Igår, 22:16
Medlem
Deras kundtjänst är så värdelös och där jobbar bara okunniga idioter, kärringar och invandrare som oftast bara förvärrar problemen.
Det verkar inte finnas några ansvariga chefer som man kan kontakta om missförhållandena.

Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med ansvariga för Tele 2 och prata allvar med dem.
Nån som vet vilka dom är och har kontakt uppgifter till dom?
Citera
Igår, 22:20
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Deras kundtjänst är så värdelös och där jobbar bara okunniga idioter, kärringar och invandrare som oftast bara förvärrar problemen.
Det verkar inte finnas några ansvariga chefer som man kan kontakta om missförhållandena.

Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med ansvariga för Tele 2 och prata allvar med dem.
Googla så får du nog fram vem som bossar över Tele 2
Citera
Igår, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Googla så får du nog fram vem som bossar över Tele 2

Inga med kontaktuppgifter
Citera
Igår, 22:29
Medlem
Citat:
Inga med kontaktuppgifter

Du får väl göra ett hembesök och ta ett ordentligt snack med dem.
Citera
Igår, 22:31
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Det är ett av de mest avskyvärda yrken som finns att sitta på kundtjänst. Förmodligen befinner sig många av dom i ställen som Spanien eller andra länder runt Medelhavet. Att partyknarka varje helg är normal standard så servicen av kundtjänsten blir därefter.

Citat:
Du kommer aldrig att kunna nå dom. Skulle du få tag i deras kontaktuppgifter så blockar dom dig direkt.
Det är ett gäng sprättar som bara vill vara ute och leva lyxliv.
Citera
Igår, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Det är ett av de mest avskyvärda yrken som finns att sitta på kundtjänst. Förmodligen befinner sig många av dom i ställen som Spanien eller andra länder runt Medelhavet. Att partyknarka varje helg är normal standard så servicen av kundtjänsten blir därefter.

Du kommer aldrig att kunna nå dom. Skulle du få tag i deras kontaktuppgifter så blockar dom dig direkt.
Det är ett gäng sprättar som bara vill vara ute och leva lyxliv.

Fatta inte hur dom kan ha kunder överhuvudtaget.
Jag har jagat dem en gång förut med viss framgång och nu är det dags igen
Citera
Igår, 22:50
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har också Tele 2. Helt värdelösa.
Citera
Igår, 22:50
Medlem
Många svar i tråden som inte har den blekaste aning om Tele2:s företagsstruktur.

1) Tele2 har ingen kundservice utan har outsourcat den till sitt dotterbolag Transcom (som Jan Stenbeck också grundade). I denna kundservice sitter många skitungar eftersom Transcom inte gör någon registerkoll från belastningsregistret.

2) För att nå cheferna måste man vara glasklar med det i kundservice eftersom kundservice har som rutin att försöka lösa ärendet själva. Undantagsvis kan Tele2s mellanchefer ringa en kund som begär detta efteråt men det är ganska sällsynt.

3) Personalen man ser på Tele2s hemsida kommer vägra hjälpa dig eftersom de inte jobbar direkt med Transcom. De som väl gör det i punkt nummer två har dolda nummer.
Citera
Igår, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillbakaBonus
Många svar i tråden som inte har den blekaste aning om Tele2:s företagsstruktur.

1) Tele2 har ingen kundservice utan har outsourcat den till sitt dotterbolag Transcom (som Jan Stenbeck också grundade). I denna kundservice sitter många skitungar eftersom Transcom inte gör någon registerkoll från belastningsregistret.

2) För att nå cheferna måste man vara glasklar med det i kundservice eftersom kundservice har som rutin att försöka lösa ärendet själva. Undantagsvis kan Tele2s mellanchefer ringa en kund som begär detta efteråt men det är ganska sällsynt.

3) Personalen man ser på Tele2s hemsida kommer vägra hjälpa dig eftersom de inte jobbar direkt med Transcom. De som väl gör det i punkt nummer två har dolda nummer.

Men om man beställer tjänster via telefon och får muntliga löften om att det går och sen det visar sig att dom på kundtjänst inte hade koll och det inte gick att beställa den tjänsten.
Ska man begära skriftligt på allt, vägrar man betala så hamnar man ju hos fogden.
Citera
Igår, 23:10
Medlem
Citat:
Men om man beställer tjänster via telefon och får muntliga löften om att det går och sen det visar sig att dom på kundtjänst inte hade koll och det inte gick att beställa den tjänsten.
Ska man begära skriftligt på allt, vägrar man betala så hamnar man ju hos fogden.
Om det nu går att beställa saker muntligt så går det jättebra att be om avtalsbekräftelse via mejl i samma veva. Du kan hänga kvar i luren medan du kollar inkorgen.

Jag förstår inte hur man kan vägra betala för en tjänst som man inte fått? Kanske dags att gå och lägga sig.
Citera
Igår, 23:11
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Jag har tele2 och de är alltid trevliga och hjälpsamma när jag behövt hjälp med något!
Citera
Igår, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag har tele2 och de är alltid trevliga och hjälpsamma när jag behövt hjälp med något!

Jo, men dom är inte många som kan nåt, mina frågor gäller främst deras tv utbud
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in