2026-09-04, 17:03
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja såklart, Zedig. Helt fruktansvärt.

Svårt att spekulera hur det gått till i detta fall utifrån de knapphändiga uppgifter som kommit fram men helt klart tycks ju de initiala falska ryktena ha gemensamma drag.

Vet inte om du läst detta citat från NWT som skribenten Djurensvanner delade tidigare:

"Dessutom sprids det rykten om att killarna ska ha stampat och hoppat flera gånger på mannens överkropp.

Men även dessa rykten är helt obekräftade av både polis och åklagare.

Tvärtom har NWT uppgifter som pekar på att händelseförloppet inte har varit så brutalt som det beskrivs på sociala medier."

Nu vet vi som sagt inte vad som hänt ännu, men en välriktad spark mot huvudet (stående eller liggande BO kvittar) är inget "hoppande eller stampande" men likväl mindre "brutalt än hur det beskrivs på sociala medier"
Citera
2026-09-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
"Behöver inte betyda" och "betyder inte" är olika begrepp.
Precis. Det första lämnar fallet öppet, det andra är ett klargörande. Eftersom ett annat citat, "ovälkomna närmanden", från dottern är nämnt så kan man inte bestämt säga att det i det här fallet varken är synonymt med "tafsande" eller ifall "tafsande" har förekommit eller inte.
Senast redigerad av Fringe44 2026-09-04 kl. 17:13.
Citera
2026-09-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Den absolut största risken för dödsfall i ett vanligt gatuslagsmål, utan sparkar och annat mot liggande person, är inte själva slagen mot käke/huvud utan att rotationseffekten gör att hjärnan tappar kontrollen över kroppen och den slagne ramlar handlöst i marken och slår bakhuvudet i asfalten med stor kraft. Får blödningar i hjärnan och avlider. Jag var själv för relativt länge sedan inblandad i en situation som kunde ha slutat så i värsta fall, men det gick som tur var inte så illa.

Så blir man själv inblandad i något som kan sluta med slagsmål är första regeln: Ta dig därifrån om det är möjligt. Skit i prestige och allt sånt. Du kommer att vakna nästa morgon utan att vara misshandlad och utan att vara gripen av polisen för att eventuellt ha skadat någon svårt eller till och med orsakat någons död. Nåväl nu vet jag att det inte alltid är möjligt. speciellt inte om man måste försvara någon annan, men gäller det bara sig själv så är det den klart bästa strategin.

Tyckte jag såg nånstams att han vacklande stödde sig mot skyltfönster innan han föll
Citera
2026-09-04, 17:16
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tyckte jag såg nånstams att han vacklande stödde sig mot skyltfönster innan han föll

När det gäller det här fallet vet jag inte mer än att BO med stor säkerhet fick en smäll/spark eller ordentlig knuff, ramlade handlöst baklänges och smaskade i marken med full kraft.
Detta med skyltfönstret har jag läst någonstans men tycker mig minnas att det gällde den tidigare misshandel som SB var dömd för, men jag kan ha fel där.
Citera
2026-09-04, 17:16
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Nu vet vi som sagt inte vad som hänt ännu, men en välriktad spark mot huvudet (stående eller liggande BO kvittar) är inget "hoppande eller stampande" men likväl mindre "brutalt än hur det beskrivs på sociala medier"

Absolut. Helt sant. Vi får se vad som framkommer.
Citera
2026-09-04, 17:17
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
När det gäller det här fallet vet jag inte mer än att BO med stor säkerhet fick en smäll/spark eller ordentlig knuff, ramlade handlöst baklänges och smaskade i marken med full kraft.
Detta med skyltfönstret har jag läst någonstans men tycker mig minnas att det gällde den tidigare misshandel som SB var dömd för, men jag kan ha fel där.

Ja utan att vara tvärsäker vill jag minnas att det handlade om tidigare misshandel som beskrevs här i tråden.
Citera
2026-09-04, 17:22
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fringe44
Precis. Det första lämnar fallet öppet, det andra är ett klargörande. Eftersom ett annat citat, "ovälkomna närmanden", från dottern är nämnt så kan man inte bestämt säga att det i det här fallet varken är synonymt med "tafsande" eller ifall "tafsande" har förekommit eller inte.

Om du då går tillbaka till inlägget som jag svarade på (och som du sen citerade mitt svar på) så ser du att jag sa EXAKT det du precis skrev...
Har du fler öppna dörrar du vill slå in?
Citera
2026-09-04, 17:28
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tja, hade du antastat min dotter skulle jag också konfronterat dig. Innebär det att du skall döda mig för det?

Hur definierar du "antasta"? På krogen, även kallat "köttmarknaden" är det, oavsett om man gillar det eller inte, väldigt mycket raggande och såklart ett annat språkbruk än i mataffären en tisdag förmiddag. Det är en del av vår kultur. Man kan inte gå på krogen om man inte tål beröring eller nån snuskig kommentarer, man är labil och har aggressionsproblem om man hamnar i slagsmål för sådant, dessutom en bra stund efter det skett.
Citera
2026-09-04, 17:31
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hur definierar du "antasta"? På krogen, även kallat "köttmarknaden" är det, oavsett om man gillar det eller inte, väldigt mycket raggande och såklart ett annat språkbruk än i mataffären en tisdag förmiddag. Det är en del av vår kultur. Man kan inte gå på krogen om man inte tål beröring eller nån snuskig kommentarer, man är labil och har aggressionsproblem om man hamnar i slagsmål för sådant, dessutom en bra stund efter det skett.

Dagens i särklass mest verklighetsfrånvända uttalande....
Citera
2026-09-04, 17:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Dagens i särklass mest verklighetsfrånvända uttalande....

Det är inte så det är på krogen menar du? Att lägga armen om nån i mataffären är såklart mycket värre än att göra samma sak på krogen.
Citera
2026-09-04, 17:38
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är inte så det är på krogen menar du? Att lägga armen om nån i mataffären är såklart mycket värre än att göra samma sak på krogen.

Hahaha.
Citera
2026-09-04, 17:41
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Hahaha.

Vad menar du med ett gapskratt? Det finns en anledning till att det kallas köttmarknaden och alla som går på krogen vet ungefär hur de oskrivna reglerna är.

Det säljs alkohol på krogen. Bara det gör ju att acceptansen för ett dåligt beteende höjs. Gå inte dit om du inte gillar skit.
Senast redigerad av Sobrilbil 2026-09-04 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in