2026-09-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-tjansteman-i-riksdagen-sprider-proryska-budskap

En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.

– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.

– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.

EXPO: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!
Det känns som det är en fråga för SÄPO. Och man ska naturligtvis ifrågasätta hur personen lyckats ta sig in där. Har partier rätt till att låta SÄPO kontrollera sin personal?
Citera
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
SVT jobbar med kommunisterna på Expo? Detta är extremt allvarligt eftersom det är skattepengar det handlar om. Eller är vi kommunister nu helt plötsligt? Landsförräderi deluxe på SVTs personal. Arkebusering!

Vadå ”jobbar med expo”? SVT rapporterar vad Expo har upptäckt, det är allt.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Vänstertrollen går i taket.

Ja det är en enskild person som givetvis ska kastas ut ur partiet.

Samtidigt så verkar man inte bry sig om att Vänsterpartiet kryllar av terrorsympatisörer och Islamister.

Tråden förtjänar inte att ligga högst upp.

Nja, det handlar omen i raden av personer som har uppvisat samma tendenser.
Det handlar också om att detta har kunnat pågå i nästan tio år eller längre utan att någon har reagerat.

Folk behöver bli bättre på att ställa krav på politiker och inte ge dem sin blinda tillit. Det gäller särskilt för partier som står en närmast, för de kommer ha lättast att lura dig.
Citera
2026-09-03, 18:05
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja det normala borde ju vara att man blir oroad av själva händelsen som renderar rubrikerna.

SD:s väljare är allt annat än normala, det blir väldigt tydligt här.
Citera
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Enligt Expo har SD:aren "även en nära relation med en SD-topp, som beskrivs som en central person för Tidösamarbetet".

Vem är det?

Åkesson. Han bjöd in henne på sitt bröllop.
Citera
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Ja det är en enskild person som givetvis ska kastas ut ur partiet.
Kommer det hända?

Partitoppen och Mattias har trivts med Polina Malashevitj.
Citera
2026-09-03, 18:06
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Jag röstar på SD, men avskyr Ryssland och vill inte det landet något gott. Har aldrig märkt att det är någon i min SD krets som ger lovord till Ryssland. Men rövhål finns det överallt.

jag har varit som du..jag hatar fortfarande ryssland i varenda cell i kropen..
men tycker de har varit för mycket skit sista tiden med SD, särskilt i jakt och vapenfrågan som fick mig bort..men att Jimmie för några år sedan inte ville välja mellan 2 idioter...Trump eller Putin...
satte nog min världsbild helt upponer..
Jag hatar både trump o putin, men måste jag välja så blir det ryssland och putin som ska dö
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Expo är väl inte heller statligt ägt?

Nej men statlig media använder dem som källa. En notorisk, vänsterextrem organisation.
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hade du resonerat på samma sätt om en tjänsteman hos Vänsterpartiet hade avslöjats som ryssvän?

Nå...?

Men det finns ju inga sådana!

Apropå infiltration: Ett stort problem med V är istället deras samarbete med palestinierna som rattar V och med vänsterpartister i Rosenbad skulle vi få en direktstyrning in i regeringskansliet från Ramallah. DET är ett allvarligt problem.
Citera
2026-09-03, 18:07
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Åkesson. Han bjöd in henne på sitt bröllop.

men va, har läst i tråden o inte sett någon namngiven
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dintokstolle
Rubriken/skandalen här borde vara att SVT samarbetar med en vänsterextrem tidning.

En till som egentligen är för dum för att vara medborgare. Lär dig hur saker fungerar i Sverige eller flytta härifrån.
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Det är bara din åsikt. För oss demokratiskt lagda är SD:s kopplingar till Ryssland minst sagt allvarliga.

Struntprat. Illasinnad propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in