2026-09-03, 16:50
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Så du menar att mormor, mamma och dottern skulle ha hoppat in och röjt det läget.. jo men tjenare. Lågbegåvad var det ja..

Jag säger inte att alla skulle ha gjort det.
Men någon av de måste väl ha kunnat hjälpa till ändå?

Om du ser din farsa bli slagen, går inte du emellan och står du upp för honom?
Citera
2026-09-03, 16:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Mycket jag funderar på här.....

Varför säger hon att hon blev tafsad på? Polisen säger att det inte finns misstanke om det. Vi kan släppa den biten.

Varför står tre anhöriga och glor på när de ser deras närstående bli sparkad på?

Varför har en insamling startas till förmån av familjen som ljuger i media? Hon blev aldrig tafsad på. Polisen har bekräftat att såna misstankar inte finns.

Bråket har startat med något annat helt enkelt!

- Vad döljer de? Och vad tror ni bråket har startat med? Har ni teorier?

EDIT: För någon dag sedan såg jag att mormor till dottern hade lagt ut ett inlägg på sin fb profil. Där hon uttalade sig om att det var utlänningar.

Ser inte kärringen skillnad på utländska och svenskar?

EDIT IGEN: Såg att inlägget är borta nu.
Trodde hon inte att media skulle rapportera om att det var svenska män? Jag gör ett antagande att det är därför inlägget borta
Vart står det att de att han blev sparkad på? Låt bli att tro på allt som skrivs! svårare än så är det inte.
Citera
2026-09-03, 16:54
Medlem
Citat:
Jag säger inte att alla skulle ha gjort det.
Men någon av de måste väl ha kunnat hjälpa till ändå?

Om du ser din farsa bli slagen, går inte du emellan och står du upp för honom?

Jo, jag skulle ju har gjort det och antagligen hamnat i trubbel. Men nu pratar vi om två äldre kvinnor och en yngre. Jag skulle troligtvis ha agerat om jag hade varit där, på gott och ont.
Citera
2026-09-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Båda häktade.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1490737

Sebastian Bergman
Teo Ahlstrand

...och där dog tråden.
Hm Sebastian ser ut som en rom, eller annat utländskt påbrå? Kan det stämma
Citera
2026-09-03, 17:03
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Jo, jag skulle ju har gjort det och antagligen hamnat i trubbel. Men nu pratar vi om två äldre kvinnor och en yngre. Jag skulle troligtvis ha agerat om jag hade varit där, på gott och ont.

Så, bara för att de är kvinnor kan de inte gå emellan menar du? Le@, dottern är tidigare dömd för misshandel på en kille så hon har ju inga problem med att lägga sig i eller slåss.
Citera
2026-09-03, 17:08
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:

Varför står tre anhöriga och glor på när de ser deras närstående bli sparkad på?

Ja dels tror jag att allt detta gick väldigt fort. Det var över redan innan folk riktigt hunnit ta in vad som hände.

Den fråga som också måste ställas är om BO de facto blev sparkad och stampad på, och då speciellt mot huvudet, sedan han gått i backen?
Kan låta som att ifrågasätta fakta, men fakta i det fallet kommer väl från samma källor som tidigare var 100% säkra på att dådet begåtts av invandrare. Så det gäller att inte ta något för givet i det här fallet. Tror att överraskningar kan komma när förundersökningen är klar. Fakta idag kan vara något helt annat imorgon.
Citera
2026-09-03, 17:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Det sker inom loppet av några sekunder. Går fort som fan.

Sedan kan du ju själv läsa i tråden om att folk till och med förlöjligar pappan för att han ville skydda sin dotter. De beskriver att de inte ens skulle gripa in om deras barn blev angripna. Sådan är svennen 2026. Söndercuckad, förslavad och rädd. En lydig och rädd skit som skulle hoppa från ett berg om staten sa åt de att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Om du springer dit och stoppar angriparen med våld så är du white trash, säger de i tråden.
Och är det ditt egna barn som angrips så ska ni bara springa därifrån om hon blir tafsad på, springa iväg med svansen mellan benen. Om du konfronterar sexualförbrytaren så är du white trash.

Angripen?

Du överdriver.

Närmanden var det enligt dottern. Sedan blev det slagsmål och pappan dog.

Det är allt vi vet nu.
Citera
2026-09-03, 17:16
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Två män i 20-årsåldern har under onsdagen häktats av Värmlands tingsrätt, misstänkta på sannolika skäl för dråp. Det är den rubricering som förundersökningen bedrivs utifrån i nuläget. Det finns för närvarande ingen misstanke om sexuella ofredanden i samband med händelsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/september/3/3-september-14.20-information-karlstad/
Tack så hemskt mycket. Nu kanske det slutar att överdrivas tills vi vet mer.
Citera
2026-09-03, 17:16
Medlem
Ja för 50000+ år sen kom hans förfäders från afrika så duuuuuh

Citat:
Ursprungligen postat av vera2015
Hm Sebastian ser ut som en rom, eller annat utländskt påbrå? Kan det stämma
Citera
2026-09-03, 17:21
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vart står det att de att han blev sparkad på? Låt bli att tro på allt som skrivs! svårare än så är det inte.
Bo vart väl hjärndöd eller? Ni måste väl kunna dra en egen slutsats.
Citera
2026-09-03, 17:26
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Bo vart väl hjärndöd eller? Ni måste väl kunna dra en egen slutsats.
Han slog huvudet i asfalten när han föll. Kan mycket väl räcka för att orsaka dödliga skador. Har hänt förr, flera gånger.
Citera
2026-09-03, 17:33
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Han slog huvudet i asfalten när han föll. Kan mycket väl räcka för att orsaka dödliga skador. Har hänt förr, flera gånger.
Riktigt som ni påstår,men här fanns ju tidigt vittnen i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in