2026-09-03, 19:47
Medlem
Det här kommer sänka SD totalt. Vi ser återigen att de inte är ett seriöst parti. Fortfarande för mkt skandaler och konstiga figurer i partiet för att tillåtas ingå i en regering. Uffe måste stoppa SD från att ingå i regering.
Citera
2026-09-03, 19:48
Medlem
Löjligt hela, grejen får man inte hålla på ryssland eller. Jag hejar på Ukraina men klart flk ska få heja på ryssland eller ha vänner där. Det här fan barnsligt.
Citera
2026-09-03, 19:50
Medlem
Nej, hon har gått på Harvard, älskar Amerika🙂. Kom igen SD-troll.. ni måste ha bättre koll.

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, Magdalena Anderssons älsklingsland. Där har du demokrati i sin renaste form, enligt henne. Hon vet. Hon är skolad där.
Citera
2026-09-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Löjligt hela, grejen får man inte hålla på ryssland eller. Jag hejar på Ukraina men klart flk ska få heja på ryssland eller ha vänner där. Det här fan barnsligt.

??? Absolut inte.. Ryssland är en diktatur som vi inte skall beblanda oss med. Rysslandsvänner är ett hot mot vår säkerhet.
Citera
2026-09-03, 19:51
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:

Det känns alltså okej för dig ifall det visar sig att en tjänsteman (ej politiker) som sitter som politiskt sakkunnig i konstitutionsutskottet har tydliga kopplingar till Ryssland och sympatiserar med Putin?
Citera
2026-09-03, 19:52
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:

Och att lögn-Expo används visar bara hur stor desperationen är?
Citera
2026-09-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Det här kommer sänka SD totalt. Vi ser återigen att de inte är ett seriöst parti. Fortfarande för mkt skandaler och konstiga figurer i partiet för att tillåtas ingå i en regering. Uffe måste stoppa SD från att ingå i regering.
Nej det kommer det inte. Det är en jävla person inom partiet, uteslut horungen och gå vidare.
Citera
2026-09-03, 19:53
Medlem
Nej, svenska Riksdagspartier som vill vara trovärdiga, och faktiskt skydda Sverige, måste ta avstånd från Rysslands angreppskrig.
Citat:
Citera
2026-09-03, 19:53
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Intressant. Jag tycker det var bra att de allierade vann kriget men barnsligt att dra upp huruvida Jimmie heilade på torget eller inte
Citera
2026-09-03, 19:55
Medlem
Det spelar ingen roll vilka som avslöjat detta.. Sakförhållanderna är problematiska, och typiskt SD
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Och att lögn-Expo används visar bara hur stor desperationen är?
Citera
2026-09-03, 19:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Nej, hon har gått på Harvard, älskar Amerika🙂. Kom igen SD-troll.. ni måste ha bättre koll.
S oförklarade fascination för diktaturen DDR

Varför valde Magdalena Andersson att studera just i diktaturen DDR? Daniel Schatz har sökt i Stasis arkiv, men får gå till Socialdemokraternas historia för att hitta svaret.
https://www.100.se/artiklar/debatt/s-ofoerklarade-fascination-foer-diktaturen-ddr
Citera
2026-09-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Är ganska säker på att vänsterns jihadistkompisar har haft ihjäl fler svenskar än vad högerextremister har haft dom senaste åren?

För säkerhets skull vill jag understryka att jag avskyr all form av extremism. Vänster höger samma skit. Skillnaden är obefintlig mellan dom.

Då är du dåligt påläst. 3 svensk och svenski-sraeliska medborgare (dubbelt medborgarskap) har dödats av palestinska aktivister, jihadister eller andra motståndmän, alla på ockuperad mark, minst 1 av dessa var själv en del av den berömda folkmordarmen IDF och dödades när han stod post i en miltär checkpoint på det illegalt ockuperade Västbanken.

Om vi istället tittar på svenska medborgare som dödats av israeliska grupper och den israeliska statens trupper så är det betydligt fler , minst ett tiotal ,exempelvis Folke Bernadotte (Sveriges konungs farbror) och FN major Bo Roland Plane, systrarna Naval,4år och Sila1,år osv osv.

Hur vida dessa svenskars banemän var högerextremister eller inte får var och en undersöka på egen hand, det är inte bara högerextremiska israeler som mördar civila

Ontopic
Att en SD politiker har samröre med främmande makt är inget chockerande, det har i stort sett samtliga av våra politiska makthavare, ryssvurmandet i SD är förvisso problematiskt men knappast lika problematiskt som att hela riksdagen var med och sålde ut det sista av svensk suveränitet till främmande makt genom DCA avtalet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in