2026-09-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han har skrivit en hatbok till Ciara personligen. Han adresserar henne ”du” i boken så den är skriven till henne. Han säger dessutom att den är hans dagbok. Vem tusan publicerar en dagbok som är skriven till en specifik person? Mycket märklig människa den där MånsPetter.
Hatbok för att han skriver till en Du? Enligt recentioner var det för att han älskade för mycket.
Citera
2026-09-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Gud, vad du måste njuta nu! Sitta och skriva skit och förhoppningsvis reta upp någon, utan att behöva skriva ett enda vettigt ord själv.
Du vet att vi nappar, för vi vill så gjärna att det blir rätt.
Du vet - alla vet att det inte existerar någon hatbok.

Förresten, varför har ingen länkat till bokrecensionen i Sydsvenskan idag?

Som om den var smickrande. Hon skriver att andra kända drägg lyckats klamra sig fast som kulturmän trots droger och otrohet (jämför med Persbrandt). Hon skriver att hans "musik" är ren skit och att hon önskar att Sverige hade vett (smak) nog att börja se Melodifestivalen och Eurovision som en knäpp japansk Game show, som man gör i England.
Hon skriver att själva litterära kvaliteten är urusel och ger följande exempel

Citat:
Bitvis är språket blommigt, med liknelser som så att säga börjar till havs och slutar på land. Som här:

”När vår gemensamma ryggsäck fanns i rummet blev allting tungt och tvingade oss genast att ta tag i tyglarna och gå ner i en kontrollerad skritt, för att inte på något sätt väcka ryggsäckens sen länge undertryckta misstänksamhet, osäkerhet eller närhetsbrist.” Que?

Hon skriver att det hade varit minst lika intressant att läsa Ciaras perspektiv på allt skitsnack om henne.

Hon skriver att Måns hade varit intressantare att läsa om han skrivit en självkritisk bok om all skräpkultur han producerat, och kanske egentligen längtade efter att skapa nåt riktigt.
Citera
2026-09-10, 22:45
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hatbok för att han skriver till en Du? Enligt recentioner var det för att han älskade för mycket.
Eh nej, det var inte vad recensenterna skrev. Snälla sluta ljug i alla inlägg du skriver. Du tillför inte tråden eller Måns med för den delen någonting med all din skitsnack.
Citera
2026-09-10, 22:46
Medlem
Citat:
Gud, vad du måste njuta nu! Sitta och skriva skit och förhoppningsvis reta upp någon, utan att behöva skriva ett enda vettigt ord själv.
Du vet att vi nappar, för vi vill så gjärna att det blir rätt.
Du vet - alla vet att det inte existerar någon hatbok.

Förresten, varför har ingen länkat till bokrecensionen i Sydsvenskan idag?

Folk har varit för upptagna med andra viktiga vinklar på ämnet. Men jag tycker det har varit mycket tjafs i eftermiddags och ikväll, medan jag inte har varit här. Tråkigt att man hela tiden måste styra upp så det blir en seriös diskussion.

Nåväl, Sydsvenskans recension:
https://www.sydsvenskan.se/kultur/det-kravs-mer-an-nagra-linor-och-lite-vansterprassel-for-att-folkets-karlek-ska-svalna-mans/

Några härliga citat:
[...]

Vill smöret från Lund hellre vara sältan från Staffanstorp?

[...]

I denna virriga skrift är kärleken till sönerna, till papparollen, den stora konstanten – och nog anledningen till att boken alls existerar.

[...]

Texten har skrivits inifrån exiltillvaron på gården i Staffanstorp, det som skulle bli familjens hem i Sverige, och Zelmerlöw varvar cykelturer med sönerna och bilturer till Chop chops takeoutlucka på Svågertorp med tillbakablickar på relationen. Bitvis är språket blommigt, med liknelser som så att säga börjar till havs och slutar på land. Som här:

”När vår gemensamma ryggsäck fanns i rummet blev allting tungt och tvingade oss genast att ta tag i tyglarna och gå ner i en kontrollerad skritt, för att inte på något sätt väcka ryggsäckens sen länge undertryckta misstänksamhet, osäkerhet eller närhetsbrist.” Que?

[...]

[...] man längtar efter svarsskriften till vad som självklart är en partsinlaga. Hur skulle exfrun beskriva deras första ligg, till exempel, det som enligt honom avbryts med att hon stelnar till och säger godnatt medan han vrider sig i självförebråelser hela natten?

[...]
Snart är man lite lässugen själv. Är det någon som vet om det finns bilder i boken och om de i så fall är nakendito?
Citera
2026-09-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han har skrivit en hatbok till Ciara personligen. Han adresserar henne ”du” i boken så den är skriven till henne. Han säger dessutom att den är hans dagbok. Vem tusan publicerar en dagbok som är skriven till en specifik person? Mycket märklig människa den där MånsPetter.
Jag har läst boken. Vilket inte du har.
Ja, han adresserar henne du. Och nej, det är ingen hatbok. Jag har redan tidigare sagt att man ev tom kan kalla den en kärleksroman.

Den som är märklig är du. Hatar du Måns? Eller älskar du Ciara? Eller älskar du bara att se dina egna ord i skrift - vilka de än må vara?
Citera
2026-09-10, 22:56
Medlem
Citat:
Jag har läst boken. Vilket inte du har.
Ja, han adresserar henne du. Och nej, det är ingen hatbok. Jag har redan tidigare sagt att man ev tom kan kalla den en kärleksroman.

Den som är märklig är du. Hatar du Måns? Eller älskar du Ciara? Eller älskar du bara att se dina egna ord i skrift - vilka de än må vara?
Det är nog det sistnämnda.
Citera
2026-09-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Folk har varit för upptagna med andra viktiga vinklar på ämnet. Men jag tycker det har varit mycket tjafs i eftermiddags och ikväll, medan jag inte har varit här. Tråkigt att man hela tiden måste styra upp så det blir en seriös diskussion.

Nåväl, Sydsvenskans recension:
https://www.sydsvenskan.se/kultur/det-kravs-mer-an-nagra-linor-och-lite-vansterprassel-for-att-folkets-karlek-ska-svalna-mans/

Några härliga citat:
[...]

Vill smöret från Lund hellre vara sältan från Staffanstorp?

[...]

I denna virriga skrift är kärleken till sönerna, till papparollen, den stora konstanten – och nog anledningen till att boken alls existerar.

[...]

Texten har skrivits inifrån exiltillvaron på gården i Staffanstorp, det som skulle bli familjens hem i Sverige, och Zelmerlöw varvar cykelturer med sönerna och bilturer till Chop chops takeoutlucka på Svågertorp med tillbakablickar på relationen. Bitvis är språket blommigt, med liknelser som så att säga börjar till havs och slutar på land. Som här:

[...]

[...] man längtar efter svarsskriften till vad som självklart är en partsinlaga. Hur skulle exfrun beskriva deras första ligg, till exempel, det som enligt honom avbryts med att hon stelnar till och säger godnatt medan han vrider sig i självförebråelser hela natten?

[...]
Snart är man lite lässugen själv. Är det någon som vet om det finns bilder i boken och om de i så fall är nakendito?
Varför utelämnar du tre fjärdedelar?
Citera
2026-09-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Som om den var smickrande. Hon skriver att andra kända drägg lyckats klamra sig fast som kulturmän trots droger och otrohet (jämför med Persbrandt). Hon skriver att hans "musik" är ren skit och att hon önskar att Sverige hade vett (smak) nog att börja se Melodifestivalen och Eurovision som en knäpp japansk Game show, som man gör i England.
Hon skriver att själva litterära kvaliteten är urusel och ger följande exempel

Hon skriver att det hade varit minst lika intressant att läsa Ciaras perspektiv på allt skitsnack om henne.

Hon skriver att Måns hade varit intressantare att läsa om han skrivit en självkritisk bok om all skräpkultur han producerat, och kanske egentligen längtade efter att skapa nåt riktigt.
?
Citera
2026-09-10, 23:07
Medlem
Citat:
Varför utelämnar du tre fjärdedelar?
Man får bara citera ett par rader på grund av upphovsrätten.
Det var en låst bokrecension.

Men jag tyckte överskriften var gullig.
Måns, det krävs mer än ett par linor o lite vänsterprassel för att förlora folkets kärlek.
Det tycker jag var en bra sammanfattning.
Måns har iallafall inte förlorat folkets kärlek.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-10 kl. 23:11.
Citera
2026-09-10, 23:21
Medlem
Citat:
Man får bara citera ett par rader på grund av upphovsrätten.
Det var en låst bokrecension.

Men jag tyckte överskriften var gullig.
Måns, det krävs mer än ett par linor o lite vänsterprassel för att förlora folkets kärlek.
Det tycker jag var en bra sammanfattning.
Jag vet! Undrade väl egentligen varför inte de andra tre fjärdedelarna återgavs. Men man måste ju välja det "bästa". Förresten var den inte låst tidigare idag.

Ja, fin rubrik för en gångs skull.
Har dock även uppfattat en del andra svagt positiva recensioner - i den mån någon vågar. Det är väl ändå trots allt Camilla Läckberg som styr över det sociala tidningsklimatet?
Citera
2026-09-10, 23:46
Medlem
Citat:
Jag vet! Undrade väl egentligen varför inte de andra tre fjärdedelarna återgavs. Men man måste ju välja det "bästa". Förresten var den inte låst tidigare idag.

Ja, fin rubrik för en gångs skull.
Har dock även uppfattat en del andra svagt positiva recensioner - i den mån någon vågar. Det är väl ändå trots allt [b]Camilla Läckberg som styr över det sociala tidningsklimatet?[/B

Jag tror väl inte riktigt på konspirationer. Eller så är jag inte insatt?
Ja, men jag tyckte överskriften var så riktig.
För det är ju vad det kokar ner till.

Han har inte begått något brott i lagens mening.
Vilket man skulle kunna tro med tanke på drev och uppmärksamhet från media o sociala medier.
Shit happens ibland i alla våras liv.
Och det är alltid lätt att vara efterklok. - Jag borde inte gjort det och det.
Hur många gånger har man inte ångrat dumma misstag man gjort?
Men man lär sig och traskar vidare. Vad ska man annars göra?
.
Citera
Igår, 00:01
Medlem
Citat:
Jag tror väl inte riktigt på konspirationer. Eller så är jag inte insatt?
Ja, men jag tyckte överskriften var så riktig.
För det är ju vad det kokar ner till.

Han har inte begått något brott i lagens mening.
Vilket man skulle kunna tro med tanke på drev och uppmärksamhet från media o sociala medier.
Shit happens ibland i alla våras liv.
Och det är alltid lätt att vara efterklok. - Jag borde inte gjort det och det.
Hur många gånger har man inte ångrat dumma misstag man gjort?
Men man lär sig och traskar vidare. Vad ska man annars göra?
.
Jag har aldrig heller varit benägen att tro på konspirationer. Och jag har aldrig brytt mig om Camilla Läckberg övht.
Men så la CL häromdagen upp ett inlägg på instagram om CJ, hennes advokat och en tidslinje - ämnad att bevisa MZ fel. Då förstod jag för första gången att dessa "tjejer" kör med det fulspel som gagnar dem bäst, eftersom de tror vi är lite korkade. Och tyvärr med all rätt. Många köper, rakt av, vad de säljer. Förlåt säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in