2026-09-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Modigt att slåss två mot en i leken. Är det så du leker leken?
Tänkte skriva något invandrarrelaterat, men avstår eftersom det här är ett svenskt brott
Man hjälper väl sin polare? Dottern lät sin pappa dö och de övriga som stod där
Citera
2026-09-04, 09:19
Medlem
Citat:
Dottern har gått ut med att hon blivit ofredad av de här killarna tidigare på kvällen.
Antar att de möttes på burgerhaket dit alla går och det blivit konfrontation. Hur vet vi inte än.

Det vi vet är att han dog när han var ute med sin familj på en rockkonsert och två snubbar sitter anhållna för...? Glömt? Grov misshandel? han dog i alla fall efter misshandeln.
Dottern ljuger, allt hon verkar tänka på är pengar.
Åklagaren o polisen har dementerat alla lögner
Citera
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaberget
Länken fungerar inte längre.

Ber om ursäkt, valde första bästa uppladdningssida och tydligen var den begränsad till 5 nedladdningar. Brukar inte ladda upp saker, så slarvfel av mig. Hoppas denna funkar bättre:

https://www.filemail.com/d/aevtolzvhkvnqfn
Citera
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Det här stämmer rätt väl. Min gamle boxningstränare gick i pension i år, 65 år gammal. Jag är fortfarande säker på att han hade mördat i princip nästan alla, ålder oavsett. Men så har han alltid varit i rätt bra form med. Ens fysik säger ofta, men inte alltid, mycket om en. Kolla bara på Paddy Pimblett när han inte är i tävlingsform. Går från 70 till 95 kilo på ett par veckor, och ser ut som en ballong.

Med all respekt för din boxningstränare men jag tänker att det är skillnad på att vara van vid att boxas, slåss eller kampsporta och att "bara" vara i bra fysisk form. Om vi sedan tar en person som inte har så god fysik eller inte är snabb och ställer den i ringhörnan för ett gatuslagsmål, ja då ligger en nog ner ganska snart.
Citera
2026-09-04, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Ber om ursäkt, valde första bästa uppladdningssida och tydligen var den begränsad till 5 nedladdningar. Brukar inte ladda upp saker, så slarvfel av mig. Hoppas denna funkar bättre:

https://www.filemail.com/d/aevtolzvhkvnqfn

Tack!
Citera
2026-09-04, 09:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Det här stämmer rätt väl. Min gamle boxningstränare gick i pension i år, 65 år gammal. Jag är fortfarande säker på att han hade mördat i princip nästan alla, ålder oavsett. Men så har han alltid varit i rätt bra form med. Ens fysik säger ofta, men inte alltid, mycket om en. Kolla bara på Paddy Pimblett när han inte är i tävlingsform. Går från 70 till 95 kilo på ett par veckor, och ser ut som en ballong.
Stor skillnad att gå mot två. Särskilt när i alla fall en av dem är en slagskämpe sedan tidigare.
En skulle jag kanske plockat än i dag då jag vet hur man slåss och har utbildning, två. Nej, knappast.
Citera
2026-09-04, 09:21
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Jag och en kompis såg en snubbe slå sin tjej. Min vän putte bort honom, varpå killen gav min vän en smäll. Då gav jag killen en smäll, och han stöp i backen. Inte särskilt kontroversiellt i de flestas ögon, men snubben kunde likväl dött och jag blivit dömd för dråp.

Ja, det är en sann historia och liknande förekommer antagligen typ varje helg någonstans i Sverige.

Ja, jag tror många tror att det krävs massor av slag för att någon ska stupa men så är det ju inte.
Citera
2026-09-04, 09:21
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Med all respekt för din boxningstränare men jag tänker att det är skillnad på att vara van vid att boxas, slåss eller kampsporta och att "bara" vara i bra fysisk form. Om vi sedan tar en person som inte har så god fysik eller inte är snabb och ställer den i ringhörnan för ett gatuslagsmål, ja då ligger en nog ner ganska snart.

Man behöver inte vara i bra fysisk form för att vara bra på gatuslagsmål.
Citera
2026-09-04, 09:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag och en kompis såg en snubbe slå sin tjej. Min vän putte bort honom, varpå killen gav min vän en smäll. Då gav jag killen en smäll, och han stöp i backen. Inte särskilt kontroversiellt i de flestas ögon, men snubben kunde likväl dött och jag blivit dömd för dråp.

Ja, det är en sann historia och liknande förekommer antagligen typ varje helg någonstans i Sverige.
I min lilla hemby så slogs två jämbördiga killar, en föll baklänges in i en stenmur och dog. Det är ändå rätt ovanligt. Det händer. Men det är ovanligt. Särskilt om man slåss mot två man, då är det nog mer än otur om man dör.
Citera
2026-09-04, 09:26
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe

Förvisso. Har du två män som bara är i "bra form", så har en tjugoåring så mycket bättre förutsättningar för att spöa den äldre.

På samma not kan nämnas att de i klubben som tävlade på högre nivå och var mellan 20-35 nästan alltid hade gett vår tränare stryk, även om deras teknik inte var i närheten av lika finslipad. Reflexer och snabbhet är guld.

Det äldre bör ha, alldeles oavsett bakgrund, är bättre förståelse för omgivningen. Men fan, alla kan göra en felkalkylering, och ingen räknar med att bli ihjälslagen för att man korrigerar någon moderlös tafsare. Ibland slutar det bara illa, tyvärr...

Får väl hoppas Allard tar sig in i riksdagen och trycker på straffarbete, för dessa GM förtjänar inget annat än det eller galgen.
Citera
2026-09-04, 09:27
Medlem
2560ps avatar
Citat:
I min lilla hemby så slogs två jämbördiga killar, en föll baklänges in i en stenmur och dog. Det är ändå rätt ovanligt. Det händer. Men det är ovanligt. Särskilt om man slåss mot två man, då är det nog mer än otur om man dör.

Precis, det är det jag menar. Inget ovanligt att man slåss två mot en, om man är en av två som blir attackerad. Och ett slag kan räcka för att döda, även om det är ovanligt. Men med tanke på att t.o.m. polisen säger att det inte varit särskilt våldsamt, drar jag slutsatsen att det kan vara något åt det hållet som hänt. Det är bara en teori såklart, men den är underbyggd av de fakta vi faktiskt fått till oss, inte av gissningar och rykten.
Citera
2026-09-04, 09:28
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Stor skillnad att gå mot två. Särskilt när i alla fall en av dem är en slagskämpe sedan tidigare.
En skulle jag kanske plockat än i dag då jag vet hur man slåss och har utbildning, två. Nej, knappast.

Att slåss mot två män som helt saknar träning är inte nödvändigtvis svårt, för det är sällan som de två attackerar synkroniserat. Det finns otaliga Worldstar-klipp när kampsportare ger både två och tre lallare på käften. Oftast går det såhär: en attackerar, blir knockad, näste man till rakning. Rinse and repeat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in