Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
Helt rätt och nu har han verkligen visat upp den kränkta lilla narcissisten för hela svenska folket

Att h a n inte skäms beror på hans personlighetsdrag
Hela ingångsvärdet för boken är så märkligt. I två års tid har han sagt att han vill att skilsmässan ska hållas utanför media för barnens skull. Men nu när processen börjar närma sig sitt slut så ska han tala ut, och då räcker det inte med en intervju utan hans ego kräver en hel bok.
”– Jag har försökt vara minst lika självrannsakande som kritiserande när jag skrivit. Jag har valt att berätta min upplevelse, vilket jag tycker mig ha rätt att göra, och då måste jag få bemöta de angrepp som gjorts, säger Måns till DN.”
Att han sedan försöker vara minst lika självrannsakande som kritiserande är väl egentligen det absolut minsta man kan kräva från någon som ljugit, bedragit och knarkat. Men det är ju bra att han i alla fall har försökt se sin roll i varför allting föll.
Det finns ingen som har hindrat honom att bemöta eventuella angrepp som gjorts, han har själv hela tiden lagt locket på för att, enligt honom, skona barnen. Men det behövs av någon anledning inte längre. Nu ska det publiceras en försvarsbok som ska bemöta hur allt föll runt honom och hur han har fått lida.
Precis som när han gav sin exklusiva intervju till GP inför rättegången om barnens hemvist så ger han nu ut en bok inför de kommande skilsmässoförhandlingarna. På precis samma sätt får inte Ciara ta del av eller bemöta det som skrivs denna gång heller. Det är extremt viktigt för MånsPetter att i alla lägen få stå oemotsagd och att få ge sin version utan att låta andra komma till tals.
Sen avslutar han följdriktigt med att nu när han har fått säga sitt så är det färdigt. Då ska ingen säga eller skriva något så det blir storm. För nu när MånsPetter har sagt sitt så ska dörren stängas och det ska återigen bli tyst.
–
Det jag absolut inte vill är att det ska bli något slags storm igen. Jag stänger dörren till det här kapitlet nu.
I boken erkänner Måns bland annat att han har ljugit och varit otrogen. Han berättar även att han har tagit kokain och att han gömde sina barns pass.
– Dessvärre gjorde utmaningar i relationen att det fanns en flyktvilja hos mig som yttrade sig på det viset. Jag var inte lycklig. Jag kände mig inte trygg i mig själv. Jag hade tappat bort mitt riktiga jag.
Allt berodde egentligen på att Ciara hade fått MånsPetter att tappa bort sitt riktiga jag.
Så egentligen var ingenting hans fel. Så nu kan vi stänga dörren till det kapitlet.
Det vi ser är narcissism i sin absolut renaste form. En narcissist som påstår sig försöka se sina egna brister, men konstaterar att bristerna fanns hos en annan MånsPetter som kom fram på grund av Ciaras utmaningar i relationen.