2026-09-13, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Min fetning

Det vore ju konstigt om Coops rågbröd, tillverkat i Estland, inte vore billigare.

Tja, vem kollar på var det tillverkas?
Citera
2026-09-13, 18:15
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tja, vem kollar på var det tillverkas?

Själv brukar jag kolla var min mat är tillverkad.
Citera
2026-09-17, 18:16
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Nu ska Coop få en ny grafisk profil Fortfarande grön färg, men en något varmare ton. Som pricken över i har man låtit reklambyrån konstruera ett nytt men snarlikt typsnitt.

Jag gick en kurs om sådant här en gång. Jag minns hur föreläsaren betonade att först förändrar man berksamheten, därefter manifesterar man det med ny logotype mm. Coop gör precis tvärtom, först ny grafik, därefter (kanske?) upphottad verksamhet.

Att byta alla skyltar kostar många miljoner.
Citera
2026-09-17, 20:00
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Nu ska Coop få en ny grafisk profil Fortfarande grön färg, men en något varmare ton.
Detta är givetvis miljoner i sjön.
Kunderna vill ha digitalt kvitto (i Kivra) och ingen ny grafisk profil!
Citera
2026-09-17, 20:17
Medlem
Citat:
Nu ska Coop få en ny grafisk profil Fortfarande grön färg, men en något varmare ton. Som pricken över i har man låtit reklambyrån konstruera ett nytt men snarlikt typsnitt.
Idioter. Som att sminka en gris.
Citera
2026-09-18, 08:14
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:

Jag gick en kurs om sådant här en gång. Jag minns hur föreläsaren betonade att först förändrar man berksamheten, därefter manifesterar man det med ny logotype mm. Coop gör precis tvärtom, först ny grafik, därefter (kanske?) upphottad verksamhet.

Att byta alla skyltar kostar många miljoner.

Helt otroligt.
Till och med jag, som inte har gått någon kurs, fattar att man inte bygger varumärke med ny grafisk profil. Ta AJ produkter till exempel. Deras logga ser att vara skapad ca 1985, om inte ännu tidigare, och de lär väl vara en av de allra största i sin bransch (kontorsmöbler, inredning för företag mm).

Det på nåt sätt typiskt för företag och organisationer med bristande verklighetsanknytning och lite för stor andel byråkrater i ledningen. Vem fan, förutom de närmast sörjande, bryr sig om ifall Arbetsförmedlingen eller Lindesbergs kommun skaffar sig en ny grafisk profil? Samma sak med Coop.
Citera
2026-09-18, 13:49
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Sedan har vi det oförlåtliga och fatala misstaget att de ställde sig på Hamas-terroristernas sida. Vi är många som har slutat handla hos vidriga Coop.
Ja, jag har inte heller handlat där sedan den dagen då jag gick mot mejerikylen för att köpa mellanmjölk och den var helt täckt med en gigantisk banderoll med texten "COOP and Hamas - United forever - October 7".
Det var i Norrköping.
Citera
2026-09-21, 17:13
Medlem
MagdaTobleronesons avatar
https://www.fri-kopenskap.se/article/view/1246623/coop_lagger_ner_butik_efter_butik_har_ar_hela_list an

Årets första stängning var Coop Torsvik på Lidingö,
den andra Coop Brunne, utanför Härnösand, den tredje Coop Skutskär,
Coop Åhus stängde under vecka 16.

Den femte stängningen gäller Coop Nybrovägen i Ängelholm, Coop Smygehamn och Coop Hagaberg ska stänga. På längre sikt ska även Coop Södertälje centrum och Stora Coop Rotebro försvinna.
Citera
Igår, 16:11
Medlem
Kontrollavgifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagdaTobleroneson
Årets första stängning var Coop Torsvik på Lidingö,
den andra Coop Brunne, utanför Härnösand, den tredje Coop Skutskär,
Coop Åhus stängde under vecka 16.

Den femte stängningen gäller Coop Nybrovägen i Ängelholm, Coop Smygehamn och Coop Hagaberg ska stänga. På längre sikt ska även Coop Södertälje centrum och Stora Coop Rotebro försvinna.
Tack för listan. För mig sitter den bakom en betalvägg.
Citera
Igår, 16:20
Medlem
avulsions avatar
Jag har inte handlat på COOP sedan de slutade sälja Israelisk frukt. Hoppas verkligen de går i konkurs!
Citera
Igår, 18:06
Medlem
MagdaTobleronesons avatar
https://dagensopinion.se/artikel/coop-om-bojkotten-vi-ar-feltolkade-om-israel/

Vi har ingen bojkott av varor från Israel.

https://pressrum.coop.se/fortydligande-kring-uppgifter-om-bojkott-av-israeliska-produkteringet-coop-beslut-om-israeliska-prod ukter/

Enligt KFs policy ska en eventuell bojkott mot handel med enskilda länder avgöras av Sveriges regering och riksdag eller EU och/eller FN. Genom ursprungsmärkning av varor ger vi möjlighet till våra medlemmar och kunder att själva ta ställning till om de vill köpa produkter från vissa länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in