Citat:
Ursprungligen postat av
Skewie
Så vitt jag vet får man tycka vad i princip man vill i Sverige.
Men man får inte vara så känslig att man inte tål granskning om man ifrågasätter folkrätten eller ifrågasätter angripna länders rätt att försvara sig mot invasion från andra länder.
För oss nationalister är detta en självklarhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
samcherr
Så vitt jag vet får man ju inte det. Det bevisade du ju även också?
Så eftersom att de är angripna men styrda av en clown som förespråkar evigt krig för att kunna sitta kvar i makten så behöver jag stötta honom och ukraina? Hur jävla dumma är svenskar? Detta kostar oss pengar. Fuck no att jag stöttar Ukraina pga ett skitnarrativ från obildade idioter.
Rätt att försvara sig och folkrätten är också en helt annat diskussion som jag inte ifrågasätter btw.
Jo, man får tycka vad man vill.
Men man får inte nödvändigtvis sitta i riksdagen om man har vissa åsikter, och agerar utifrån sina åsikter så att man t.ex. gullar med diktatorer som utgör det största hotet mot EU och Sverige.
Jo, man kan få sitta i riksdagen om man gullar med diktatorer som utgör det största hotet mot EU och Sverige,
under förutsättning att det finns ett riksdagsparti som gullar med samma diktator på precis samma sätt.
Finns det inte ett sådant svenskt riksdagsparti? Sorry. Då får du som öppet gullar med Putin tyvärr inte sitta i riksdagen.
Men det står dig fritt att gulla med ryssen i din egenskap av privatperson. Ha det så mysigt!