så är stödet ganska litet för hamas specifika sunnimuslimska närmade till shia. Detta gäller även bland muslimska invällare.
Nej, den som specifikt oroar sig för hamas gör det för att den specifikt bryr sig om hamas fiender i Mellanöstern.
Massinvandringen till Sverige innebär oerhört större problem som inte ens behöver vara kopplade till islam.
Jag säger inte att enstaka demonstrationer till stöd för terrorister inte kan vara jobbiga och kostsamma. Men i jämförelse med tsunamin av mord, våldtäkter gängvåld, bidragsfusk och bidragsparasiterande som Sverige har berikats av så är hamasstödet en fis i rymden.
Det är förstås tillåtet att skita i svenskarna eller till och med tycka att det är bra att svenskarna går under i det mångkulturella helvetet och bara oroa sig för just hamas. Men då ska man också vara tydlig med att det inte är svenskarna man bryr sig om.
Personligen anser jag att det inte är värt det.
Vi bör inte ha människor på våra gator som demonstrerar, viftar med eller protesterar under andra länders flaggor. Jag ser det som en direkt kränkning, inte bara av nationen, utan även av dess nationella suveränitet.
Dessutom är det inte bara ett nationellt, utan även ett etniskt förräderi, inte bara i relation till det land där handlingen utförs, utan också gentemot det land man förespråkar eller säger sig företräda.
Det är hyckleri.
Om man anser att det råder orättvisa, beger man sig inte till ett annat land för att vifta med flaggor. Man beger sig till den plats där konflikten faktiskt pågår, den aktiva konfliktzonen.
Om jag hypotetiskt skulle ta ställning i konflikten mellan Palestina och Israel, inte fan skulle jag stå på plattan i Stockholm och vifta med den ena eller den andra flaggan. Jag skulle resa dit och engagera mig på plats.
Det finns ingen konkret påverkan i att vara på annan kontinenten och vifta med en flagga eller argumentera för ett annat lands rättigheter, eller mot dess rättigheter, i en konflikt som utspelar på en annan kontinent.
Det här är galenskaper, och inte bara det, det är usurpation.