2026-09-02, 11:13
Medlem
https://www.dn.se/kultur/mans-zelmerlow-ger-ut-bok-om-turbulenta-aret-jag-tar-pa-mig-ansvar-for-otroheten/?utm_source=sdrn%3Aaftonbladet%3Aarticle%3A7pL5Vv

Citat:
Förra våren präglades Måns Zelmerlöws liv av en offentlig separation och anklagelser om misshandel. Han gick från folkkär till avbokad.

Nu har han skrivit om sin upplevelse i en självbiografi – som exfrun inte fått läsa på förhand.

– Jag har försökt vara minst lika självrannsakande som kritiserande, säger Måns Zelmerlöw till DN:s Matilda Källén.
Citera
2026-09-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Så nu heter han alltså Måns Petter som ett dubbelnamn?
Hans mamma (och jag) kallar honom för det. Det kanske är mamman som har skrivit boken?

DN citerar honom när han säger att han tar ansvar för otroheten. Det hade nog varit svårt att skylla den på frun...
Citera
2026-09-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vad menar du? Endast på Akademibokandeln verkar något gått snett. På Adlibris är den topp 10 och på Bokus återfinns den på första plats. Vad för hemlighetsmakeri åsyftas?

Ja och just nu är han etta på båda ✨️

Nu ser jag bara uppgång för MZ det enda som kommer att falla framöver är hans exfru instagramkonto och följarna där. Vilket redan har pågått ett tag.

Hon får väl börja jobba på att få egna följare inte bara MZ fans om någon nu är intresserad av henne förstås. Enligt skribenter som även om de hatar MZ här i tråden så har de också framfört att hon är helt ointressant.
Citera
2026-09-02, 12:04
Medlem
Måns lever som han lär och vill att alla respekterar barnen genom att inte tala och skriva om barnens förälder. Harkel och ironi.

Men har man knarkat och dubbellevt sönder sin karriär och familjeliv får man försöka skaffa sig ny inkomst till vilket pris som helst. Från mig blir det dock inget bidrag.
Citera
2026-09-02, 12:12
Medlem
Hans version av kvällen på Strawberry Hotel är väldigt intressant att läsa. Så det fanns alltså verkligen en övervakningskamera vid hissarna...

Och hon snäser åt honom: ”Slå mig då!” Och resten låter verkligen som om det var CJs egen oförmåga som ledde till att hon bröt en nagel??? Wow, det passar ju ännu bättre än jag tidigare hade trott att det var en medveten avsikt från hennes sida.

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-det-hande-kvallen-ciara-anklagade-mig-for-relationsvald/
Citera
2026-09-02, 12:29
Medlem
Kan någon förklara för den lilla pojken Måns att det är patetiskt och vidrigt att skriva en tycka synd om sig själv bok! Tror att han ska bli förlåten för sitt vidriga beteende genom denna bok? Detta försök att "rättfärdiga" sin del i det hela är bara äckligt!
Citera
2026-09-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Och tänk att allt han gjorde var att stanna i steget...(Expressen)
Den versionen är vanlig. ”Jag skulle bara freda mig med hon sprang rakt på min knytnäve”.

Kul att Andy och de andra killarna dök upp i sammanhanget. Han fick en flashback av sina mobbare när Ciara var arg….de ger nog mycket sympatier.
Citera
2026-09-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Kan någon förklara för den lilla pojken Måns att det är patetiskt och vidrigt att skriva en tycka synd om sig själv bok! Tror att han ska bli förlåten för sitt vidriga beteende genom denna bok? Detta försök att "rättfärdiga" sin del i det hela är bara äckligt!

Jag tror inte han tycker synd om sig själv eller behöver bli förlåten av främmande människor.

Däremot kan han få upprättelse för alla lögner hans helt oberäkneliga uppenbarligen falska exfru har ljugit om honom. Det kommer han få av 99.5% av befolkningen, sedan är det ju bara du och övriga MZ hatare kvar här i tråden fast er är det ju ingen som lyssnar på i alla fall.

Inledningsvis i denna historia så skrev en person gällande exfrun att "vi varnade dig från början MZ och typ nu får du skylla dig själv" kanske ligger en sanning i det med tanke på vad som nu kommer fram.
Senast redigerad av subtleoak 2026-09-02 kl. 13:12.
Citera
2026-09-02, 12:56
Avstängd
Jon10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Måns lever som han lär och vill att alla respekterar barnen genom att inte tala och skriva om barnens förälder. Harkel och ironi.

Men har man knarkat och dubbellevt sönder sin karriär och familjeliv får man försöka skaffa sig ny inkomst till vilket pris som helst. Från mig blir det dock inget bidrag.

Så här i efterhand har det kommit ut att han misshandlade Ciara, drogmissbruk, otrohet samt att han ljög för att rädda sitt eget skinn.

Att påstå att han lever som han lär är fullkomligt absurt.

Detta är uppenbart en person med grovt psykiska problem det fick offentligheten se när KAJ vann melodifestivalen istället för han tex, som har valt att på egen hand förstöra ett familjeförhållande med den mest underbara kvinnan.

Nej, Måns lever inte som han lär. Om något så skyr han undan verkligheten med drogmissbruk och otrohet, eller har gjort det åtminstone
Senast redigerad av Jon10 2026-09-02 kl. 13:19.
Citera
2026-09-02, 13:19
Medlem
Magictrixs avatar
Månzzz vet vi ju nu var notoriskt otrogen, missbrukare och rent allmänt en skitstövel. I bästa fall får man väl säga att hans beteende eskalerade över den tid han var gift. I värsta fall var tillståndet konstant. Jag läser nu i denna tråd att flera här hävdar att hans fru varit otrogen och att det var hennes fel. Samtidigt som det var Måns som visade att han ville ha ett öppet förhållande, han glömde bara bort att det inte gällde bägge två kanske?
Jag vill aldrig mer se Månzzz i ett offentligt sammanhang. Ta bort hans skitbok från mina bokhandlare tack.
Citera
2026-09-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Månzzz vet vi ju nu var notoriskt otrogen, missbrukare och rent allmänt en skitstövel. I bästa fall får man väl säga att hans beteende eskalerade över den tid han var gift. I värsta fall var tillståndet konstant. Jag läser nu i denna tråd att flera här hävdar att hans fru varit otrogen och att det var hennes fel. Samtidigt som det var Måns som visade att han ville ha ett öppet förhållande, han glömde bara bort att det inte gällde bägge två kanske?
Jag vill aldrig mer se Månzzz i ett offentligt sammanhang. Ta bort hans skitbok från mina bokhandlare tack.

Du kan nog tacka Månzzzz för att du aldrig mer kommer att se honom - att skriva den här boken är spiken i kistan för hans artistkarriär. Sorgligt att han inte är omgiven av personer som kan hjälpa honom göra kloka val. Dock så får man ju göra som man vill och därefter leva med konsekvenserna. Ska bli intressant att se vilka tv-program som bjuder in honom för att prata om boken… gissar på inget😊
Citera
2026-09-02, 13:48
Medlem
Heder till de kändisar som öppet vågar visa sitt stöd för MZ på sociala medier. Troligtvis sitter de på en stor mänsklig insikt om att ex en skilsmässa har två sidor.

De kan säkert också leva sig in i det fruktansvärda drev som MZ har varit utsatt för.

Skam till övriga som tog parti utan att ha en aning om vad som var sant eller inte. Ni borde istället be honom om ursäkt.

Ni kändisar som visar ert stöd fortsätt med det ni har ett stort stöd från folket i övrigt även om jag ser att ni nu blir hårt ansatta av suspekta personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in