Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Ursäkta??, om du inte hade rökt så mycket så det påverkat din hjärna hade du vetat och förstått att jag definitivt inte tillhör gruppen
"svärrjevenner"
Det grova misstaget från dig diskvalificerar dig för diskussion i mina ögon,
och bevisar också hur skadligt marijuana uppenbarligen är!
Jag kan inte hålla koll på alla användare här inne, med tanke på att SD och AFS har jättestor support så är det lätt att göra det antagandet
Då ber jag om ursäkt, men är du så känslig och är det så "grovt"? (Iofs skrev jag
aldrig rakt ut att du är en sk "Svärjevän")
Jag ser att du dels dömer ut mig som "rökare" (nej, jag har aldrig rökt sa jag ju. För att jag inte velat att mina pengar ska gå till att göda gäng) Har aldrig rökt vanlig tobak heller.
Så det är helt OK för dig att sätta etiketter på mig, men inte tvärtom?
Däremot har jag haft bekanta eller avlägsna "kompisars kompisar" som rökt. Jag avskydde det i yngre dar, men i mina unga vuxna år följde jag debatten i USA och insåg att det behövs en ny strategi för att dra undan mattan på gängen
Jag påpekade nyss att det finns faror med marijuana men det är inte "djävulskt giftigt", jämfört med alkohol.
Hittills har du inte bidragit med en enda källa utan enbart barnsliga gissningar utan grund och ett barnsligt påstående att jag röker (till skillnad från dig tar jag ett falskt påstående med en klackspark)
Citat:
Avslutar denna debatt med att knarkvännernas ofta använda exempel Holland, har på senare år kraftigt reducerat den drogliberala politik man hade då man insett de negativa följderna.
EDIT (tack för att du försöker ta med nån källa för en gångs skull) Är det följande du menar (När jag googlade "has the netherlands enforced stricter drug laws?")
Citat:
Designer Drugs Ban: A broad substance-group ban on new psychoactive substances (designer drugs) took effect on July 1, 2025. This updated the Dutch Opium Act to ban entire chemical families rather than playing catch-up with individual new compounds.
Shift Toward Security: The government has increased police and judiciary mandates to target organized crime, drug production, and trafficking networks.
Coffesoft Restrictions: Access to cannabis coffee shops remains restricted to registered residents of the Netherlands, though local enforcement varies by municipality.
Det rör ju dels psykoaktiva grejer, samt illegal handel. Cannabis i sig är inte förbjudet