2026-09-02, 22:30
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Nu släpper han boken ”När allt faller”, som handlar om skilsmässan och hur allt började fallera mitt under Melodifestivalen 2025. Zelmerlöw beskriver hur han, samma vecka som finalen går av stapeln, säger till Janson att han vill skiljas.
”Jag berättade för dig att jag inte orkade längre, på hotellet under tävlingsveckan. Men du övertygade mig då om att vi i stället skulle andas och inte ta några förhastade beslut”.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/rrXErA/mans-zelmerlow-misshandel-otrohet-anklagelser-melodifestivalen

Fråga till de betalda och obetalda medlemmarna i CJ-klubben som är närvarande här: påstod inte er chef CJ att hon var den första som ansökte om skilsmässa? Det verkar som att MZ först äntligen ville skilja sig, och er chef, mer känd som "botox-fullface" CJ, var rädd att hon skulle behöva leva utan MZ:s pengar, så hon kom på en storslagen plan för att provocera MZ att slå henne... planen misslyckades, polisen bekräftade det.

”På filmen ser man sen hur jag börjar springa ifrån dig, tillbaka till mitt rum, och du springer efter. Några minuter senare kommer du tillbaka till hissarna, ensam. Du pratar i telefon. Inte märkbart beklämd över någon misshandlad ländrygg eller bruten nagel”.

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-det-hande-kvallen-ciara-anklagade-mig-for-relationsvald/

Måns Petter har ingen trovärdighet. Vad vi vet är bara att han har varit otrogen och våldsam och knarkat.

Resten kan man strunta i.

Vem vill vara ihop med en sådan människa?
Citera
2026-09-02, 22:35
Medlem
Rikskrim08s avatar
Nu har alltså C-kändisen MånsPetter betalat för att få ge ut sin version av en skilsmässa. MånsPetter har knarkat, supit, varit otrogen och begått psykiskt våld som har påverkat hela småbarnsfamiljen. Ingen kommer att köpa en bok av en avdankad schlagersångare som gjort rösten till svampbob fyrkant. Familjen har redan lämnat honom.

Om man mot förmodan vill läsa allt slask han ställt till med räcker denna tråd. Ingen bryr sig naturligtvis om detta egenbetalade försvarstal.

Eftervåld är tyvärr vanligt förekommande hos kränkta narcissister. Inte ens tant Ulla vill sponsra detta slask
Citera
2026-09-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I vilka sammanhang har han varit känd som MZ? Det är inte hans artistnamn eller smeknamn. Det står på vinflaskorna, är det därifrån du har fått det?
Jag skulle säga i ALLA sammanhang fram tills nu. Du vet vad initialer är för något, eller hur?
Något man använder när man vill förkorta något/någons namn.
Första gången i en text anger man hela namnet. När det är bekant för läsaren går man över till efternamnet. Därefter går det bra med förnamnet. Eller han. Eller hon. Eller initialerna.

Oavsett kallade han sig inte för Måns Petter innan idag. Sorry! 🙄
Citera
2026-09-02, 22:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Hans version av kvällen på Strawberry Hotel är väldigt intressant att läsa. Så det fanns alltså verkligen en övervakningskamera vid hissarna...

Och hon snäser åt honom: ”Slå mig då!” Och resten låter verkligen som om det var CJs egen oförmåga som ledde till att hon bröt en nagel??? Wow, det passar ju ännu bättre än jag tidigare hade trott att det var en medveten avsikt från hennes sida.

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-det-hande-kvallen-ciara-anklagade-mig-for-relationsvald/

Du är inte vettig någonstans, vad då för oförmåga, och vi vet inte om hon sade något sådant, och hur som helst är det inget man måste göra. Du vet så här, "ge mig 10 000 spänn": du kan säga nej sheannax, och en som närmar sig 40 borde kunna göra det.

Att det skulle vara någon avsikt eller kanske plan är nog inte heller bevisat - du vet, folk kan säga dumma saker ibland när de är i affekt.
Citera
2026-09-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag skulle säga i ALLA sammanhang fram tills nu. Du vet vad initialer är för något, eller hur?
Något man använder när man vill förkorta något/någons namn.
Första gången i en text anger man hela namnet. När det är bekant för läsaren går man över till efternamnet. Därefter går det bra med förnamnet. Eller han. Eller hon. Eller initialerna.

Oavsett kallade han sig inte för Måns Petter innan idag. Sorry! 🙄
Det är kul att se hur din fantasi för dig allt längre ut i de sälla jaktmarkerna. Men det är bra att alla läsare får ta del av din förmåga att fabulera.

Men du måste förstå att han sänder en signal via boken att Armstark på Flashback har haft rätt hela tiden, det ska vara MånsPetter och ingenting annat! Visa lite respekt nu och gör som han säger!
Citera
2026-09-02, 22:52
Medlem
Lite fler härliga citat från DN-artikeln https://www.dn.se/kultur/mans-zelmerlow-ger-ut-bok-om-turbulenta-aret-jag-tar-pa-mig-ansvar-for-otroheten/

"Resan från folkkär till avbokad."
[Det tyder starkt på att det inte är en frivillig frånvaro från offentligheten som trådens Bagdad-Bobbar ständigt återkommer till. Avbokad betyder nämligen att någon annan bokar av en.]

"– Jag vet inte om jag kan eller vill ta mig tillbaka till artistlivet. Men jag vet att jag vill göra kreativa saker igen."
[Det finns ju massor att välja på. Virkning är avkopplande, till exempel.]
Citera
2026-09-02, 22:56
Medlem
Citat:
Det är kul att se hur din fantasi för dig allt längre ut i de sälla jaktmarkerna. Men det är bra att alla läsare får ta del av din förmåga att fabulera.

Men du måste förstå att han sänder en signal via boken att Armstark på Flashback har haft rätt hela tiden, det ska vara MånsPetter och ingenting annat! Visa lite respekt nu och gör som han säger!
Att han tar tillbaka sitt namn Måns Petter är nog av samma anledning som färgade i USA började kalla sig själv skällsordet Negros och homosexuella män började kalla sig själv skällsordet bögar. För att göra det oattraktivt att användas av hatare och patrask.
Mao Måns är trött på att bli hånad för sina namn av hatare och patrask på FB.
Det är inte så som ni inbillar er, att han skäms över sina namn och försöker gömma undan dem. Bara att Måns är lite kortare och smidigare att använda till vardags. Plus att hans artistnamn som han använder sig av i alla sammanhang ÄR Måns Zelmerlöw. Och förkortar MZ.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-02 kl. 23:03.
Citera
2026-09-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att han tar tillbaka sitt namn Måns Petter är nog av samma anledning som färgade i USA började kalla sig själv skällsordet Negros och homosexuella började kalla sig själv skällsordet bögar. För att göra det oattraktivt att användas av hatare och patrask.
Mao Måns är trött på att bli hånad för sina namn av hatare och patrask på FB.
Det är inte så som ni inbillar er, att han skäms över sina namn och försöker gömma undan dem. Bara att Måns är lite kortare och smidigare att använda till vardags.

Då borde det passa bättre, eftersom han själv också är kort och smidig.
Citera
2026-09-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Då borde det passa bättre, eftersom han själv också är kort och smidig.
Jaha. Och? Relevans?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-02 kl. 23:09.
Citera
2026-09-02, 23:07
Medlem
Citat:

Finns inte mycket att tillägga förutom att det är Måns Petter (alltså, du får inte glömma mellanslaget). Visa respekt var det..

Din kära Ciara har svarat på dagens "händelser". En vit bildruta - med ett vitt hjärta buret av barnhänder - och texten "I pray that this schoolyear is kind to every child's heart🤍"

Och ni har mage att skriva om falskhet dag ut och in? Tror jag imploderar när som helst!
Citera
2026-09-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jaha. Och? Relevans?

Hans längd har ju diskuterats här, så jag bedömde att anknytningen var relevant. Notera att alla bilderna i DN är sådana att det är omöjligt att bedöma hur kort han är, eftersom han inte befinner sig intill någon eller något som kan fungera som jämförelse.
Citera
2026-09-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Hans längd har ju diskuterats här, så jag bedömde att anknytningen var relevant. Notera att alla bilderna i DN är sådana att det är omöjligt att bedöma hur kort han är, eftersom han inte befinner sig intill någon eller något som kan fungera som jämförelse.
Hans längd med hans namn menar du?
Jaha. De var ju intressant....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in