Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig1.2
Jag läste just igenom artikeln och det var inte mycket att hänga i någon gran. Det är sånt som att hon delat artiklar/poster/inlägg från källor som i sin tur skall vara förgripliga.
"Under 2015–2017, parallellt med att hon söker praktik och arbete inom Regeringskansliet, delar hon artiklar och inlägg med ryska narrativ från ryska statliga organ som Rysslands röst (Sputniks föregångare) och RT från sitt Facebook-konto. Hon delar även material från kanaler kända för rysk propaganda och desinformation, exempelvis Global Research och Veterans News Now."
Om jag länkar till någon artikel från SVT så sprider jag svenska narrativ från svenska statliga organ men det betyder förstås inte att jag är någon propagandist för den svenska regeringen.
Om inte EXPO har något bättre att komma med är det är mest trams. Eller som SvD:s ledarskribent Peter Wennblad skriver på Twitter:
"Måste säga att Expos SD-granskning framstår som mer skrik än ull. Det räcker att gå in på personens sociala medier för att själv se att det inte stämmer att hon ”konsekvent har spridit och skrivit inlägg med pro-ryska narrativ”.
Det hela förefaller vara ett propagandahopkok från EXPO med syftet att skandalisera SD strax före valet.
EXPO:s desperation är pinsamt tydlig. Det här narrativet har de säkert filat på ett tag, men trots det är hela propagandabygget väldigt illa ihopsnickrat.
Att EXPO anklagar en svensk kvinna för att vurma för Ryssland - och implicit försöka antyda att hon skulle vara någon sorts landsförrädare på grund av det, och därigenom utsätta Sverige för fara - blir extra festligt eftersom hela EXPO:s organisation består av både rasfrämlingar och folkförrädare som gör allt de kan för att utplåna svenskar och svensk kultur genom massinvandring och mångkultur.
Raskommunistorganisationen EXPO är en av det svenska folkets och vita människors mest tydliga fiender. Men de börjar tappa tråden och konceptet nu, det märks. De kan inte längre ljuga och överdriva såsom de tidigare kunnat göra, då verkligheten har hunnit ikapp deras ideologiska vanföreställningar och där det via sociala medier numera går att slå hål på deras propaganda. De har orsakat mycket skada men de håller på att tappa greppet. Svenskar, européer och vita människor överlag har börjat lista ut att t ex begreppen "antirasism" och "mångfald" är täckord för utplånandet av vita människor, precis som den påstådda EXPO-grundaren tillika vänsterextrema våldsbrottslingen, vithatande rasisten och cucken Tobias Hübinette en gång i tiden så passionerat önskade (och troligtvis fortfarande önskar).