2026-09-03, 11:22
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
[...]
Allt berodde egentligen på att Ciara hade fått MånsPetter att tappa bort sitt riktiga jag.

Så egentligen var ingenting hans fel. Så nu kan vi stänga dörren till det kapitlet.

Det vi ser är narcissism i sin absolut renaste form. En narcissist som påstår sig försöka se sina egna brister, men konstaterar att bristerna fanns hos en annan MånsPetter som kom fram på grund av Ciaras utmaningar i relationen.

De grundläggande dragen hos en person med narcissistisk personlighetsstörning är en svag självbild som skyddas av en storslagen fasad. Nedan fem pelare:

1. Storslagenhet o storhetsvansinne
2. Extremt behov av bekräftelse
3. Brist på empati
4. Utnyttjande och rättighetskänsla
5. Avundsjuka och arrogans

MånsPetterAlbert ✅ ✅ ✅ ✅ ✅.
Citera
2026-09-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
De grundläggande dragen hos en person med narcissistisk personlighetsstörning är en svag självbild som skyddas av en storslagen fasad. Nedan fem pelare:

1. Storslagenhet o storhetsvansinne
2. Extremt behov av bekräftelse
3. Brist på empati
4. Utnyttjande och rättighetskänsla
5. Avundsjuka och arrogans

MånsPetterAlbert ✅ ✅ ✅ ✅ ✅.

😂 Japp, DN-artikeln kändes som ett skolboksexempel. Det är ju verkligen hela tiden alla andras fel: de i bandet som drog kokain, branschen som inte tillåtit honom vara sitt riktiga jag och ex-frun som gjort att han kände sig inlåst. Måns Petters riktiga personlighet har aldrig mått bättre än när hela Europa dyrkade honom som någon slags schlagergud. Hade han varit lite mindre narc hade han nog kunnat segla upp längs stegen igen, hans nya ”riktiga” Måns Petter som kokar plommonmarmelad på vingården i Staffanstorp kommer inte att stå ut länge.
Citera
2026-09-03, 16:42
Medlem
Rikskrim08s avatar
Om den egenbetalade boken i Expressen: "...liknar en bok som Fredrik Virtanens Metoo-memoar...texten anklagar, sörjer, bearbetar. Självömkar. Tigger"

"...berättelsen om den bekräftelsetörstande goddagspilten och akademikersonen som aldrig lyckades bli vuxen"

Inget nytt med andra ord, allt är redan behandlat i denna tråd.

Tror inte ens MånsPetters barn någonsin kommer att läsa slasket han håller fram till beskådande för alla
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-03 kl. 16:46.
Citera
2026-09-03, 17:53
Medlem
”Även om det var detta du ville, kan du väl inte ha velat att pappan till dina barn skulle falla så här långt?
Jag har ju inget kvar.”
Skrivet av pappan som med alla medel försökte ta barnen ifrån deras mamma, och som i tingsrätten hotade med att sälja deras hem.

Vad hade hon då haft kvar?
Citera
2026-09-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hittar inte vad du syftar på?
För EN GÅNGS SKULL vore det fint om någon kunde visa vad problemet är - kränkande eller skamligt? Speciellt om det visades framför hela Sverige?
Var hittar jag det? Visa mig gärna.

Om man ger ut en bok med sina dagboksanteckningar som handlar om sin o sin partners skilsmässa, och som dessutom är så färsk att den ännu inte är klar....och man har heller inte låtit exfrun läsa innehållet före tryck....
Då är det både ett skamligt och kränkande beteende av Måns

Men Måns säger i DNs intervju att "jag har valt att berätta min upplevelse, vilket jag tycker mig ha rätt att göra"
I ett annat stycke säger han ungefär att "nu är allt ett avslutat kapitel för nu har jag fått skriva av mig"

För Måns kommer detta aldrig vara ett avslutat kapitel eftersom hans fru har kränkt honom med en offentlig skilsmässa och flyttat hem till England med deras barn (enligt deras överenskommelse o m hon inte trivdes i Sverige. Men den har Måns glömt alt.kokainerat bort)
Fortsättning kommer garanterat att följa för den som orkar lyssna på honom eller läsa skiten
Han kommer göra a l l t för att förminska ex-frun

Men förhoppningsvis tillhör Måns inte den helgalna gruppen narcissister som skadar sina barn för att hämnas på sitt ex
Citera
2026-09-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Om man ger ut en bok med sina dagboksanteckningar som handlar om sin o sin partners skilsmässa, och som dessutom är så färsk att den ännu inte är klar....och man har heller inte låtit exfrun läsa innehållet före tryck....
Då är det både ett skamligt och kränkande beteende av Måns

Men Måns säger i DNs intervju att "jag har valt att berätta min upplevelse, vilket jag tycker mig ha rätt att göra"
I ett annat stycke säger han ungefär att "nu är allt ett avslutat kapitel för nu har jag fått skriva av mig"

För Måns kommer detta aldrig vara ett avslutat kapitel eftersom hans fru har kränkt honom med en offentlig skilsmässa och flyttat hem till England med deras barn (enligt deras överenskommelse o m hon inte trivdes i Sverige. Men den har Måns glömt alt.kokainerat bort)
Fortsättning kommer garanterat att följa för den som orkar lyssna på honom eller läsa skiten
Han kommer göra a l l t för att förminska ex-frun

Men förhoppningsvis tillhör Måns inte den helgalna gruppen narcissister som skadar sina barn för att hämnas på sitt ex
Boken är klar.
"Låtit exfrun läsa"? Det låter som du tror de står på god fot med varandra, eller? Efter hennes skamliga inlägg på instagram där hon kränkte honom inför alla? Tror du han fick godkänna det inlägget först?

Du kan inte skriva citattecken om det han sagt när du själv lagt till hälften, tolkat resten godtyckligt samt skriver att han sagt det på ett "ungefär".

Du kanske ska läsa boken och höra andra sidan innan du uttalar dig? Nä, just det. Ingen idé att slösa tid på skit när man för länge sedan bestämt sig.

Hehe. Lite som du gör a l l t för att förminska honom, då?
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-03 kl. 19:49.
Citera
2026-09-03, 19:53
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hela ingångsvärdet för boken är så märkligt. I två års tid har han sagt att han vill att skilsmässan ska hållas utanför media för barnens skull...

....Nu ska det publiceras en försvarsbok som ska bemöta hur allt föll runt honom och hur han har fått lida...

...Det jag absolut inte vill är att det ska bli något slags storm igen. Jag stänger dörren till det här kapitlet nu.
I boken erkänner Måns bland annat att han har ljugit och varit otrogen. Han berättar även att han har tagit kokain och att han gömde sina barns pass.
– Dessvärre gjorde utmaningar i relationen att det fanns en flyktvilja hos mig som yttrade sig på det viset. Jag var inte lycklig. Jag kände mig inte trygg i mig själv. Jag hade tappat bort mitt riktiga jag.
Allt berodde egentligen på att Ciara hade fått MånsPetter att tappa bort sitt riktiga jag.

Så egentligen var ingenting hans fel. Så nu kan vi stänga dörren till det kapitlet.

Det vi ser är narcissism i sin absolut renaste form. En narcissist som påstår sig försöka se sina egna brister, men konstaterar att bristerna fanns hos en annan MånsPetter som kom fram på grund av Ciaras utmaningar i relationen.

Mitt i prick ä, precis så, och som sagt hela skiten ligger i den här tråden på flashback. Det räcker att läsa lazydells o några andras 1000 kommentarer så har man läst allt. Och orkar man inte det, vilket alla förstår, räcker summering från Expressen: "självömkande och tiggande".
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-03 kl. 20:05.
Citera
2026-09-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det var du som skrev att MånsPetter var kort. Tror du skrev kort och slemmig.
Nej, jag skrev att namnet Måns var kortare och smidigare att använda (än det längre Måns Petter).
Förövrigt är det 18 års gräns på FB.
Citera
2026-09-03, 20:05
Medlem
Helle Schunnesson i AB om boken:
Citat:
[---]
Han är pånyttfödd och kan nu äntligen vända blad från den turbulenta perioden.

Resten av oss sitter kvar med den studie i självömkan som ”När allt faller” är.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wrXKXG/mans-zelmerlows-bok-nar-allt-faller-ingen-gar-saker
Citera
2026-09-03, 20:08
Medlem
Men....bara sluta! Håll bara käften och försvinn i några år! Sluta tyck synd om dig själv MånsPetter din jävla idiot!
Citera
2026-09-03, 20:08
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Helle Schunnesson i AB om boken:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wrXKXG/mans-zelmerlows-bok-nar-allt-faller-ingen-gar-saker
Aftonbladet: "Jag har läst Måns Zelmerlöws bok så att du slipper"😂 den självömkande narcissisten, en bok med absolut 0 läsvärde😂 och som väntat ytterligare ett fiasko och ytterligare en förlustaffär för "affärsmannen"😂, kaffebryggaren MånsPetterAlbert
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-03 kl. 20:21.
Citera
2026-09-03, 20:21
Medlem
cyberhawks avatar
Det här blir ju bara sjukare och sjukare från MZ sida. Några dagar efter att de "kommit överens" så går han till hårda angrepp mot sina barn mamma! Samma mamma som man för barnens skull ska ha ett bra samarbete med. Hon har inte ens fått chansen att läsa den i förväg. Snacka om att inte bry sig om barn och familj, utan bara om sig själv! Tänk på barnen för helvete!

Från ABs recension:

"Han använder sina barn för att bygga tesen att han är en bra förälder (cyklar, badar, åker pulka) och hans exfru en dålig."

Så jävla lågt från en som bad att slippa go public med separationen för sina barns skull!
Han bekräftar ju själv alla våra fördomar om honom.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-03 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in