2026-09-03, 16:03
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Har en insamling startats?!

Insamlingen är i skrivande stund uppe i 23 410 kr.
Insamlingen håller på i 59 dagar till och ingen målsumma är satt.
Citera
2026-09-03, 16:06
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du kan läsa tråden. Alla pratar om tafsandet som om det vore sanning. Jag skrev att jag tror på det först när jag hör ett objektivt vittne. Eller oberoende. Jag tror gubben spelat allan och får en smäll så illa att han avlider. Som jag skrev är tafsandet en efterhandskonstruktion för att skydda pappan. Jag har läst så många mål att jag lärt mig att inte tro på allt man läser. Fakta kommer förr eller senare.

Nä jag vet förståss inte men jag har känt länge nu att det är något som inte stämmer i den historia som nu tycks gälla. En del av det som nu ses som sanningar kan komma att falla platt under utredningens gång. Vi får se.
Citera
2026-09-03, 16:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Om tafsandet är efterhandskonstruktion eller inte är svårt att veta.
Däremot är den 19.åriga dottern dömd för misshandel, så helt hjälplös verkar hon inte vara.
Tydligen var det sanning enligt hela fb och flb. Har du läst kommentarerna?
Citera
2026-09-03, 16:19
Medlem
Citat:

Å andra sidan är ju du övertygad om att dottern ljuger och pappan spelade allan.. vad någon annan säger ignorerar du helt. Du är ett troll och inget annat..
Citera
2026-09-03, 16:22
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:

Har du läst vad polisen bekräftat?
Det finns ingen misstanke om sexuella närmanden.
Det finns alltså inga uppgifter.
De har gått igenom kameraövervakningen och förmodligen sett att det inte alls startat med några "närmanden" som dottern ljuger om i Media.
Citera
2026-09-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Mycket jag funderar på här.....

Varför säger hon att hon blev tafsad på? Polisen säger att det inte finns misstanke om det. Vi kan släppa den biten.

Varför står tre anhöriga och glor på när de ser deras närstående bli sparkad på?

Varför har en insamling startas till förmån av familjen som ljuger i media? Hon blev aldrig tafsad på. Polisen har bekräftat att såna misstankar inte finns.

Bråket har startat med något annat helt enkelt!

- Vad döljer de? Och vad tror ni bråket har startat med? Har ni teorier?

EDIT: För någon dag sedan såg jag att mormor till dottern hade lagt ut ett inlägg på sin fb profil. Där hon uttalade sig om att det var utlänningar.

Ser inte kärringen skillnad på utländska och svenskar?

EDIT IGEN: Såg att inlägget är borta nu.
Trodde hon inte att media skulle rapportera om att det var svenska män? Jag gör ett antagande att det är därför inlägget borta

Så du menar att mormor, mamma och dottern skulle ha hoppat in och röjt det läget.. jo men tjenare. Lågbegåvad var det ja..
Citera
2026-09-03, 16:24
Medlem
Turphiees avatar
Angående tafsandets / närmandets vara eller icke vara.
Den initiala uppgiften från dottern var att någon eller båda GM hade gjort "ovälkomna närmanden tidigare under kvällen".

Nuvarande uppgifter från polis säger att det "för närvarande inte finns några sådana misstankar ".

Jag tror nyckeln ligger i orden "tidigare" och "för närvarande ".

Dottern kan eventuellt ha upplevt närmanden som hon inte uppskattade tidigare på kvällen.
Dessa närmanden skedde inte där det finns kameraövervakning (som det gör inne på och utanför BK).
Att det "för närvarande" inte finns några sådana misstankar skulle kunna bero på att dotterns utsaga motsägs av GM och eftersom videobevis inte finns så råder ord mot ord.
Det är iallafall min teori om varför uppgifterna har figurerat men inte verkar vara föremål för utredning i dagsläget.
Citera
2026-09-03, 16:24
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Å andra sidan är ju du övertygad om att dottern ljuger och pappan spelade allan.. vad någon annan säger ignorerar du helt. Du är ett troll och inget annat..

+1
Citera
2026-09-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Den initiala uppgiften från dottern var att någon eller båda GM hade gjort "ovälkomna närmanden tidigare under kvällen".

Nuvarande uppgifter från polis säger att det "för närvarande inte finns några sådana misstankar ".

Dottern kan eventuellt ha upplevt närmanden som hon inte uppskattade tidigare på kvällen.
Dessa närmanden skedde inte där det finns kameraövervakning (som det gör inne på och utanför BK).
Att det "för närvarande" inte finns några sådana misstankar skulle kunna bero på att dotterns utsaga motsägs av GM och eftersom videobevis inte finns så råder ord mot ord.
Det är iallafall min teori om varför uppgifterna har figurerat men inte verkar vara föremål för utredning i dagsläget.

Helt riktigt, tydligen så skulle eventuellt tafsande eller obehagliga ord ha skett tidigare under kvällen.
Citera
2026-09-03, 16:26
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Har du läst vad polisen bekräftat?
Det finns ingen misstanke om sexuella närmanden.
Det finns alltså inga uppgifter.
De har gått igenom kameraövervakningen och förmodligen sett att det inte alls startat med några "närmanden" som dottern ljuger om i Media.

Utan att spekulera i dotterns utsaga, tänker jag att närmanden och sexuella ofredanden inte riktigt är samma sak. Eller likställer du dem?
Citera
2026-09-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
3 utländska = tre flyktingmigranter som sannolikt heter Muhammed och som aldrig borde varit här från första början.
De heter Sebastian och Teo. Så fel du hade
Citera
2026-09-03, 16:30
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee

Klokt resonemang. Jag reagerade även jag på "tidigare" när jag läste hennes berättelse i Aftonbladet och fick då bilden att något skett just tidigare på kvällen och att de stött ihop med samma killar igen senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in