2026-09-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Har SVT många artiklar om Yakira Pulido Moreno? Varför inte det?

Bli smartare eller flytta till Somalia eller något. Är så jävla trött på er som bara fördummar och förstör det här landet.
Citera
2026-09-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
SD vill samarbeta med andra ryssvänliga
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/sd-redo-for-samarbete--med-ryssvanliga-partier/
Man kan tro att du jobbar på Aftonbladet när du sätter Rubriker. Man får intrycket av att SD söker direkt samarbete med Ryssland. När innehållet i själva verket handlar om något helt annat.
"Sverigedemokraterna är nu redo att söka samarbete i EU även med mer ryssvänliga partier långt ut på högerkanten. Däribland Le Pens parti Nationell Samling"
Att SD söker samarbete med andra partier i Europa som har samma syn på invasionen av muslimer, skulle det vara något att skriva rubriker om?
Citera
2026-09-03, 18:15
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Om nån redan bestämt sig för att rösta på SD, så lär inte vaga kopplingar till nåt Ryskt kulturevenemang utan bevis ändra på det.

Om man dessutom är emot Ryssland, så lär man ju vara ännu mindre benägen att rösta rödgrönt, när man vet om att en röst på MP är en röst på att göra oss beroende av Rysk gas, precis som vi redan sett under de 16 år MP satt i regering, samt hur deras kollegor i Tyskland die Grüne hanterade den Tyska kärnkraften och Nordstream som dessutom beviljades efter Rysslands invasion av Krim 2014.

Sedan när har MP propagerat för rysk gas? Som för övrigt är en minimal del av den svenska energimixen, under 2% av den svenska konsumerade elen har fossilt ursprung.
Citera
2026-09-03, 18:16
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-tjansteman-i-riksdagen-sprider-proryska-budskap

En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.

– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.

– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.

EXPO: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!

Inget nytt under solstrålarna, allt är som vanligt. Vi som varit med ett tag vet att SD före kriget i Ukraina supportade Putin och favoriserade fascistregimen i Ryssland.
Även apor förstår att ett partei som aktivt stöttar Orban och diverse kryptofascister har Putin- kollaboratörer, känslan för demokrati är inte färsk om man säger så.
Citera
2026-09-03, 18:17
Medlem
ReedMes avatar
Oj, nu är vänsternazisterna mer än lovligt panikslagna. Otaliga gånger har man försökt kladda rysstämpeln på SD. Även Vinmaggan har kommit med gliringar åt det hållet.

Men fakta talar för sig själva i en undersökning om hur våra partier röstat i EU gällande Ryssland mellan 2019 och 2022. Det är givetvis vänsterpartierna som är mest ryssvänliga som dom kommunister dom innerst inne är. Dom har alltid stått på god fot med landet i öster.
Av de åtta svenska partierna har Sverigedemokraternas parlamentariker haft, vad Votewatch kallar, den största bestämdheten gentemot Ryssland och i omröstningarna röstat för de mer kritiska alternativen i 93,7 procent av fallen.

– Sverigedemokraterna har länge haft en kritisk hållning till Rysslands auktoritära styre och landets imperialistiska agerande och vi är därför inte förvånade över studiens resultat, säger EU-parlamentariker Charlie Weimers (SD) till Europaportalen.

Han kritiserar samtidigt ”särskilt Centerpartiet och Socialdemokraterna, men även många medier” för att gett en felaktig bild av Sverigedemokraternas hållning gentemot Ryssland.

Tätt efter Sverigedemokraterna kommer Kristdemokraterna och Moderaterna.
........
Sverigedemokraterna 93,7%
Kristdemokraterna 93,1%
Moderaterna 92,5%
Liberalerna 83,2%
Centerpartiet 82,6%
Miljöpartiet 81,3%
Socialdemokraterna 75,5%
Vänsterpartiet 54,7%
https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-minst-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Citera
2026-09-03, 18:18
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Om det stämmer är det här en bomb i valrörelsens slutskede, då har tidölaget haft rysk infiltration ända in i regeringens innersta krets utan att Karl Oskar Bohlin eller Ulf Kristersson eller nationella säkerhetsclownen lyft ett finger. Extremt oroväckande.

Hade vi haft kvar klåparen Landerholm så hade FSB inte behövt anstränga sig särskilt mycket. Fy fan vilken blemma den affären var.

Extremt oroväckande och nedslående. Jag hade typ bara en politisk fråga som jag var intresserad av på riksplan i år och det var att Pål Jonsson skall få fortsätta som försvarsminister. Men i det här läget vettefan om det går att motivera med tanke på att SD då skall kräva ministerposter. Jävla skit.
Citera
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Man kan tro att du jobbar på Aftonbladet när du sätter Rubriker. Man får intrycket av att SD söker direkt samarbete med Ryssland. När innehållet i själva verket handlar om något helt annat.
"Sverigedemokraterna är nu redo att söka samarbete i EU även med mer ryssvänliga partier långt ut på högerkanten. Däribland Le Pens parti Nationell Samling"
Att SD söker samarbete med andra partier i Europa som har samma syn på invasionen av muslimer, skulle det vara något att skriva rubriker om?

Att SD söker samarbete med ryssvänliga är dock uppenbart 100% sant. Samma typ av brist på principer och värnande om svenska rikets säkerhet får man förmoda är anledningen till att SD också tillåtit ryss-apologeter att verka i partitoppen utan åtgärd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
jag har varit som du..jag hatar fortfarande ryssland i varenda cell i kropen..
men tycker de har varit för mycket skit sista tiden med SD, särskilt i jakt och vapenfrågan som fick mig bort..men att Jimmie för några år sedan inte ville välja mellan 2 idioter...Trump eller Putin...
satte nog min världsbild helt upponer..
Jag hatar både trump o putin, men måste jag välja så blir det ryssland och putin som ska dö
Men för helvete, det var en pest eller kolera fråga SVT gav honom, enbart för att sätta dit honom. Har du inte förstått det? Om du inte har så ska jag ge dig en liknelse.
"Vad äter du helst? Hundbajs eller människobajs?" Inte en helt enkel fråga eller hur?
Citera
2026-09-03, 18:19
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
men va, har läst i tråden o inte sett någon namngiven

Det nämns i avslöjandet men även i detta inlägg t.ex: (FB) JUST NU: EXPO avslöjar med SVT: SD-tjänsteman i riksdagen sprider proryska budskap!
Citera
2026-09-03, 18:20
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Om det stämmer är det här en bomb i valrörelsens slutskede, då har tidölaget haft rysk infiltration ända in i regeringens innersta krets utan att Karl Oskar Bohlin eller Ulf Kristersson eller nationella säkerhetsclownen lyft ett finger. Extremt oroväckande.

Ja, det här är väl ändå helt klart SÄPO:s jobb…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersson42
En till som egentligen är för dum för att vara medborgare. Lär dig hur saker fungerar i Sverige eller flytta härifrån.

Upplys mig, du vise
Citera
Medlem
Säpo uppger att dom inte bedriver någon förundersökning i ärendet så case closed.
Alltså bara något som vaskats fram nu inför valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in