2026-09-02, 23:11
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja men hm... Mest skada kanske är svårt att avgöra? De slagen innan som BO ev fick kan ju ha bidragit till att sista slaget blev ett för mycket. Även om det sista kanske inte var "värst"? Om en nu ska utgå från teorin att det ev fanns en tredje person med.

Om det var en tredje med hoppas jag verkligen de får tag i honom.

När folk dör eller blir riktigt allvarligt skadade av ett knytnävsslag är det oftast inte själva slaget som orsakar den allra värsta skadan utan när den knockade personen helt utan styrsel ramlar i backen och slår i bakhuvudet med full kraft. Om BO fick ett slag som gjorde att han direkt dråsade i backen och slog i huvudet vid fallet så kan det utan tvekan vara helt tillräckligt för att orsaka dödliga skador. Så det slag som orsakar fallet är i de allra flesta fall också det värsta vad gäller faran för död eller riktigt allvarlig skada.

Ja den eventuella tredje mannen måste väl ha setts av både folk och den övervakningskamera som påstods finnas vid den aktuella platsen.
Citera
2026-09-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag tänkte snarlikt som dig gällande fokusförflyttning. Och å andra sidan kan vittnen minnas olika aspekter av en och samma händelse. Och se olika saker.

OM det fanns en tredje person tänker jag även att polisen redan skulle fått information om det. Och kanske i sådana fall också skulle ha gått ut med att de söker en tredje misstänkt.

Övervakningskameror eller annat filmat material tillsammans med vittnesmål kommer säkert kunna visa hur många som var inblandade.
Ja det kan vara så att det var flera som gick tillsammans men att endast två anföll. Det kan ha varit en av de gripna som jag såg springa iväg. Som sagt jag var i chock och trött & lite berusad efter en utekväll. Försöker inte försvara dessa idioter på något sätt och vis.
Citera
2026-09-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsidethewall
Ja det kan vara så att det var flera som gick tillsammans men att endast två anföll. Det kan ha varit en av de gripna som jag såg springa iväg. Som sagt jag var i chock och trött & lite berusad efter en utekväll. Försöker inte försvara dessa idioter på något sätt och vis.

Hur ska du ha det? Du skrev först att de två nu häktade stannade kvar på brottsplatsen medan en tredje som utdelade slaget sprang iväg? Om du lider av traumatisk amnesi bör du inte ens yttra dig. Vad är ditt syfte med att uttala dig om något som du inte ens kommer ihåg? Den här tråden skulle antagligen ha mer behållning av berättelsen när Karl-Åke från Västerbotten lagade sin spinnrock än dina dissociativa inlägg från en händelse som du var för trött, chockad och berusad för att komma ihåg.
Citera
2026-09-02, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Att han är död beror på att han är lika korkad som dig! Om det nu är sant att dom "tafsade" hade det varit bättre att gå där ifrån. då hade han varit i livet och hans dotter och familj mått mycket bättre. Att ger sig in i ett slagsmål med två steroid tonåringar på fyllan är som begå självmord. Idioter!

Vad i helvete sitter du och skriver? Om någon eller några idioter gör ovälkomna närmanden mot min dotter kommer de givetvis få höra ett och annat. Den förälder som inte har en instinkt att skydda sina barn borde aldrig ha blivit förälder.
Citera
2026-09-02, 23:55
Medlem
Det finns en tredje person häktad.
Den personen borde bli åtalad i morgon eller fredag om han inte är avförd från utredningen och frisläppt.
Jag stod och kramade dottern länge i dag.
Vi grät båda två.
Jag har en ganska bra bild av vad som skett och hur det skedde.
Det är inget jag tar upp här.
En av er har skrivit att enligt dotterns utsaga så har detta hänt.
Sedan spårade personen ut med en massa antaganden.
Jag kan garantera att den personen inte har hört dottern eller hennes utsaga.
Då skulle inte personen komma med en massa antaganden i texten.
Visa respekt och kom inte med en massa antaganden.
Citera
2026-09-03, 00:04
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Det här är så sjukt, i ett sunt samhälle skulle han skakat galler sedan i januari i minst 10 år framåt och inte haft möjlighet att mörda någon i Karlstad helgen som gick.
Har sagt det förr, vi behöver mycket billigare fängelseplatser och mycket strängare straff.
Varför i helvete daltas det med kriminella?

Jag skapde denna tråd, (FB) Hur känns det att jobba för en av sveriges mest korrupta samhällsorganisation?, en av mina bästa trådar på FB. Det är något som pågår i rättssystemet som gör att grova kriminella alltid får låga straff så det kommer ut så fort som möjligt. Det är något mycket sjukt i sveriges rättssystem och dess tjänstepersoner.

Folk som jobbar inom rättssystem letar alltid med ljus och lykta efter förmildrande omständigheter, inklusive åklagare.
Citera
2026-09-03, 00:04
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlstadgrabben
Det finns en tredje person häktad.
Den personen borde bli åtalad i morgon eller fredag om han inte är avförd från utredningen och frisläppt.
Du menar att det skulle finnas en tredje person anhållen nu, och att åklagaren får bestämma sig om han ska begäras häktad , imorgon eller senast fredag?
Citera
2026-09-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outsidethewall
ingen aning tyvärr
Det är en tredje person häktad.
Den personen borde bli anhållen senast fredag om han inte blivit avskriven från ärendet.
Citera
2026-09-03, 00:13
Medlem
upplysas avatar
Citat:
Den personen borde bli anhållen senast fredag om han inte blivit avskriven från ärendet.

Finns ingen tredje person häktad i dagsläget.
Citera
2026-09-03, 00:13
Avstängd
Citat:
Det gjorde han med all säkerhet då rubriceringen är dråp.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Vad i helvete sitter du och skriver? Om någon eller några idioter gör ovälkomna närmanden mot min dotter kommer de givetvis få höra ett och annat. Den förälder som inte har en instinkt att skydda sina barn borde aldrig ha blivit förälder.

Ja det är helt uppåt väggarna det som Alicia påstår. Men det är hennes uppriktiga åsikt.

Jag tror att åsikten grundar sig i minst en av två saker, om inte båda.

1. Personen är själv inkapabel att gripa in och en mycket rädd och liten individ. Så den idiotförklarar alla som är en motsats. Dvs de som kan gripa in för att de har våldskspitalet, eller de som BO som helt enkelt bara är modigare än fegisarna. Och då måste fegisarna nedvärdera den modigare individen.

2. Personen saknar grundläggande empati och dessa beskyddarinstinkter som tillkommer. Barnen är en ägodel och man riskerar inte sitt liv för en saks skull.

Många svenskar är sä jävla tragiska idag att man har lust att göra kalsong/trosrycket på de. Man lyfter upp de och säger ä: ska du sluta vara en liten pussy... Då säger de: Ja, bara släpp ner mig...

Självklart skulle vilken normal människa som helst göra som BO och riskera sin egen säkerhet för sitt barn eller sina föräldrar. Om en två killar står och tafsar på ens dotter, tro fan att det smäller då. Och även om det inte smäller för vissa så går de emellan och ifrågasätter beteendet. Även kvinnor gör det.

Vet någon var GM gör på sin fritid? Jobb? Yrke?? Partner? Gängkopplingar??
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-09-03 kl. 00:25.
Citera
2026-09-03, 00:16
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:

Man blir först anhållen och därefter antingen häktad eller frisläppt.
Citera
2026-09-03, 00:41
Medlem
Citat:
Det gjorde han med all säkerhet då rubriceringen är dråp.

Rubriceringen dråp har inget att göra med vem som slog först utan det faktum att en av dom avled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in