2026-09-04, 09:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dottern ljuger, allt hon verkar tänka på är pengar.
Åklagaren o polisen har dementerat alla lögner
Känns som du är lite partisk i det hela? Känner du möjligen mördarna eller deras nära och kära? Inte för att jag vill vara oförskämd bara en enkel fråga.
Citera
2026-09-04, 09:30
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Precis, det är det jag menar. Inget ovanligt att man slåss två mot en, om man är en av två som blir attackerad. Och ett slag kan räcka för att döda, även om det är ovanligt. Men med tanke på att t.o.m. polisen säger att det inte varit särskilt våldsamt, drar jag slutsatsen att det kan vara något åt det hållet som hänt. Det är bara en teori såklart, men den är underbyggd av de fakta vi faktiskt fått till oss, inte av gissningar och rykten.

Skillnaden i det fall du beskriver är att ni är två som blir attackerade (efter att ha ingripit, men det får anses berättigat), och din respons blir därför helt okej. Om inte farsan i det här fallet försökte slåss så finns det ingen ursäkt för två yngre män att ge sig på honom.

Och det finns aldrig skäl, förutom att döda, att hoppa på någons huvud. Det är blattefasoner, alldeles oavsett om det var två svenska horungar den här gången.
Citera
2026-09-04, 09:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Att slåss mot två män som helt saknar träning är inte nödvändigtvis svårt, för det är sällan som de två attackerar synkroniserat. Det finns otaliga Worldstar-klipp när kampsportare ger både två och tre lallare på käften. Oftast går det såhär: en attackerar, blir knockad, näste man till rakning. Rinse and repeat.
Ingen sån avancerad utbildning, jobbat som skyddsvakt i rätt många år. Man lär sig hur man blockar och plockar ned folk. Slagits, men skulle inte vilja gå mot två.
Citera
2026-09-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Känns som du är lite partisk i det hela? Känner du möjligen mördarna eller deras nära och kära? Inte för att jag vill vara oförskämd bara en enkel fråga.
Är inte de lite väl uppenbart? Dottern är avslöjad på många plan och nej jag känner inte någon inblandad, däremot kommer jag komma på rättegången... jag kan tänka mig att han är en odräglig typ, åh jag älskar min pappa han är mitt allt och min förebild ändå låter hon bli att skydda honom eller va man ska säga.
Citera
2026-09-04, 09:33
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Skillnaden i det fall du beskriver är att ni är två som blir attackerade (efter att ha ingripit, men det får anses berättigat), och din respons blir därför helt okej. Om inte farsan i det här fallet försökte slåss så finns det ingen ursäkt för två yngre män att ge sig på honom.

Och det finns aldrig skäl, förutom att döda, att hoppa på någons huvud. Det är blattefasoner, alldeles oavsett om det var två svenska horungar den här gången.

Polisen säger ju att det inte varit särskilt våldsamt, och att huvudhoppandet är ett rykte. Jag väljer att tro på dem, på samma sätt som jag tror på att det inte förekommit sexuella trakasserier. Vad som utlöste det hela vet varken du eller jag, men det kan ju faktiskt varit så att far/dotter varit instigerande. Jag la bara fram en teori om vad som skulle kunna ha hänt, eftersom jag sett liknande så många ggr förr.
Senast redigerad av 2560p 2026-09-04 kl. 09:36.
Citera
2026-09-04, 09:40
Medlem
Citat:
Polisen säger ju att det inte varit särskilt våldsamt, och att huvudhoppandet är ett rykte. Jag väljer att tro på dem, på samma sätt som jag tror på att det inte förekommit sexuella trakasserier. Vad som utlöste det hela vet varken du eller jag, men det kan ju faktiskt varit så att far/dotter varit instigerande. Jag la bara fram en teori om vad som skulle kunna ha hänt, eftersom jag sett liknande så många ggr förr.

Väldigt säker källa säger att fadern var väldigt berusad, gick fram till männen av oklar anledning (spekulerar nu men kanske pga att dottern sa att de tafsade?), blir omkullknuffad och ramlar så olyckligt och slår i bakhuvudet att han förmodligen dör ganska omgående. Ska finnas övervakningskamera som filmat allt.

Med det sagt vill jag säga att jag tror att du är inne på rätt spår.
Citera
2026-09-04, 09:43
Medlem
Citat:
Jag tror på liknande historia, jag tror att pappan gick fram till dom och inte tvärtom, eller så trängde sig grabbarna före i kön (vrål hungriga) pappan gapade, han var långt ifrån nykter den alkisen
Citera
2026-09-04, 09:43
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:

Mjo, förvisso. Vi får väl vänta och se vad det landar i. Vidhåller att straffarbete i någon norrländsk gruva alltid bör ingå om man dödar någon, oavsett om det var tanken eller inte.

Jag skumläser tråden, för ingen orkar gå sida till sida. Antar att filmen som ska finnas inte har dykt upp? Kanske den polisen har använt sig av för att dementera vissa grejor i händelseförloppet. Hade varit intressant att se vad som går att se, men ofta med filmer av det här slaget så börjar dem när bråket redan, i någon mån, är igång. Ingen får ju för sig att filma tre män som bara snackar...
Citera
2026-09-04, 09:46
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Ingen har sparkat/stampat/hoppat på någons huvud.

Det finns heller inte någon som har tafsat enligt polis/åklagare.
Citera
2026-09-04, 09:48
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det står i NWT de åkt hit för att träffa några vänner och tjejer, menade de dottern?

Nej. De menar gärningsmännen.
Citera
2026-09-04, 09:48
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Mjo, förvisso. Vi får väl vänta och se vad det landar i. Vidhåller att straffarbete i någon norrländsk gruva alltid bör ingå om man dödar någon, oavsett om det var tanken eller inte.

Jag skumläser tråden, för ingen orkar gå sida till sida. Antar att filmen som ska finnas inte har dykt upp? Kanske den polisen har använt sig av för att dementera vissa grejor i händelseförloppet. Hade varit intressant att se vad som går att se, men ofta med filmer av det här slaget så börjar dem när bråket redan, i någon mån, är igång. Ingen får ju för sig att filma tre män som bara snackar...

Förekommer uppgifter om att det filmats av övervakningskamera. Någon kan ev. ha filmat med mobilen, vilken isf är beslagtagen. Oavsett lär vi aldrig få se någon film :/
Citera
2026-09-04, 09:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Är inte de lite väl uppenbart? Dottern är avslöjad på många plan och nej jag känner inte någon inblandad, däremot kommer jag komma på rättegången... jag kan tänka mig att han är en odräglig typ, åh jag älskar min pappa han är mitt allt och min förebild ändå låter hon bli att skydda honom eller va man ska säga.
Klart dottern är ett drägg, pappan var ett drägg. Du och jag är också drägg. Förtjänade han att bli ihjälslagen för det är frågan?

Skulle också kunna gå på rättegången då jag inte bor så långt ifrån, men så mycket bryr jag mig inte om fallet.

Vi får se rättens utfall av det hela. Två mot en är alltid fegt i mina ögon, dör den sistnämnde är det ännu fegare. Om han nu råkade slå huvudet är det förmildrande, vilket jag tvivlar på. Tror på rent ihjälslagen med den ene snubbens dom för mindre än ett år sedan (inte mord den gången) Den snubben hade det för sig kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in