2026-09-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
Undra hur skolstarten skall gå? Men underbarnet Lars kan väl redan allt! Tror skolan kommer orosanmäla om det blir för mycket frånvaro.

Om nu H undviker att lämna L på förskolan, för att H har svårt för det sociala kring det, kan man ju fråga sig hur det blir när L har skolplikt när hon är 6 år. Inte långt kvar, men hon kan fortfarande ta tag i sina problem för att göra allt för att det ska bli bra, särskilt för L’s skull.
Citera
2026-09-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grainger-13
L har inte astma ( nu skriver hon ett tillägg om det iofs) för man utreder inte "vanlig" astma på så små barn. (Men de lär ju fortsätta gå på undersökningar för det även om det skulle komma fra matt det bara är förkylningsastma).

Tror faktiskt inte ens hon har förkylningsastma. Det enda läkare som sett henne med andningsbesvär skrev inte ut några inhalationer. Alla mediciner är utskrivna baserat enbart på Hannas berättelse. De har bara sökt vård akut för andningsbesvär en gång. Lars blev aldrig inlagd och behövde väl inte ens inhalera, så man undrar ju hur ~grov~ förkylningsastma hon har 🙃 Men nu har väl Hanna fått tips om vad hon kan säga till läkaren nästa gång.
Citera
2026-09-02, 15:14
Medlem
Nej man kan inte vabba barnet pga barnet är trött?!? 🙄😒 Vab handlar ju att ta hand om barnet vid sjukdom/skada, förstår hon alltså inte det?
O sen börja veva och sucka ; det är DU Hanna som är ute o cyklar här.
Citera
2026-09-02, 15:29
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Om nu H undviker att lämna L på förskolan, för att H har svårt för det sociala kring det, kan man ju fråga sig hur det blir när L har skolplikt när hon är 6 år. Inte långt kvar, men hon kan fortfarande ta tag i sina problem för att göra allt för att det ska bli bra, särskilt för L’s skull.

Fattar inte hur hon ska fixa skolan. På förskolan är det ju inte direkt mycket interaktion med de andra föräldrarna om man vill undvika, går Lara dessutom bara 15 timmar så brukar man lämna/hämta på andra tider än majoriteten. Inga föräldramöten, inga aktiviteter som involverar föräldrarna, man kan hålla sig undan avslutningar om man vill...

Men skolan sen då? Och eventuella aktiviteter som kräver engagemang från målsman? Möten, skolresor osv. Jag är ganska obekväm i stora grupper men man får bita ihop tänker jag?

Och tack till alla som sa att man inte vabbar vid trötthet. Trodde att jag var en kass förälder där för det har aldrig fallit mig in 😂
Citera
2026-09-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Vabbar ni när ert barn sovit dåligt? 😬 Ska man det? Jag brukar säga till förskolan att hon gärna får ta en nap idag om det är så illa, men att vara hemma för det?
Beror på vad sovit dåligt innebär. Jag har absolut vabbat om mina barn sovit "riktigt" dåligt. Inte om det vaknat ett par gånger och sen somnat om utan om barnet fått väldigt få timmars sömn totalt. Har ett barn med astma så det har blivit många vabbdagar för att sömnen varit=0. Kanske inte är enl andra en okej orsak men jag vet hur mina barn fungerar utan sömn och det vill jag inte utsätta fsk personalen för😂
Senast redigerad av 2431juli 2026-09-02 kl. 15:46.
Citera
2026-09-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka

L kommer antagligen har väldigt hög frånvaro vilket också kan leda till att man blir anmäld till soc eftersom det är en skyldighet skolan har vid för hög frånvaro.
Men antagligen lär väl anmälningarna komma från "följarna " enligt henne och totalt onödiga som vanligt.
Citera
2026-09-02, 15:53
Medlem
Jag kan ju upplysa Hanna i förväg tills hon måste ta ett riktigt jobb att man inte kan sjukanmäla sig till jobbet för trötthet eller pga att man sovit dåligt heller. Det är inte en giltig frånvaroorsak.
Citera
2026-09-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Jag kan ju upplysa Hanna i förväg tills hon måste ta ett riktigt jobb att man inte kan sjukanmäla sig till jobbet för trötthet eller pga att man sovit dåligt heller. Det är inte en giltig frånvaroorsak.
Sen är det sjukanmälan max 6ggr på ett år innan det kommer krävas ett förstadagsintyg.
Citera
2026-09-02, 17:05
Medlem
Hahahaa Hanna hur gick det med plugget nu igen? Ne juste du hoppade av din nolla innan du ens påbörjade. Tror de flesta här är utbildade eller har jobb åtminstone och sitter inte hemma i flera års tid och kollar på Pippi långstrump om dagarna. Barnet borde tas från henne, hon är fan farlig och manisk usch
Citera
2026-09-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surkorv
Tror faktiskt inte ens hon har förkylningsastma. Det enda läkare som sett henne med andningsbesvär skrev inte ut några inhalationer. Alla mediciner är utskrivna baserat enbart på Hannas berättelse. De har bara sökt vård akut för andningsbesvär en gång. Lars blev aldrig inlagd och behövde väl inte ens inhalera, så man undrar ju hur ~grov~ förkylningsastma hon har 🙃 Men nu har väl Hanna fått tips om vad hon kan säga till läkaren nästa gång.
Nej, klart hon inte är sjuk eller förkyld. Det verkar mest som att hon är ”sjuk” precis de dagar Kevin jobbar och hon förväntas ta hand om sitt eget barn. Märkligt nog är det aldrig lika svårt att ställa upp när det vankas sponsring, exponering eller en möjlighet att stå där som någon jävla reklampelare.

Och sen ska hon sitta och läxa upp andra föräldrar och tala om att ”har man satt ett barn till världen så ska man göra det så”. Jo tack. Det blir ju nästan komiskt när man tänker på allt hon själv visar upp kring sitt föräldraskap – tacosfärs på morgonen, blöja hit och dit, socker i mängder och gud vet vad.

Kanske vore det faktiskt en idé att tänka ett varv innan man lägger ut varenda liten detalj om Lara och hennes förkylningsastma. Om man hela tiden publicerar privata saker om sitt barn är det knappast konstigt att människor reagerar eller blir irriterade.

Men uppmärksamhet verkar ju vara hela poängen. Vad skulle hon annars fylla dagarna med? Det verkar inte finnas mycket annat än att rapportera om Lara, hennes sjukdomar och allt som händer runt henne.

Och för övrigt: Zara Hall. Vem fan bryr sig? 😴
Citera
2026-09-02, 17:19
Medlem
Och så är hon orolig över att man ”tar upp socialtjänstens tid”. 😂 Men tydligen finns det inga som helst betänkligheter kring att ta upp vårdens tid gång på gång. Socialtjänstens tid ska man vara rädd om, men vårdens resurser verkar vara fritt fram att belasta. Idiot
Citera
2026-09-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Och så är hon orolig över att man ”tar upp socialtjänstens tid”. 😂 Men tydligen finns det inga som helst betänkligheter kring att ta upp vårdens tid gång på gång. Socialtjänstens tid ska man vara rädd om, men vårdens resurser verkar vara fritt fram att belasta. Idiot
Kan garantera att alla föräldrar tycker att socialtjänsten ska lägga sina resurser på "annat viktigare" än de själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in