2026-09-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samcherr
"– Om det stämmer så är det allvarligt."

Intressant och klassisk horsverigejargong.

Uppenbarligen får man inte tycka vad man vill utan man måste vara pro Ukraina.

Till och med Ukrainas befolkning är trötta på sin clown till president. Men vi skattebetalare förväntas förlänga hans krig och stötta det.

Riktigt pinsamt.
Så vitt jag vet får man tycka vad i princip man vill i Sverige.

Men man får inte vara så känslig att man inte tål granskning om man ifrågasätter folkrätten eller ifrågasätter angripna länders rätt att försvara sig mot invasion från andra länder.
För oss nationalister är detta en självklarhet.
Citera
2026-09-04, 15:09
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Ett parti som styrs av Israel, har nog inga problem med att ryssen får vara med och påverka lite också.

Hur folk kan rösta på SD, och tro att dom gör allt för Sverige? En röst på SD är en röst på judarna. Samma judar som förstört Sverige med massinvandring, privatisering och globalisering.

Hej pölstryne,
du vet om att Ryssland är Irans främsta bundsförvant? Samt snart sagt alla andra skurkstater och tredje-världen-länder där man i likhet med dig varje kväll runkar sig till sömns till fantasin om en värld utan judar. (Förmodligen eftersom man själva är så förbannat misslyckade).
Men logik är ingen stor grej i er värld, sant.
Citera
2026-09-04, 15:12
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Man kan avstå från båda
Man behöver inte välja

Men INGSOC vill att det här ska vara ett val du måste göra. Det är ju självklart en falsk dikotomi.

Jag spyr på Engelsk Fabianism.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-04 kl. 15:19.
Citera
2026-09-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jepp! Glöm bara bort de minst lika allvarliga om inte värre islamistkopplingarna som både sossarna och vänstern har.
Gräver man för övrigt hos vänstern, så kommer man garanterat hitta både en och två pro-ryssar.
Det enda som är lite förvånande är att man överhuvudtaget låtet en ryss arbeta i riksdagen, men antar att det handlar om att man inte får diskriminera invandrare utifrån var de kommer ifrån och vem har liksom drivit igenom den lagen?

Lösningen är att inte rösta på extremisterna i vare sig SD eller V.
Citera
2026-09-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ingen aning om det finns någon sån lag, med "får" menar jag att det är skäl för avsked tydligen.

Intressant om det finns någon i Riksdagen som fått välja mellan t.ex Trump och Putin.
Vad väljer du, Trump eller Putin? Pest eller kolera?

Sprider du rysk desinformation så är det självfallet skäl för avsked i ett politiskt parti. Förstår att det smärtar er vatniks 😉
Citera
2026-09-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie

Men man får inte vara så känslig att man inte tål granskning om man ifrågasätter folkrätten eller ifrågasätter angripna länders rätt att försvara sig mot invasion från andra länder.

Så vitt jag vet får man ju inte det. Det bevisade du ju även också?

Så eftersom att de är angripna men styrda av en clown som förespråkar evigt krig för att kunna sitta kvar i makten så behöver jag stötta honom och ukraina? Hur jävla dumma är svenskar? Detta kostar oss pengar. Fuck no att jag stöttar Ukraina pga ett skitnarrativ från obildade idioter.

Rätt att försvara sig och folkrätten är också en helt annat diskussion som jag inte ifrågasätter btw.
Citera
2026-09-04, 15:19
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-tjansteman-i-riksdagen-sprider-proryska-budskap

En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.

– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.

– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.

EXPO: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!

Någon mer än jag som är jävligt trött på att betamän av alla schatteringar och slag, om och om igen faller för 180 cm långbenta rysskökor med kuksugarexamen från FSB.

Har de ingen självrespekt och är så desperata efter kussimurra att de inleder relationer med dessa själlösa knullmaskiner med informationsinsamlingsuppdrag.

Idiotisk omständighet och förstås lika förutsägbart att avslöjandet kommer just nu.
Senast redigerad av medelklassman 2026-09-04 kl. 15:21.
Citera
2026-09-04, 15:19
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Artikel i vänstertidningen ETC idag. Citerar slutklämmen:

Citat:
Detta är ingen spionstämpel, det är viktigt att poängtera, men med tanke på bakgrund och nu avslöjande kopplingar och uttryckta åsikter – de är inte entydiga, hon har även varit kritisk till Rysslands krig, speciellt i närtid – borde varningsklockorna klämta för alla.

Åkesson säger till SVT att han vill få klarhet i det som Expo uppdagat. Men:

– Vi får titta på det här och reda ut det här men vi har tid på oss.

– Jag ser ingen panik med det här.

Som om han inte noterat bombdrönare i Leipzig.

Som om han inte alls förstår hur aktivt Ryssland försöker penetrera andra stater – och partier.
https://www.etc.se/ledare/expos-avsloejande-visar-att-sd-aer-ett-saekerhetshot-mot-sverige
Har ryss-Quislingen haft tillgång till förhandsinformation om Sveriges/Natos vapenaffärer (bla till Ukraina) är det ytterst allvarigt?
Senast redigerad av Taggad 2026-09-04 kl. 15:40.
Citera
2026-09-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Nej, varför skulle Kasslerman skryta om det?

Endast Kasslerman från Sverige åkte till Moskva. Det borde säga en del.
Det enda konstiga med den resan till Moskva var att ryssen släppte in Kasselstrand.

Kasselstrand är den som mest vill stärka Sveriges militära försvarsförmåga för att kunna stoppa ryssen, han vill ha allmän värnplikt och försvarsallians med Finland.
Citera
2026-09-04, 15:26
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Lösningen är att inte rösta på extremisterna i vare sig SD eller V.

Här ser vi syftet med INGSOC alla psyops emot både V och SD. Först islamisten som vill elda upp Simona Mohamsson. Nu det här.

Det som slår mig är att ni egentligen aldrig varit särskilt diskreta eller subtila med era operationer för att stärka bjeda mitten. Men folk i gemen är ju dumma i huvudet och låter sig skrämmas utav eran dynga. Nåväl.

Nu är dock SD ett parti som lade sig platt för Kristersson och lät han dra in oss i NATO. Och så har du Nooshi på den andra ytterkanten som konstant pudlar och viker sig för storasyster hon med i slutändan.

Så ni har ju egentligen inget att oroa er över i realiteten. Hela åttaklövern är INGSOC i slutändan när all dimma och rök i media och valrörelser väl skingrats.
Senast redigerad av DasspappretDN 2026-09-04 kl. 15:28.
Citera
2026-09-04, 15:30
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av samcherr

Så vitt jag vet får man ju inte det. Det bevisade du ju även också?

Så eftersom att de är angripna men styrda av en clown som förespråkar evigt krig för att kunna sitta kvar i makten så behöver jag stötta honom och ukraina? Hur jävla dumma är svenskar? Detta kostar oss pengar. Fuck no att jag stöttar Ukraina pga ett skitnarrativ från obildade idioter.

Rätt att försvara sig och folkrätten är också en helt annat diskussion som jag inte ifrågasätter btw.

Jo, man får tycka vad man vill.

Men man får inte nödvändigtvis sitta i riksdagen om man har vissa åsikter, och agerar utifrån sina åsikter så att man t.ex. gullar med diktatorer som utgör det största hotet mot EU och Sverige.

Jo, man kan få sitta i riksdagen om man gullar med diktatorer som utgör det största hotet mot EU och Sverige, under förutsättning att det finns ett riksdagsparti som gullar med samma diktator på precis samma sätt.

Finns det inte ett sådant svenskt riksdagsparti? Sorry. Då får du som öppet gullar med Putin tyvärr inte sitta i riksdagen.

Men det står dig fritt att gulla med ryssen i din egenskap av privatperson. Ha det så mysigt!
Citera
2026-09-04, 15:34
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-tjansteman-i-riksdagen-sprider-proryska-budskap

En SD-tjänsteman i riksdagen har under lång tid spridit proryska budskap och deltagit i kulturverksamheter med kopplingar till ryska statsintressen. Det visar en granskning från Expo.

– Om det stämmer så är det allvarligt. Då måste SD se till att den medarbetaren avvecklas, säger statsminister Ulf Kristersson (M) till Aftonbladet.

– Jag ser ingen panik med det här, säger Jimmie Åkesson.

EXPO: https://expo.se/fordjupning/den-okanda-sekreteraren-elena/

Så vad säger ni? Är SD körda nu inför valet, har S tillsammans med Expo och SVT kokat ihop den perfekta SD-skandalen i precis rätt tid?

Eller är detta bara en till distraktion? Ska vi lyssna på Expos valpåverkan? Diskutera hur rökta SD är!

Frågan om proryska kopplingar slår direkt mot Sverigedemokraternas trovärdighet. När en tjänsteman i riksdagen sprider proryska budskap och rör sig i proryska miljöer uppstår en uppenbar säkerhetsrisk. Det handlar inte om huruvida ett enskilt utspel är proryskt eller inte, utan om hur proryska intressen tillåts verka i partiets absoluta närhet.

Ett parti som vill framstå som ansvarstagande i säkerhetspolitiken kan inte tolerera proryska inslag bland sina medarbetare. Att avfärda varje proryskt spår som medieskuggning fungerar inte när proryska handlingar omvandlas till en politisk belastning för hela Tidösamarbetet.

Om SD misslyckas med att rensa ut alla proryska tendenser och proryska kontaktytor, kommer varje framtida proryskt uttalande från enskilda företrädare att utnyttjas av motståndarna. Att stoppa prorysk påverkan är därför inte bara en fråga om image, utan en ren överlevnadsfråga inför valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in