2026-09-03, 19:43
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Barnet är ju faktiskt fortfarande två år, det går inte att komma ifrån 🙂.
Yes, så fånigt kommentar så jag var tvungen 😂😂😂😂
Citera
2026-09-03, 19:48
Medlem
dekadentens avatar
Mitt barn är snart tre, ca 1 meter lång (kan inte få henne att stå stilla vid mätstickan...) och har 98. 116 är ju bisarrt att köpa, krymper kläderna så mycket så hade jag valt andra kläder.

Märks dessutom att Hanna inte fattar hur de leker på förskolan. Tights/mjuka jeans och långärmad bomullströja (skydd för solen, svalt och de riskerar inte att fastna i något), vindfleece om det är kallt. Jag tar ju inte på mig jättebyxor om jag ska ut i skogen, varför ska mitt barn lufsa runt i det??? Det var en fin jacka men... Kanske inget för skolgården? Mer för promenad i stan...
Citera
2026-09-03, 20:03
Medlem
Nu hänger inte jag med… men sa hon inte att hon handlade på zara när dom var i Malmö och att vi skulle få se vad hon köpt när hon kommit hem. Men hon har även beställt kläder därifrån? 🫪
Så hon köpte lite i affären och sen beställde reste? Var det därför det dröjde innan vi fick se? 🤪
Senast redigerad av PMSmordin 2026-09-03 kl. 20:16.
Citera
2026-09-03, 20:16
Medlem
Citat:
Jag tror att hon helt missuppfattat vad hon får köpa in på företagskontot, är helt hundra på att hon ser sig själv som content och då ska nya kläder (att visa upp i trötta hauls), all mat (för hon måste ju äta), all bensin till lågprisaffärna, målarfärg etc dras av på företaget.

Sen drar hon av snacksbrickorna och godis som en egen post dvs 1000:- i månaden.

Det finns inga andra alternativ då Hanna Theorins samarbeten är EXTREMT fattiga med oftast bara den där gamla plastblomman som rekvisita.
Jag håller inte koll på vad man får handla på sitt företagskonto, men om det är ens eget företagskonto varför får man inte använda pengarna till vad man vill?
Citera
2026-09-03, 20:20
Medlem
Hanna har fått frågan på senaste inlägget om hur lång Lars är och Hanna svarar att hon tror att Lars är runt 96-97 cm och vad jag läst mig till är att man antingen har 98 I kläder eller 104 om man vill ha lite Växtmån men Hanna har väl köpt 110/116?
Citera
2026-09-03, 20:49
Medlem
Steepfor4minutess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Jag håller inte koll på vad man får handla på sitt företagskonto, men om det är ens eget företagskonto varför får man inte använda pengarna till vad man vill?

Ett aktiebolag är en egen juridisk person.
Hanna äger bolaget, men inte bolagets tillgångar. Kort sagt 😅
Citera
2026-09-03, 20:50
Medlem
Citat:
Det där med kläderna- det är inte sjysst mot Lars att gå runt som ett cirkustält bara för att Hanna tycker det är "gölligt" Kläderna är inte bara otroligt för stora utan också motsatsen till lekvänliga.
Och VARFÖR köper hon kläder till femåringar när Lars är två år gammal? Som nån sa så ser tröjorna ut att passa Hanna själv.
Jag kan förstå om någon fattig ensamstående förälder behöver köpa barnkläder på secondhand och då har svårt att få exakt storlek men Hanna gör det med flit. Tror Hanna att det om två,tre år inte längre kommer finnas kläder att köpa?

Om man ska hårddra det så är detta en typ av omsorgsbrist, för det är barnets rätt att vara klädd i rätt storlek och efter väderlek.
Detta står med som en punk när socialtjänsten gör sin utredning *ping Hanna*.
Och om man känner Hanna rätt så kommer hon ju inte om tre år vilja använda de här, då har hon redan tröttnat och vill köpa nytt.
Men jag har misstänkt ett tag att hon har väl tillräckligt i rätt storlek och H kan inte med att köpa mera då
Hon går på nästa storlek
Citera
2026-09-03, 21:30
Medlem
https://imgur.com/a/LsVypjM

Vad i helvete pågår med håret. Hon börjar bli flint
Citera
2026-09-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discodansrock
Och om man känner Hanna rätt så kommer hon ju inte om tre år vilja använda de här, då har hon redan tröttnat och vill köpa nytt.
Men jag har misstänkt ett tag att hon har väl tillräckligt i rätt storlek och H kan inte med att köpa mera då
Hon går på nästa storlek
Hon säger att dom passar om hon viker upp dom. Snyggt att vika upp byxor med volanger längst ner! 🙄
Citera
2026-09-03, 21:54
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
https://imgur.com/a/LsVypjM

Vad i helvete pågår med håret. Hon börjar bli flint

Proveraknaprandet kanske även om hon hävdar sköldkörtel.
Citera
2026-09-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiskussionFlykting
Proveraknaprandet kanske även om hon hävdar sköldkörtel.
Jävla fult i alla fall men bra försök att försöka täcka över pannan med luggen 😅

Påminner mig om Aunt Gladys
Senast redigerad av Barahartillfalligt 2026-09-03 kl. 21:58.
Citera
2026-09-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Alltså tröjor för 5-åringar... 😂😂😂😂

Är hon inte klok? "Går bra att använda nu om vi viker upp ärmarna men byxorna jag köpt för 4-åringar är för långa"

VARFÖR KÖPER DU INTE KLÄDER I RÄTT STORLEK TILL DITT BAAAAAAARN??? 🤡

Hon kanske förbereder kläder för några år framåt så Lars kan va göllig när mamma H sitter i finkan för alla bidragsbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in