2026-09-02, 10:07
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Om du menar Telias huvudkontor så är det bara googla, sen gäller det i växeln kunna föra fram vem och varför du vill prata med den personen

Googla är så klart det första man gör innan man frågar en främling på nätet. Vilket jag så klart har gjort.
Jag tar dock gärna numret av dig eftersom du har ringt det och fått hjälp. Googling ger lite spretiga resultat.
Citera
2026-09-02, 10:25
Medlem
Villys avatar
Citat:
Deras kundtjänst är så värdelös och där jobbar bara okunniga idioter, kärringar och invandrare som oftast bara förvärrar problemen.
Det verkar inte finnas några ansvariga chefer som man kan kontakta om missförhållandena.

Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med ansvariga för Tele 2 och prata allvar med dem.
Nån som vet vilka dom är och har kontakt uppgifter till dom?
[url]
Citera
2026-09-02, 10:27
Medlem
Villys avatar
Citat:
Deras kundtjänst är så värdelös och där jobbar bara okunniga idioter, kärringar och invandrare som oftast bara förvärrar problemen.
Det verkar inte finnas några ansvariga chefer som man kan kontakta om missförhållandena.

Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med ansvariga för Tele 2 och prata allvar med dem.
[url]

https://www.reco.se/tele2-ab
Citera
2026-09-02, 10:54
Medlem
Ni som klagar på Tele2 har uppenbarligen aldrig kommit i kontakt med Telias kundtjänst. Jag har stor erfarenhet av båda och Tele2 får 3 mot Telia 1 på en 10-gradig skala.
Citera
2026-09-02, 11:38
Medlem
stonedrecordss avatar
Citat:
Bredband fiberkoax fungerar bra utan problem, det är tv och deras kundtjänst som är usel.
Har inte orkat läsa hela tråden, beklagar. Men kan du lite kort förklara vad som är fel eller vad som inte fungerar, eller som inte fungerar som du tänkt eller förväntat dig?

Är aktieägare i Tele2 och kan om ärendet ligger på en hyfsad nivå trycka på uppifrån.
Ligger ärendet BÅDE hos Tele2 OCH Comviq?
Citera
2026-09-02, 11:46
Medlem
Citat:

Deras primära intresse är ju att få av dej pengar för ditt abbonemang - varje månad
Inte att leverera den tjänst som dom sålt till dej
Citera
2026-09-02, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Detta! Tele 2 är ett blufföretag. Undvik till varje pris. Det enda du vet är att du blir blåst.
Svårt när de får de kommunala bostadsbolagen att upphandla med dem. Men ja, det är organiserad brottslighet och en försmak av hur hela samhället kommer se ut om ett decennium eller två. Lite som gängkriminaliteten; det kostar ingenting i slutet när somliga aktörer är såpass organiserade att brottsligheten plötsligt är vita inkomster eller såpass organiserad att det bara är småsvinn med ett åtal eller två här och där.

Vad ska vi med lagar och regler till när människor som så fort de uppnår en maktposition emot någon svagare part, aldrig åker på konsekvenser av att bryta mot dem utan istället kan använda systemen för att orsaka skada på dem de vill eller som kritiserar dem.
Citera
2026-09-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Ni som klagar på Tele2 har uppenbarligen aldrig kommit i kontakt med Telias kundtjänst. Jag har stor erfarenhet av båda och Tele2 får 3 mot Telia 1 på en 10-gradig skala.
Har du kronfogdeskulder pga falska fakturor?
Citera
2026-09-02, 11:57
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:

Prata allvar med dem?
Vad är med idioter som du och "prata allvar" om tjänster som erbjuds.
Ingen bryr sig om dig, är du missnöjd så är det bara och lämna. Det måste vara flera tusen som lämnar innan det blir "allvar". Att sånna som du kommer och gråter gör ingen skillnad.
Jobbade själv flera år inom olika service yrken många kunder som du trodde att allt handlade om dem. Jorden snurrar runt dig och dina behov.
Citera
2026-09-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Deras primära intresse är ju att få av dej pengar för ditt abbonemang - varje månad
Inte att leverera den tjänst som dom sålt till dej

Men man betalar ju inte om det inte fungerar så vad vinner dom på det?
Citera
2026-09-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Prata allvar med dem?
Vad är med idioter som du och "prata allvar" om tjänster som erbjuds.
Ingen bryr sig om dig, är du missnöjd så är det bara och lämna. Det måste vara flera tusen som lämnar innan det blir "allvar". Att sånna som du kommer och gråter gör ingen skillnad.
Jobbade själv flera år inom olika service yrken många kunder som du trodde att allt handlade om dem. Jorden snurrar runt dig och dina behov.

Inte så kul när jag ringer hem till VD’n lr nån i styrelsen en fredag kväll när dom har middag med sina fina vänner.
Jag har fått igenom så mycket genom att jaga chefer för företag som inte sköter sig.
Citera
2026-09-02, 12:20
Medlem
Citat:
Men man betalar ju inte om det inte fungerar så vad vinner dom på det?

Dom skickar dej på inkasso och det är du som skall bevisa att tjänsten inte fungerar.

Tele2 hade 267 anmälningar till Allmäna reklamationsnämden förra året.
Dom är på ARN's svarta lista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in