2026-09-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Gå och informera dig. Du verkar sakna viss kunskap i ämnet för att ens kommentera eller ifrågasätta.
Vad anser du att jag saknar kunskap om för att få uttala mig här?
Citera
2026-09-02, 11:08
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad anser du att jag saknar kunskap om för att få uttala mig här?

Spelar du dum nu eller är du det på riktigt? Vad sägs om den allmänna vetskapen kring det du ifrågasatte.
Citera
2026-09-02, 11:13
Medlem
Citat:
Spelar du dum nu eller är du det på riktigt? Vad sägs om den allmänna vetskapen kring det du ifrågasatte.
Sluta att mumla, säg ut vad du vill ha sagt istället. Det är ingen fånig gissningslek.
Citera
2026-09-02, 11:20
Medlem
Wyrdkins avatar
Vi får se, vore synd. Kul med en kedja som inte bara ger vinst till några personer i toppen.

Här i Stockholm är COOP genomgående oerhört bra kvalitet men alltid höga priser genomsnittligt så tillsist blir det liksom Willys man handlar på ändå.
Citera
2026-09-02, 11:50
Medlem
Limma skinkbits avatar
När Nooshi och Vänsterpartiet har synpunkter på att livsmedelsbutikerna (främst ICA får man anta) gör för stora vinster och börjar prata om prisregleringar, då kan man ju istället hänvisa till Coop. Coop gör inga övervinster, faktiskt ingen vinst alls. Det är ju jättebra, handla där!
Citera
2026-09-02, 13:56
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
När Nooshi och Vänsterpartiet har synpunkter på att livsmedelsbutikerna (främst ICA får man anta) gör för stora vinster och börjar prata om prisregleringar, då kan man ju istället hänvisa till Coop. Coop gör inga övervinster, faktiskt ingen vinst alls. Det är ju jättebra, handla där!

lol du lurar ingen... Coop har såna överpriser att man alltid lämnar kassan med en tom plånbok. Och tittar man ner i påsen på de få saker man har köpt så undrar man var fan alla pengar tog vägen.

Man blir rånad på Coop.
Citera
2026-09-02, 13:59
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
lol du lurar ingen... Coop har såna överpriser att man alltid lämnar kassan med en tom plånbok. Och tittar man ner i påsen på de få saker man har köpt så undrar man var fan alla pengar tog vägen.

Man blir rånad på Coop.

Spelar du dum nu eller är du det på riktigt? Coop må vara dyrt ibland, men de har usel ekonomi. Det är ju för tusan det hela denna tråden handlar om.
Citera
2026-09-02, 14:06
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Spelar du dum nu eller är du det på riktigt? Coop må vara dyrt ibland, men de har usel ekonomi. Det är ju för tusan det hela denna tråden handlar om.

Det är faktiskt du som är dum i huvudet. Du säger det själv:

"Coop må vara dyrt ibland, men de har usel ekonomi"

De har ett kassaflöde och vinstmarginaler större än Willys men de kan inte ta tillvara på det eller hantera sina utgifter väl. Det är inte mitt eller någon annan kunds problem att de inte kan hantera sin ekonomi.

Varför ska vi handla där och stödja nollor som inte vet hur man driver ett företag eller förstår simpel företagsekonomi?

Sedan har vi det oförlåtliga och fatala misstaget att de ställde sig på Hamas-terroristernas sida. Vi är många som har slutat handla hos vidriga Coop. Mitt mål för 2027 är att Coop går i graven.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-09-02 kl. 14:12.
Citera
2026-09-02, 14:15
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Det är faktiskt du som är dum i huvudet. Du säger det själv:

"Coop må vara dyrt ibland, men de har usel ekonomi"

De har ett kassaflöde och vinstmarginaler större än Willys men de kan inte ta tillvara på det eller hantera sina utgifter väl. Det är inte mitt eller någon annan kunds problem att de inte kan hantera sin ekonomi.

Varför ska vi handla där och stödja nollor som inte vet hur man driver ett företag eller förstår simpel företagsekonomi?

Sedan skulle de aldrig ha ställt sig på hamaskramares sida. Vi är många som har slutat handla hos vidriga Coop.

Okej, du fattade inte skämtet, trots min smiley.

Jag ska försöka förklara: De så kallade matjättarna (ICA, Willys) har fått en del kritik för att deras ägare tjänar för mycket pengar, och i förlängningen suger ut oss konsumenter. Men det finns ju ett alternativ! Coop är medlemsägt. Coop har inga "giriga aktieägare", men ändå är de dyrare. Det är detta som är ironin i det hela.

Sen är både Hamas och Israel terrorister, men det är en annan diskussion.
Citera
2026-09-02, 15:24
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Okej, du fattade inte skämtet, trots min smiley.

Jag ska försöka förklara: De så kallade matjättarna (ICA, Willys) har fått en del kritik för att deras ägare tjänar för mycket pengar, och i förlängningen suger ut oss konsumenter. Men det finns ju ett alternativ! Coop är medlemsägt. Coop har inga "giriga aktieägare", men ändå är de dyrare. Det är detta som är ironin i det hela.

Sen är både Hamas och Israel terrorister, men det är en annan diskussion.

"Coop är medlemsägt"

Att det fortfarande finns folk som går på det här lurendrejeriet. Om du som medlem deläger Coop, gå in och ta en dricka och chips och gå ut utan att betala. Du äger ju Coop.

Nej, Hamas-diskussionen hör absolut hemma med Coop. De stödjer ju Hamas.
Citera
2026-09-12, 23:48
Medlem
Jag handlade på en annan stora Coop idag som jag inte varit på innan.

Dock lika öde som min vanliga.

Lite synd, för de är inte längre så dyra och de har ett bra utbud. Deras egna varor är ofta väldigt bra och betydligt billigare än andras.
Jag testade t ex deras runda bröd, Coop rågbröd, som är minst lika bra som Fazer men 30% billigare.

Jag tror det dåliga rykte de byggde upp i årtionden inte kommer tvättas bort, helt enkelt. Kvinnor som köper inköpen för familjen vill inte ses på "pinsamma" ställen. Man storhandlar liksom inte på coop, inte här i trakterna i alla fall. Coop är höjden av ocool.

Jag spår att de kommer lägga ner en majoritet av butikerna i Skåne. Det finns en del som går bra , mest pga de inte haft någon konkurrens. Men så snart det finns Willys och Ica i närheten tror jag de haft svårt locka kunder.
Citera
2026-09-13, 10:28
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag handlade på en annan stora Coop idag som jag inte varit på innan.

Dock lika öde som min vanliga.

Lite synd, för de är inte längre så dyra och de har ett bra utbud. Deras egna varor är ofta väldigt bra och betydligt billigare än andras.
Jag testade t ex deras runda bröd, Coop rågbröd, som är minst lika bra som Fazer men 30% billigare.

Jag tror det dåliga rykte de byggde upp i årtionden inte kommer tvättas bort, helt enkelt. Kvinnor som köper inköpen för familjen vill inte ses på "pinsamma" ställen. Man storhandlar liksom inte på coop, inte här i trakterna i alla fall. Coop är höjden av ocool.

Jag spår att de kommer lägga ner en majoritet av butikerna i Skåne. Det finns en del som går bra , mest pga de inte haft någon konkurrens. Men så snart det finns Willys och Ica i närheten tror jag de haft svårt locka kunder.

Min fetning

Det vore ju konstigt om Coops rågbröd, tillverkat i Estland, inte vore billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in