2026-09-03, 17:18
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Omg vad kan det vara för saker?? Hon kan ju inte köpa ny telefon eller dator varje månad. Vad mer använder hon i jobbet??? Almanackor? Överstrykningspennor? Snacksbrickorna kan ju inte gå på 10000kr iaf 😬

Jag tror att hon helt missuppfattat vad hon får köpa in på företagskontot, är helt hundra på att hon ser sig själv som content och då ska nya kläder (att visa upp i trötta hauls), all mat (för hon måste ju äta), all bensin till lågprisaffärna, målarfärg etc dras av på företaget.

Sen drar hon av snacksbrickorna och godis som en egen post dvs 1000:- i månaden.

Det finns inga andra alternativ då Hanna Theorins samarbeten är EXTREMT fattiga med oftast bara den där gamla plastblomman som rekvisita.
Citera
2026-09-03, 17:22
Medlem
Man blir ju absolut inte sugen på det där serumet när det kletas på finnig smutsig hud och eksemiga ögon.
Citera
2026-09-03, 17:30
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Skrev hon nånting om L astma i Turkiet? Lite samma med hennes "grova mensbesvär" för i Turkiet kunde hon ju bada typ varje dag och vara iväg på aktiviteter. Men nästan direkt "vardagen" kom ( när k börjar jobba) så är det som att alla sjukdomar/besvär kommer🤔🫣

Så har det varit i flera år. Alla sjukdomar försvinner spårlöst när det är semester eller Kebab är långledig. Samma sekund han är åter på jobbet så tillfaller Hannas krämpor.
Jag tror hon helt enkelt får för mycket tid att tänka och har lite lagom trist, för även om det är kul med småbarn så är dom inte direkt ett intellektuellt sällskap åt en vuxen.
Citera
2026-09-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Så har det varit i flera år. Alla sjukdomar försvinner spårlöst när det är semester eller Kebab är långledig. Samma sekund han är åter på jobbet så tillfaller Hannas krämpor.
Jag tror hon helt enkelt får för mycket tid att tänka och har lite lagom trist, för även om det är kul med småbarn så är dom inte direkt ett intellektuellt sällskap åt en vuxen.

Haha.. tror du Hanna letar efter intellektuella samtal? Hon kommer googla ordet när hon läst din post 😂
Citera
2026-09-03, 17:55
Medlem
FruKrokodils avatar
Det där med kläderna- det är inte sjysst mot Lars att gå runt som ett cirkustält bara för att Hanna tycker det är "gölligt" Kläderna är inte bara otroligt för stora utan också motsatsen till lekvänliga.
Och VARFÖR köper hon kläder till femåringar när Lars är två år gammal? Som nån sa så ser tröjorna ut att passa Hanna själv.
Jag kan förstå om någon fattig ensamstående förälder behöver köpa barnkläder på secondhand och då har svårt att få exakt storlek men Hanna gör det med flit. Tror Hanna att det om två,tre år inte längre kommer finnas kläder att köpa?

Om man ska hårddra det så är detta en typ av omsorgsbrist, för det är barnets rätt att vara klädd i rätt storlek och efter väderlek.
Detta står med som en punk när socialtjänsten gör sin utredning *ping Hanna*.
Citera
2026-09-03, 17:57
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Man blir ju absolut inte sugen på det där serumet när det kletas på finnig smutsig hud och eksemiga ögon.

Det såg extremt flottigt ut. Men för 59:- på Normal så får du ingen kvalité direkt utan palmolja och glycerin är huvudingredienser.
Citera
2026-09-03, 18:03
Medlem
Steepfor4minutess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Oj vad spännande. Det är alltså därför hon har snacksbricka i alla samarbeten? Då kan hon köpa godis och chips på företaget? Och bränslekostnaden för att åka och köpa det?

Kanske det! Men bara för att hon gör content av exempelvis en snacksbricka så betyder det inte att kostnaden automatiskt blir en företagsutgift. Det är det jag tror hon kanske inte förstår.
Bränsle ja, om det krävs för att genomföra ett uppdrag. Men privata kläder, familjens mat, renoveringar, möbler, inredning och leksaker, ja, allt av vanlig konsumtion är INTE företagskostnader oavsett hur många inlägg hon postar om det.
Så när hon postar en story när hon är och veckohandlar och visar upp all mat hon köpt så betyder inte det att hela matkassen blir en företagskostnad. Det är privat levnadskostnad och det är skatteverket väldigt tydliga med.

Likadant med alla produkter hon får från olika företag, de ska beskattas till marknadsvärde oavsett om hon väljer att exponera dem eller ej. Gör hon det? 🤷🏻‍♀️
Citera
2026-09-03, 18:07
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steepfor4minutes
Kollade precis upp Hannas årsredovisning. Hon registrerade sitt AB i juli 2025 så detta är för 6 månader.

Hanna omsatte 320 114kr varav 234 892kr gått till personalkostnader. Det är i underkant 30 000kr i lön brutto, alltså 23-24 000kr i plånboken varje månad till Hanna. Eventuellt lite mindre om hon tänkt på pension, försäkringar och semesterlön.

59 369kr går till övriga externa kostnader, alltså resor, rekvisita etc. Det är 18% av hela omsättningen så det hade varit väldigt intressant att veta vad hon faktiskt köper in på företaget, för den summan är helt vild.
Är det flygbiljetter till Turkiet? Lekstuga? Jag kan tänka mig att hon gärna handlar in på företagets räkning och tror att det är affärsmässigt syfte bara för att hon gör några instagraminlägg om det. Så enkelt är det dock inte. Övriga kostnader är inte en frikortspåse för privata utgifter, så ajabaja ☝🏼☝🏼☝🏼

Andra intressanta observationer, 7 254kr råvaror/förnödenheter. Vad är det? Sockerfritt godis och snacksbrickor? Sålänge man gör en story om det så är det ok, eller hur var det nu?

98 302kr på banken men 119 991kr skulder. Hur lyckas man ha en skuld på nästan 120 000kr i ett AB som kräver 0 lagerföring, 0 fordon/maskiner, lokal eller personal som annars är ganska stora poster och skäl nog att ta banklån för att rulla igång?

Många frågor man velat ha svar på.

Det här ^^^^.
120 000 om året i rekvisita 😟?!
Nu kommer jag verkligen börja studera samarbetena och vad som kostat Hanna såpass mycket pengar att köpa in, för Hanna är nog den som gör fattigaste samarbeten av alla influensers.
Samma gamla plastblomma till allt och snacksbrickornas innehåll har hon redan dragit av som en annan post.
Och resor? Menar hon då all bensin vart hon än åker, bara hon visar upp en bild på varukorgen? Samt gratis Turkietresa?

Alltså här ligger en gigantisk hund begraven och jag hoppas att Skatteverket går igenom post för post för dessa summor är orimliga.
Citera
2026-09-03, 18:30
Medlem
Någon har frågat hur lång L är och då gissar HT på 96-97 cm, men hon köper ju kläder i gigantiska storlekar! Vet man inte hur lång ens unge är när hen är 3 år? Varför, varför köpa tröjor till femåringar som funkar när man viker upp ärmarna. Varför vika upp ärmarna, istället för att köpa i rätt storlek? Jag fattar inte hur hon/de tänker. Sen är det bara ”jag tycker”, inte vad ungen tycker/passar i/kan leka i…
Citera
2026-09-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Tror jag är sjukt beige som morsa, men vad är de för otroligt fula kläder hon köpt till Lasse?
90 talet ringde o ville hon skulle skicka tillbaka kläderna

Haha ja reagerade också på 90-tals viben. Hemska färgar och mönster.
Citera
2026-09-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Lite påfyllande i garderoben - 9 tröjor och 4 byxor!! Ungen badar ju i kläder - något svammel och 2 garderober och flytta kläder däremellan. Hon har verkligen inget liv!! Slösar pengar som om det inte finns en morgondag. Alla kläder skall vara söta eller som hon säger så j-a gulligt! Hur många jackor behöver ungen - hon är ju knappt ute??

Förstår verkligen inte hur hon resonerar med att ha 2 garderober, visst att man kan ha vissa plagg som inte används på förskolan men att ha en en hel extra garderob med kläder låter helt vansinnigt för mig 😅🙈

Men det är i och för sig ganska mycket av denna donnan som jag inte förstår mig på 🙈
Citera
2026-09-03, 19:31
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Helt rätt, kallas flashback-matte 😂😂😂

Och oavsett vad du säger om Zaras storlekar så säger HT själv att hon köpt för stora kläder. Om hon menar att hon köpt för stora kläder och ämnar att krympa dom i tvätten först ja då är hon ett geni - vilket drag av HT 🤡

Barnet är ju faktiskt fortfarande två år, det går inte att komma ifrån 🙂.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in