2026-09-04, 09:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Fast det där är bara trams. Jag känner mer än en person i femtioårsåldern som utan vidare spisning gett fler än två angripare på truten, utan att vara i särkilt god fysisk form. Det beror helt på vilken våldshistorik man har. Sen kan alla ha otur och ramla och slå sönder skallen, det är inte första gången det hänt heller.
Tror inte han ramlade och slog sönder skallen och tror heller inte han kunnat ta en av de här killarna.. Visst, klart, bara min åsikt. Hur han dog kommer fram förr eller senare.

Sorgligt i vilket fall. Sorgligt att en dotter fått se sin far slås ihjäl.
Citera
2026-09-04, 09:06
Medlem
2560ps avatar
Ok, jag har dragit mig för att lägga upp denna, då det bara skulle bli massa gap om victim blaming och annat. Men efter noggrant övervägande väljer jag ändå att lägga ut den, då den faktiskt kan ha bäring på fallet. Läs förhören med L3a, nåt står inte rätt till. Om det är ett arv från faderskapet kan jag mycket väl tänka mig att dessa två startat det hela, ffa med tanke på vad som framkommit från polis och åklagare om att det inte förekommit vare sig sexuella ofredanden eller övervåld.

FUP:

https://sprend.com/download?C=1cc3fc65db7447318fc038bbaad6e9af

Giltig en vecka.
Citera
2026-09-04, 09:10
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tror inte han ramlade och slog sönder skallen och tror heller inte han kunnat ta en av de här killarna.. Visst, klart, bara min åsikt. Hur han dog kommer fram förr eller senare.

Sorgligt i vilket fall. Sorgligt att en dotter fått se sin far slås ihjäl.

Att polisen menar att "det inte gått så våldsamt till som ryktas" tyder väl iaf på det, eller nåt liknande. I övrigt håller jag med. Var ju nån "svensk" nere i Thailand häromsistens som hade ihjäl en kille med ett enda slag som tog olyckligt (finns på film). Finns tråd om det, men orkar inte leta upp den nu.

Edit: Orkade visst trots allt:

(FB) Svensk häktad i Phuket för ha dödat australisk turist (2026-02-25)

Citat:
En 29-årig svensk, Pek*us *ugui *ayar, har gripits i Patong i Phuket efter ett bråk med en 58-årig australisk man. Enligt thailändsk polis ska svensken ha slagit honom en gång i ansiktet, varpå mannen föll, slog i huvudet och senare dog på sjukhus.
Senast redigerad av 2560p 2026-09-04 kl. 09:13.
Citera
2026-09-04, 09:10
Medlem
Alkisen skyddade inte sin dotter, han lekte allan ballan och fick stryk, ger man sig in i leken får man leken tåla.
Lea berger är själv en misshandlade
Citera
2026-09-04, 09:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag erkänner bara att jag hade fel angående etnicitet återigen visar svenska ungdomar att de inte har mycket innanför pannbenet.

Jag tänker på Stenungsund och nu det här.

Verkar inte heller vara sant med antastandet som det påstods om vilket får mig att undra vad som egentligen hände?

Är det helt enkelt bara ett fyllebråk i kön på hamburgerrestaurang som spårat ut?

Oavsett hoppas jag de straffas för brottet de har begått.
Det är inte mer än rätt.

Det var någon här inne som påstods känna familjen som skrev att Mattias skyddade hans dotter ifrån ofredande men när polisen själv dementerar det får en undra vad man egentligen kan lita på?
Dottern har gått ut med att hon blivit ofredad av de här killarna tidigare på kvällen.
Antar att de möttes på burgerhaket dit alla går och det blivit konfrontation. Hur vet vi inte än.

Det vi vet är att han dog när han var ute med sin familj på en rockkonsert och två snubbar sitter anhållna för...? Glömt? Grov misshandel? han dog i alla fall efter misshandeln.
Citera
2026-09-04, 09:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Alkisen skyddade inte sin dotter, han lekte allan ballan och fick stryk, ger man sig in i leken får man leken tåla.
Lea berger är själv en misshandlade
Modigt att slåss två mot en i leken. Är det så du leker leken?
Tänkte skriva något invandrarrelaterat, men avstår eftersom det här är ett svenskt brott
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-04 kl. 09:14.
Citera
2026-09-04, 09:12
Medlem
Alkisen skyddade inte sin dotter, han lekte allan ballan och blev ägd, ger man sig in i leken får man leken tåla, lea berger är ju även hon en misshandlare.
Citera
2026-09-04, 09:13
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Dottern har gått ut med att hon blivit ofredad av de här killarna tidigare på kvällen.
Antar att de möttes på burgerhaket dit alla går och det blivit konfrontation. Hur vet vi inte än.

Det vi vet är att han dog när han var ute med sin familj på en rockkonsert och två snubbar sitter anhållna för...? Glömt? Grov misshandel? han dog i alla fall efter misshandeln.

Dråp.
Citera
2026-09-04, 09:14
Medlem
Citat:
Ok, jag har dragit mig för att lägga upp denna, då det bara skulle bli massa gap om victim blaming och annat. Men efter noggrant övervägande väljer jag ändå att lägga ut den, då den faktiskt kan ha bäring på fallet. Läs förhören med L3a, nåt står inte rätt till. Om det är ett arv från faderskapet kan jag mycket väl tänka mig att dessa två startat det hela, ffa med tanke på vad som framkommit från polis och åklagare om att det inte förekommit vare sig sexuella ofredanden eller övervåld.

FUP:

https://sprend.com/download?C=1cc3fc65db7447318fc038bbaad6e9af

Giltig en vecka.

Länken fungerar inte längre.
Citera
2026-09-04, 09:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Dråp.
Tack!
Citera
2026-09-04, 09:15
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Fast det där är bara trams. Jag känner mer än en person i femtioårsåldern som utan vidare spisning gett fler än två angripare på truten, utan att vara i särkilt god fysisk form. Det beror helt på vilken våldshistorik man har. Sen kan alla ha otur och ramla och slå sönder skallen, det är inte första gången det hänt heller.

Det här stämmer rätt väl. Min gamle boxningstränare gick i pension i år, 65 år gammal. Jag är fortfarande säker på att han hade mördat i princip nästan alla, ålder oavsett. Men så har han alltid varit i rätt bra form med. Ens fysik säger ofta, men inte alltid, mycket om en. Kolla bara på Paddy Pimblett när han inte är i tävlingsform. Går från 70 till 95 kilo på ett par veckor, och ser ut som en ballong.
Citera
2026-09-04, 09:16
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Modigt att slåss två mot en i leken. Är det så du leker leken?

Jag och en kompis såg en snubbe slå sin tjej. Min vän putte bort honom, varpå killen gav min vän en smäll. Då gav jag killen en smäll, och han stöp i backen. Inte särskilt kontroversiellt i de flestas ögon, men snubben kunde likväl dött och jag blivit dömd för dråp.

Ja, det är en sann historia och liknande förekommer antagligen typ varje helg någonstans i Sverige.
Senast redigerad av 2560p 2026-09-04 kl. 09:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in